Silnik łapie muła przy zmianie biegów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KrólJulian722
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw maja 12, 2011 22:04

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: KrólJulian722 » czw lip 14, 2011 20:02

Witam mam taki problem z moim golfem IV otóż podczas jazdy przy zmianie biegów np. po zmianie z 1 na 2 przy około 2300 obrotów na minute silnik spada z obrotów i tak jak by się dusił tak przez kilka sekund a potem przyspiesza normalnie dzieje się tak przy kazdej zmianie 2na 3 itd. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje
? :smirk:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: evolution » czw lip 14, 2011 22:16

co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: guziolek » czw lip 14, 2011 23:02

evolution pisze:co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:
:los2: :mlotek: Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych :hmm:



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: ja4rqu » pt lip 15, 2011 11:32

guziolek pisze: evolution napisał(a):co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:


:los2: :mlotek: Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych :hmm:

Tak, zwłaszcza jak zimny silnik odpalicie to ruszanie do 3500 jest jak najbardziej zdrowe dla silnika :panna:



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: guziolek » pt lip 15, 2011 17:55

ja4rqu pisze:
guziolek pisze: evolution napisał(a):co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:


:los2: :mlotek: Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych :hmm:

Tak, zwłaszcza jak zimny silnik odpalicie to ruszanie do 3500 jest jak najbardziej zdrowe dla silnika :panna:
Do 5 minut jazdy i mam 70 stopni, a przy tej temperaturze już raczej krzywdy mu nie zrobię jak obroty skoczą na kilka sekund, kolejne kilka i jest 90, no ale jak lepiej komuś zmieniać przy 2300, bo wtedy mniej spali, to niech tam się tak wozi :bajer:

Czasem mam wrażenie że niektórzy nie mają najmniejszego pojęcia o tym co to np turbodziura czy jazda turbo B czy D itd itp i się potem dziwią i zastanawiają. Ogólnie to temat, jesli autor nie zrobi logów nadaje się do smieci, bo możemy sobie gdybać czy to jakaś usterka czy silnik już na żyletki się tylko nadaje, czy kwestia jego odczuć, tudzież jeszcze czegoś innego :banghead:



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: ja4rqu » sob lip 16, 2011 13:21

guziolek pisze:no ale jak lepiej komuś zmieniać przy 2300, bo wtedy mniej spali, to niech tam się tak wozi

chodziło mi o zimny, na cieplym ok, ale potem ludzie takie rzeczy czytają i zapalają zimny i od razu w pi*** bo tak przeczytali w internecie. :bajer:



Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » sob lip 16, 2011 22:20

Witam , znajomy miał tak w Seacie Leonie , winny temu był jakiś elektrozawór kolektora ssącego bodajże.
Wykazało to podłączenie pod VAGa ,


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

KrólJulian722
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw maja 12, 2011 22:04

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: KrólJulian722 » ndz lip 17, 2011 09:48

Mk3GeorgeMk3 pisze:Witam , znajomy miał tak w Seacie Leonie , winny temu był jakiś elektrozawór kolektora ssącego bodajże.
Wykazało to podłączenie pod VAGa ,
Dzięki za informacje jedyną w tym poscie normalną sprawdze to i dam znać :smirk:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: bongo » ndz lip 17, 2011 12:23

guziolek pisze:Aż jutro sprawdzę do ilu mi spadną obroty po zmianie przy 2300 pewnie niemal do wolnych
Sprawdzałem wczoraj specjalnie,z trójki na czwórkę spadły do 1900 :bajer: A jeśli przykładowo seryjny AJM taki jak mój,ma maksymalny moment obrotowy właśnie przy 1900 obr.więc gdzie widzisz problem?



Awatar użytkownika
Mk3GeorgeMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: Mk3GeorgeMk3 » ndz lip 17, 2011 15:29

evolution pisze:co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500 i sie sam naprawi :bigok:
Chyba gdy zmienia się biegi przy tak niskich obrotach to świadczy że właścicielowi zależy na ekonomiczności ...


Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: evolution » ndz lip 17, 2011 21:49

bongo, zrob to na jedynce i dwojce:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: italiano_83 » ndz lip 17, 2011 22:47

KrólJulian722 pisze: Wie ktoś dlaczego tak się dzieje
Bo obroty po z mianie z 1 na 2 spadają niemal do jałowych(zakładając, że kręcisz w okolice 2300), trzeba machać szybciej lewarkiem :hmm:
A tak serio to energicznie rozpędzaj auto, nie but ani głaskanie gazu, ale trzeba wyczuć moment kiedy złapie "ciąg" i wtedy zmieniać bieg, silnik wtedy nie łapie "dołka" po zmianie biegu. Niestety stare "kopciuchy" tak działają, w BMW 118d tego nie uświadczyłem, miałem wrażenie, że bez względu na bieg auto ciągnie od obrotów jałowych, a miałem okazje jechać w terenie górskim.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

KrólJulian722
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw maja 12, 2011 22:04

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: KrólJulian722 » pn lip 18, 2011 19:30

Ja własnie jezdze w górach i z tym 2300 obr to tylko jak silnik jest rozgrzany do 90 st. jak jest zimny to rozpędzam do 3 tyś obr. Troszke zalezy mi na mniejszym spalaniu bo pali mi 9l/100km i wydaje mi się ze troszke za dózo



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Silnik łapie muła przy zmianie biegów

Post autor: bongo » pn lip 18, 2011 20:00

evolution pisze:bongo, zrob to na jedynce i dwojce:)
Na jedynce ruszam z wolnych obrotów lekko dodając gazu,nie widzę powodu żeby gazować auto w miejscu i ruszać po osiągnięciu nie wiem,choćby nawet tych dwóch tysięcy obrotów :bajer:
Co do dwójki,jak się dojeżdża do skrzyżowania i auto się toczy i zmieni się światło na zielone,to tak samo wkładam dwójkę i spokojnie z wolnych praktycznie obrotów się rozpędzam :bigok:
I nic nie muli,płynnie się rozpędza.
A idąc za twoją radą:
evolution pisze:co za oszolom zmienia biegi przy 2300... krec go do 3500
To raczej trudne do wykonania,przynajmniej w mieście,bo na dwójce przy 3500 jest 60km/h, na trójce prawie setka,a czwórka to coś koło 140 z tego co pamiętam :chytry:
Ale jeszcze jedno spostrzeżenie,jazda na piątce w granicach 1800-2000 obrotów wcale nie jest ekonomiczniejsza niż jazda na czwórce przy 2500 obrotów,patrząc na wskazania FIS,a w razie potrzeby,depnięcie do dechy na piątce na pewno zamuli silnik,na czwórce spokojnie wyrwie do przodu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości