Strona 1 z 1

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: pt lip 08, 2011 21:15
autor: JacekB
Witam.
Ostatnio znajomy mechanik wykrył powód problemów z paleniem mojego auta, silnik zapowietrza się przez nieszczelność vacum pompy.
Znalazłem na allegro dwie uszczelki. Nie wiem tylko która ma iść gdzie, u mnie cieknie delikatnie prawdopodobnie od strony głowicy (tak stawiam, bo ciężko jednoznacznie określić). Załączam dwa zdjęcia z aukcji, proszę żeby ktoś kto ogarnia temat określił w którym miejscu jest która uszczelka i która zwykle pada i powoduje sączenie i łapanie powietrza.

Pozdrawiam.

Obrazek

Obrazek

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: pt lip 08, 2011 21:55
autor: Toledziak
A jakiego koloru masz dekiel na pompie vacum?? Złoty to pierwsze uszczelnienie, czarny to drugie. Ewentualnie jak sie dobrze przygladniesz to zobaczysz czy masz miedzy glowica a pompą uszczelkę nr 2.

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 09:39
autor: Detektor
Wszystkie elementy z obydwu fotek znajdują się pomiędzy pompą a głowicą z tym że te dwie silikonowe
uszczelki znajdują się pomiędzy pompą a elementem uszczelniającym z drugiej fotki.
Wymień sobie wszystkie te elementy dla świętego spokoju napewno nie są drogie, po odkręceniu
pompy vacum będziesz widział gdzie znajdują się stare uszczelki i zamień je nowymi.

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 12:38
autor: Toledziak
Detektor, jeśli Twoja teoria zakłada połączenie elementów z fotki nr 1 z elementem z fotki nr 2,to jest ona błędna. Uszczelnienia umieszczone na zdjęciach były przypisane do konkretnego numeru pompy. W jednej występował rowek, w który wchodziło uszczelnienie z 1szej foty, a innej zaś (w młodszych rocznikach PD) w pompie nie było rowka tylko VW stosował uszczelnienie z 2 zdjęcia. Także tych elementów się nie łączy i ich zastosowanie zależne jest od oznaczeń pompy.

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 14:44
autor: Detektor
Toledziak masz racje :pub: jest dokładnie tak jak mówisz, sprawdziłem to w Etce.

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 17:26
autor: JacekB
Mam czarny dekielek, czyli zamawiam tą stalową uszczelkę.
Pytanie tylko dlaczego aż tak różnią się obie pompy jeśli chodzi o ich uszczelnienie i która z nich jest mniej awaryjna?

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 17:46
autor: Toledziak
JacekB, tych uszczelek nie kupisz praktycznie nigdzie indziej tylko w ASO. Nie kosztują wiele, więc dla pewności po VINie dobiorą Ci uszczelkę. Ja stawiam na metalową. Żadna pompa nie jest mniej lub bardziej awaryjna. Najczęstszy problem to pocenie się spod dekla. Niestety pompy LUKa tak mają, sam mam tą przypadłość i dlatego wymieniam na pompę BOSCH z golfa V, leona II. Ponoć te pompy są bardziej dopracowane.

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 18:02
autor: JacekB
Toledziak, to jest moja pompka http://allegro.pl/oryg-vacum-pompa-audi ... 99753.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a to jest moja uszczelka http://allegro.pl/uszczelka-pompy-vacum ... 40487.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 20:12
autor: Toledziak
Fakt, allegro też :) Tyle, że ja płaciłem za uszczelkę mniej niż 30 zł w ASO w Krakowie, a też mam metalową.

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

: ndz lip 10, 2011 22:09
autor: JacekB
dzwoniłem u mnie i 45zł tylko że będzie za 2 tygodnie a więc na allegro będzie to samo tylko szybciej