Strona 1 z 2

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: czw lip 14, 2011 20:02
autor: KrólJulian722
Witam mam taki problem z moim golfem IV otóż podczas jazdy przy zmianie biegów np. po zmianie z 1 na 2 przy około 2300 obrotów na minute silnik spada z obrotów i tak jak by się dusił tak przez kilka sekund a potem przyspiesza normalnie dzieje się tak przy kazdej zmianie 2na 3 itd. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje
? :smirk:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: czw lip 14, 2011 22:16
autor: evolution
co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: czw lip 14, 2011 23:02
autor: guziolek
evolution pisze:co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:
:los2: :mlotek: Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych :hmm:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: pt lip 15, 2011 11:32
autor: ja4rqu
guziolek pisze: evolution napisał(a):co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:


:los2: :mlotek: Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych :hmm:

Tak, zwłaszcza jak zimny silnik odpalicie to ruszanie do 3500 jest jak najbardziej zdrowe dla silnika :panna:

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: pt lip 15, 2011 17:55
autor: guziolek
ja4rqu pisze:
guziolek pisze: evolution napisał(a):co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:


:los2: :mlotek: Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych :hmm:

Tak, zwłaszcza jak zimny silnik odpalicie to ruszanie do 3500 jest jak najbardziej zdrowe dla silnika :panna:
Do 5 minut jazdy i mam 70 stopni, a przy tej temperaturze już raczej krzywdy mu nie zrobię jak obroty skoczą na kilka sekund, kolejne kilka i jest 90, no ale jak lepiej komuś zmieniać przy 2300, bo wtedy mniej spali, to niech tam się tak wozi :bajer:

Czasem mam wrażenie że niektórzy nie mają najmniejszego pojęcia o tym co to np turbodziura czy jazda turbo B czy D itd itp i się potem dziwią i zastanawiają. Ogólnie to temat, jesli autor nie zrobi logów nadaje się do smieci, bo możemy sobie gdybać czy to jakaś usterka czy silnik już na żyletki się tylko nadaje, czy kwestia jego odczuć, tudzież jeszcze czegoś innego :banghead:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: sob lip 16, 2011 13:21
autor: ja4rqu
guziolek pisze:no ale jak lepiej komuś zmieniać przy 2300, bo wtedy mniej spali, to niech tam się tak wozi

chodziło mi o zimny, na cieplym ok, ale potem ludzie takie rzeczy czytają i zapalają zimny i od razu w pi*** bo tak przeczytali w internecie. :bajer:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: sob lip 16, 2011 22:20
autor: Mk3GeorgeMk3
Witam , znajomy miał tak w Seacie Leonie , winny temu był jakiś elektrozawór kolektora ssącego bodajże.
Wykazało to podłączenie pod VAGa ,

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: ndz lip 17, 2011 09:48
autor: KrólJulian722
Mk3GeorgeMk3 pisze:Witam , znajomy miał tak w Seacie Leonie , winny temu był jakiś elektrozawór kolektora ssącego bodajże.
Wykazało to podłączenie pod VAGa ,
Dzięki za informacje jedyną w tym poscie normalną sprawdze to i dam znać :smirk:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: ndz lip 17, 2011 12:23
autor: bongo
guziolek pisze:Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych
Sprawdzałem wczoraj specjalnie,z trójki na czwórkę spadły do 1900 :bajer: A jeśli przykładowo seryjny AJM taki jak mój,ma maksymalny moment obrotowy właśnie przy 1900 obr.więc gdzie widzisz problem?

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: ndz lip 17, 2011 15:29
autor: Mk3GeorgeMk3
evolution pisze:co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:
Chyba gdy zmienia się biegi przy tak niskich obrotach to świadczy że właścicielowi zależy na ekonomiczności ...

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: ndz lip 17, 2011 21:49
autor: evolution
bongo, zrob to na jedynce i dwojce:)

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: ndz lip 17, 2011 22:47
autor: italiano_83
KrólJulian722 pisze: Wie ktoś dlaczego tak się dzieje
Bo obroty po z mianie z 1 na 2 spadają niemal do jałowych(zakładając, że kręcisz w okolice 2300), trzeba machać szybciej lewarkiem :hmm:
A tak serio to energicznie rozpędzaj auto, nie but ani głaskanie gazu, ale trzeba wyczuć moment kiedy złapie "ciąg" i wtedy zmieniać bieg, silnik wtedy nie łapie "dołka" po zmianie biegu. Niestety stare "kopciuchy" tak działają, w BMW 118d tego nie uświadczyłem, miałem wrażenie, że bez względu na bieg auto ciągnie od obrotów jałowych, a miałem okazje jechać w terenie górskim.

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: pn lip 18, 2011 19:30
autor: KrólJulian722
Ja własnie jezdze w górach i z tym 2300 obr to tylko jak silnik jest rozgrzany do 90 st. jak jest zimny to rozpędzam do 3 tyś obr. Troszke zalezy mi na mniejszym spalaniu bo pali mi 9l/100km i wydaje mi się ze troszke za dózo

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

: pn lip 18, 2011 20:00
autor: bongo
evolution pisze:bongo, zrob to na jedynce i dwojce:)
Na jedynce ruszam z wolnych obrotów lekko dodając gazu,nie widzę powodu żeby gazować auto w miejscu i ruszać po osiągnięciu nie wiem,choćby nawet tych dwóch tysięcy obrotów :bajer:
Co do dwójki,jak się dojeżdża do skrzyżowania i auto się toczy i zmieni się światło na zielone,to tak samo wkładam dwójkę i spokojnie z wolnych praktycznie obrotów się rozpędzam :bigok:
I nic nie muli,płynnie się rozpędza.
A idąc za twoją radą:
evolution pisze:co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500
To raczej trudne do wykonania,przynajmniej w mieście,bo na dwójce przy 3500 jest 60km/h, na trójce prawie setka,a czwórka to coś koło 140 z tego co pamiętam :chytry:
Ale jeszcze jedno spostrzeżenie,jazda na piątce w granicach 1800-2000 obrotów wcale nie jest ekonomiczniejsza niż jazda na czwórce przy 2500 obrotów,patrząc na wskazania FIS,a w razie potrzeby,depnięcie do dechy na piątce na pewno zamuli silnik,na czwórce spokojnie wyrwie do przodu.