Strona 1 z 1

Regularne stuki na w pełni rozgrzanym silniku

: wt cze 28, 2011 22:12
autor: Tomek19840925
Witam wszystkich.Problem dotyczy MK4 z silnikiem AGR
Otóż mam dwa problemy:
Pierwszy,to cykliczne tykanie (nie dzwonienie) tykanie odpowiada obrotom silnika,tak jakby na 1 cylinder,nie zmienia czestotliwosci,glosnosci,zmienia czestotliwosc wraz ze zmiana obrotów silnika,jest dosc glosne słychac nawet na zamknietej masce,popuszczanie wtryskiwaczy nie wiele daje bo silnik zaczyna drgac i orientacja się konczy

Problem drugi to metaliczne,nie regularne, ciche,ustające do minimum po nagrzaniu silnika stuki z okolicy głowicy(moze wtryskiwaczy).Stuku tego nie słychać na zamkniętej masce.

Auto to swieży nabytek,został w nim wymieniony olej filtry,rolki paski itp.
Auto dobrze zapala(troche gorzej na ciepłym),nie dymi.

Kolega ma AGR i słychac praktycznie tylko szelest,a u mnie tyk tyk tyk....

VAG nie pokazuje żadnych błędów,zapłon ustawiony na wartość wachającą sie 49-52.

Re: CICHE METALICZNE NIERÓWNE STUKI NA ZIMNYM SILNIKU TDI AG

: śr cze 29, 2011 05:56
autor: oloow
Wygląda na to że coś się dzieje z którymś popychaczem.

CICHE METALICZNE NIERÓWNE STUKI NA ZIMNYM SILNIKU TDI AGR

: śr cze 29, 2011 09:24
autor: Tomek19840925
Też tak podejrzewam.Czy można gołym okiem,po sciagnieciu pokrywy zaworó zobzczyż i ocenić który popychacz szwankuje?Widać na nim zużycie lub coś podobnego?

CICHE METALICZNE NIERÓWNE STUKI NA ZIMNYM SILNIKU TDI AGR

: śr cze 29, 2011 10:03
autor: Qto
edytuj temat i napisz małymi literami

Re: CICHE METALICZNE NIERÓWNE STUKI NA ZIMNYM SILNIKU TDI AG

: śr cze 29, 2011 14:45
autor: oloow
Jak lekko tyka to nie zobaczysz, ale jak już słychać metaliczny dźwięk to powinno być coś widać na krzywce albo na szklance.

Regularne stuki na w pełni rozgrzanym silniku

: czw cze 30, 2011 17:36
autor: Tomek19840925
A jak się ma ten zaworek w popychaczu,tam wpływa olej pod cisnieniem i teoretycznie jesli zaworek jest nie szczelny to gdy olej jest goracy i rzadki to nie zredukuje luzu..
Na szklankach nie widać żadnego zużycia,tak samo na wałku.
Ktoś mnie nastraszył że to może być luz na korbowodzie/swożniu tłoka,ale wtedy wydaje mi się że by podczas dodawania gazu stukało by więcej,badz podczas przyspieszania.
Co o tym sądzicie?

Regularne stuki na w pełni rozgrzanym silniku

: pt lip 01, 2011 20:10
autor: Tomek19840925
Sprawa rozwiązana-popychacze wizualnie zero zuzycia,a jednak szwankowały.

Re: Regularne stuki na w pełni rozgrzanym silniku

: pt lip 01, 2011 20:30
autor: oloow
szerokiej drogi

Regularne stuki na w pełni rozgrzanym silniku

: wt lip 05, 2011 19:37
autor: Tomek19840925
Pytanie co do tych cichych metalicznych stuków przy rozgrzewaniu silnika,czy to moze powodować przepływoierz?
Moja przepływka na biegu jałowym pokazuje za dużą dawkę o 200 jednostek

Regularne stuki na w pełni rozgrzanym silniku

: wt lip 05, 2011 22:41
autor: Tomek19840925
Odłączenie przepływki nie likwiduje tych dzwięków...Więc to nie wina przeplywki.