'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

HOLEKDIESEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lip 13, 2011 22:52

'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: HOLEKDIESEL » śr lip 13, 2011 23:44

witam.
Jestem tu nowy.. wiec witam raz jeszcze wszystkich tu na forum.

Problem mój jest taki- jestem daleko poza domem, a moje autko (golf2 '82 1.6d) odmówił posłuszeństwa co rzadko mu się zdarza.. nie znam tu nikogo kto mógłby mi pomoc, mam ograniczony dostęp do internetu.. itp a w ciągu 3dni (muszę) wrócić do domu.
Mianowicie: wszystko (tak podejrzewam) - zaczęło się od tego ze zaparkowałem na wzniesieniu (dość ostry kąt) przodem ku górze. Autko stało tak całą noc, a gdy rano chciałem odpalić golfa to po prostu się nie dało -kręcił tak jakby bak był pusty..(a jest ponad połowa baku) i faktycznie, bo znajomy co zna się ciut lepiej ode mnie sprawdził filtr paliwa i ręcznie dmuchając/wciągając w wężyk jakoś napełnił i pojawiła się ropa (eureka). Wyglądało to zabawnie i jak sam zauważyłem ze na razie wszystko pokrywa się z jego teza -"autko stało na górce - paliwo zeszło i nie chce odpalić" zaczynał pojawiać się uśmiech na twarzy i myśl ze już jest dobrze -otóż trwało to tylko chwile, bo po całym zabiegu nadal nie chciał odpalić - kolega "znawca" wpadł na pomysł aby pomóc mu sprayem (plak) ale i to nie pomogło zabraliśmy wiec go na hol i na (3biegu) przejechał tak ok 500m -na początku nie dawał znaku życia ale po którymś tam metrze w końcu silnik zaczął pracować, natomiast pojawił się kolejny problem- zauważyliśmy wyciek paliwa z miejsca (tam gdzie ręcznie można dodawać gazu ciągnąc za linkę) oraz to ze silnik pracuje dosłownie jak traktor na wykończeniu (przerywa, kluje, dławi się oraz bardzo go trzęsie), a przy tym nie reaguje na pedał gazu.

Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak? Czy to pasek rozrządu się przesunął? może któraś z pomp? nie mam pojęcia..
z góry dziękuje za pomoc i rady

holek
diesel



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: '82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: dominik7 » czw lip 14, 2011 12:32

Albo pasek rozrządu, albo przestawił się kąt wtrysku.
Lepiej poszukaj jakiegoś mechanika. Tylko dobrego.

Notabene, jaki cudem Ty masz Golfa II i rocznik 82, jak zaczęli go produkowac w 83?


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

arwam

'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: arwam » czw lip 14, 2011 12:53

masz nieszczelnośc na oringu w dźwigni gazu a to że postawiłeś go przdoem dość wysoko spowodowałe całkowite opróżnienie układu paliwowego.



Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: kahn91 » czw lip 14, 2011 13:37

Możliwe ze pasek rozrządu przeskoczył albo kąt tak jak koledzy wyżej pisali. Także do mechanika i sprawdzić czy rozrząd na znakach i kąt do sprawdzenia. Trzeba było go z tej górki zepchnąć i tam na dole próbować go odpalić jak by ako padło to zawsze znajdzie się ktoś z kablami albo z prostownikiem.

I tak jak Arwam pisze oring na dźwigni gazu.


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: Q_mac » czw lip 14, 2011 15:19

Spróbuj jeszcze poodkręcać nakrętki na wtryskach podczas odpalania. Ale pasowało by wcześniej spojrzeć na rozrząd.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: Michał_1977 » czw lip 14, 2011 21:20

arwam pisze:masz nieszczelnośc na oringu w dźwigni gazu a to że postawiłeś go przdoem dość wysoko spowodowałe całkowite opróżnienie układu paliwowego.
Dokładnie tej wersji się trzymaj.Jeśli to nie jest groźny wyciek tylko jakaś wypocina,to wracaj do domu i szukaj pompiarza,a jeśli poważna to już szukaj :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

'82golf1.6D dziwny problem i mam klopot

Post autor: arwam » pt lip 15, 2011 20:00

powiem jeszczetak.
sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem co kolwiek leci z wydechu. jak tak to sprawdź świece żarowe czy nie umarły śmiercią tragiczną ( spaliły się ) a jak nie to sprawdź czy masz napięcie na zaworku elektrycznym na pompie wtryskowej.
jak tak to podczas włącznia zapłony z pompy musi być wyraźnie słyszalne cyknięcie podobne do załączania przekaźnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości