Strona 1 z 1

Problem z nagrzaniem silnika??

: sob mar 18, 2006 22:48
autor: Paweł NPI
Witam!! Dzisiaj mierzyłem temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Pokazało mi 75 stopni. (mierzyłem na pracującym silniku po przejechaniu ponad 20 km). Sprawdzałem dolny wąż od chłodnicy i był letni a w zasadzie nawet zimny (w porównaniu z górnym który był gorący). No i moje pytanie czy jest wszystko jest oki, czy może mam termostat do wymiany??

: sob mar 18, 2006 23:10
autor: szuwi
dzisiaj wymieniałem termostat i płyn chłodniczy również miałem gorący górny i letni dolny ale po zalaniu nowego płynu musiałem go zagrzać aż włączy się wentylator na wskazówce pokazało mi się 90 stopni :-k "nie było to łatwe" :-k
ale teraz szybciej łapie temperature =P~

: sob mar 18, 2006 23:42
autor: bongo
palen pisze:Pokazało mi 75 stopni.
I dobrze Ci pokazało,w zbiorniku wyrównawczym zawsze będziesz miał niższą temperature niż pokazuje czujnik.

: ndz mar 19, 2006 00:22
autor: Paweł NPI
bongo pisze:I dobrze Ci pokazało,w zbiorniku wyrównawczym zawsze będziesz miał niższą temperature niż pokazuje czujnik.
Ale dlaczego po takim dystansie dolny wąż jest zimny?? To tak jakby nie otwierał mi się termostat... Ale w sumie ogrzewanie mam bardzo dobre... Jak jest białe pole z lewej i później jest pierwsza kreska to wskazówkę mam na tej kresce lub czasami odrobinkę dalej....

: ndz mar 19, 2006 00:32
autor: bongo
palen pisze:Jak jest białe pole z lewej i później jest pierwsza kreska to wskazówkę mam na tej kresce lub czasami odrobinkę dalej....
Możesz mieć przekłamanie z czujnika temperatury(niesprawny?)A jakby termostat nie otwierał to by Ci płyn gotowało.

: ndz mar 19, 2006 00:43
autor: Paweł NPI
Czyli tak: Wygląda na to że termostat w porządku. Czyli dolny wąż ma być cały czas zimny?? Co do czujnika to nie wiem... jak by był uszkodzony to chyba wcale by nie pokazywał temperatury...

: ndz mar 19, 2006 00:55
autor: bongo
palen pisze:Czyli dolny wąż ma być cały czas zimny??
No nie cały czas,ale przy takich temperaturach jakie mamy teraz,to przy właczonym ogrzewaniu nagrzewnica praktycznie wystarczy do chłodzenia silnika.Jak nawet termostat otworzy(powinien w granicach 85st.)to momentalnie chłodnica ochłodzi płyn i znów sie zamknie.W lecie to całkiem inna historia.
palen pisze: jak by był uszkodzony to chyba wcale by nie pokazywał temperatury...
Niezupełnie,może przekłamywać.Czujnik działa na zasadzie oporu elektrycznego,wiec przekłamania są możliwe.

: ndz mar 19, 2006 01:06
autor: krzychGTD
U mnie wadliwy był czujnik temperatury - maksymalnie temp. dochodziła do 70st. po wymianie czujnika mam 85. Idealnie jeszcze nie jest, ale mnie zadowala :)

: ndz mar 19, 2006 01:10
autor: piotrek1313
ew jeszcze moze byc uszkodzony wskaznik na dece rozdzielczej... :) Jak masz 75 st w zbiorniczku wyrownawczym i b.dobre ogrzewanie to nie ma sie o co martwic :piwka:

: ndz mar 19, 2006 07:17
autor: Paweł NPI
Dzięki wielkie!! Troszkę się uspokoiłem!! Jeszcze raz dzięki!! :piwka:

: sob mar 25, 2006 00:17
autor: Komas
a moze wszystko jest ok?
Jesli to jest zima i masz odkrecona nagrzewnice na maksa to ona pochlania ci cale cieplo i chlodzenie pracuje na malym obiegu. Termostat sie nie otwiera nie zalancza duzego obiegu bonie ma takiej potrzeby.