Strona 1 z 2

1z kopci na niebiesko

: wt lip 12, 2011 12:47
autor: pablo111l
Witam
ogólnie chodzi o passata ale z silnikiem 1,9 tdi !z. Przypadłość jego jest taka, że kopci na niebiesko. Jak jest zimny to nie za bardzo, ae jak sie nagrzeje to chmura dymu za mną. W trasie tego nie widać, ale jak zatrzymam sie na chwilkę i rusze to znowu kopci. W mieście przy powolnej jeździe cały czas. Muszę ostrożnie gazem operować bo lekki wstyd. Turbina to to nie jest. Przyspiesza elegancko, nie muli, oleju ubywa ok 3l / 10 tys. Co to może byc jeszcze?

!z kopci na niebiesko

: wt lip 12, 2011 12:56
autor: owieczka
sprawdzałeś wtryski? może któryś leje? Może być przepływomierz. Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy?
Odkręć korek z wlewu oleju zobacz czy Ci jakiś dymek nie leci

!z kopci na niebiesko

: wt lip 12, 2011 13:10
autor: Derbi013
wtryski to by na czarno dawał.

pisze ze ubywa mu oleju 3l na 10tys km. to stanowczo za duzo.

jak po nocy nie zakopci to uszczelniacze są ok.

sprawdź ciśnienie spreżania i zrob probe olejową. wtedy wyjdzie czy to pierscienie.

!z kopci na niebiesko

: wt lip 12, 2011 13:40
autor: michao
owieczka pisze:Odkręć korek z wlewu oleju zobacz czy Ci jakiś dymek nie leci
A tego to nie rozumiem co ma dymek do diagnozy ?

!z kopci na niebiesko

: wt lip 12, 2011 14:37
autor: owieczka
michao pisze:A tego to nie rozumiem co ma dymek do diagnozy ?
jak wydobywa się dymek po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku tzn że gdzieś są przedmuchy

!z kopci na niebiesko

: czw lip 14, 2011 15:26
autor: michao
owieczka pisze:jak wydobywa się dymek po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku tzn że gdzieś są przedmuchy
No ale przeciez jak silnik rozgrzany i odkrecisz kurek to i tak dymek bedzie szedl do gory, olej sie nagrzewa zawory pracuja i nie koniecznie musi to byc przedmuch

Re: !z kopci na niebiesko

: sob lip 16, 2011 14:33
autor: gOOzOl
owieczka pisze:
jak wydobywa się dymek po odkręceniu wlewu oleju na zapalonym silniku tzn że gdzieś są przedmuchy
nie zgodze sie z tym, zawsze cos poleci. predzej bym patrzyl na to co leci spod bagnetu...

a co do problemu to stawiam na pierscionki, uszczelniaczy to by musialo nie byc zeby tyl eoliwy bral.

!z kopci na niebiesko

: wt lip 19, 2011 08:53
autor: manior15
Silnik seria? nie modzony? Ja bym sprawdził czy turbo nie rzyga olejem do wydechu,ona będzie chodzić a może przepuszczać,zobacz połączenie turbiny z rura wydechowa czy nie jest upocone, niebieski dym z reguły to spalony olej.

!z kopci na niebiesko

: wt lip 19, 2011 09:06
autor: pablo111l
Nie było modów. Turbina była niedawno regenerowana, ale mechanik zobaczy czy nie ma oleju w przewodach.

1z kopci na niebiesko

: czw lip 21, 2011 10:50
autor: arwam
a ja twierdzę że to turbo puszcza olej na stronę gorącą.
zapewne też przy pierwszym obciążeniu z rana jest za tobą chmura stalowo-niebieskiego dymu?
jak tak to na 100% jest to walnięta turbina

1z kopci na niebiesko

: czw lip 21, 2011 12:19
autor: pablo111l
wczoraj mechanik sprawdził i był olej w przewodach przy turbinie
prawdopodobnie xle zregenerowana, dzisiaj pojade i zobacze co da sie zrobic

1z kopci na niebiesko

: czw lip 21, 2011 21:05
autor: manior15
pablo111l pisze:olej w przewodach przy turbinie
:bigok:

1z kopci na niebiesko

: wt wrz 06, 2011 07:45
autor: pablo111l
Turbina była II raz w regeneracji. Dalej to samo. Obawiam się, że to jednak może nie być przyczyną dymienia. Zauważyłem, że nie raz tego nie ma. Często bywa, ze dopiero po osiągnięciu ok. 50 stopni zaczyna kopcić. Nie raz po wyłączeniu silnika, a po jakimś czasie włączeniu nie kopci chwilowo albo mniej. I jeszcze pytanie nie wiem czy związane: Co to za przekaźnik w konsoli centralnej? Podczas jazdy czasami słychać jak się włączy.

1z kopci na niebiesko

: wt wrz 06, 2011 14:31
autor: manior15
Odma nie jest zatkana? u mnie jak się zatkała to wywalało olej na uszczelniaczu turbiny po stronie gorącej i kopcił, a po dłuższej jeździe wytworzyło się większe ciśnienie i wywaliło olej bagnetem