Strona 1 z 5

ZAWOR SPUSTOWY-BLOW OFF-W TDI...

: pt mar 17, 2006 01:49
autor: Johny1984
mam do Was takie male pytanko... :niewiem:

mianowicie chodzi mi o zawor spustowy-tzw. Blow off...

dzwiek jaki ten zaworek wydaje (psssyyyttttt...) jest bardzo atrakcyjny dla ucha... :zakrecony:

wiem,ze w silnikach benzynowych jest czesto stosowany,ale nie mam pojecia czy w moim Mk3 z motorem 1,9 TDI 90 PS jest mozliwe (i ma sens!)zamontowanie tego cacka...
pytalem o to sprzedajacych te urzadzenia na allegro,ale oni tyle wiedza na ten temat co i ja... :grrr:

jakie jest Wasze zdanie na ten temat...??? :piwka:

licze na Wasza pomoc... [-o<

mam złą wiadomość

: pt mar 17, 2006 11:06
autor: duudii
napisał mi to któryś ze sprzedawców na allegro
cyt : W dieslach nie działają zawory upustowe bo tam nie ma przepustnicy. Pozdrawiam

: pt mar 17, 2006 11:50
autor: Corvax
Jest jak najbardziej mozliwe, tyle tylko ze nie tanie i dodatkowo nie da to nic poza charakterystycznym dźwiękiem.

: sob mar 18, 2006 00:42
autor: Johny1984
Corvax pisze:Jest jak najbardziej mozliwe, tyle tylko ze nie tanie i dodatkowo nie da to nic poza charakterystycznym dźwiękiem.
chodzi mi przede wszystkim o ten charakterystyczny dzwiek-swist...pssssyyyyyytttttt...
a co moglo by to jeszcze dac...???

Corvax- masz jakies namiary na takie lepsze blow off'y???
a poza tym lepsze tzn. powyzej jakiej kwoty...???

pozdro

: sob mar 18, 2006 11:25
autor: Corvax
Niedawno ktoś miał w dziale sprzedam - poszukaj. Znajdziesz też tego sporo na necie ale ceny to są niewarte tego efektu. Oprócz samego zaworka jest potrzebna jeszcze elektronika sterująca bodaj N75. Osobiście moje zdanie jest takie że gra nie warta świeczki bo za te pieniądze to lepiej dodac pare koników pod maskę.

: ndz mar 19, 2006 02:47
autor: Johny1984
Corvax pisze:Niedawno ktoś miał w dziale sprzedam - poszukaj. Znajdziesz też tego sporo na necie ale ceny to są niewarte tego efektu. Oprócz samego zaworka jest potrzebna jeszcze elektronika sterująca bodaj N75. Osobiście moje zdanie jest takie że gra nie warta świeczki bo za te pieniądze to lepiej dodac pare koników pod maskę.
dzis zmierzylem osiagi mojego mk3 tdi (podobno 90 ps)...profesjonalnym G-Tech'em... :food:

0-100km/h - 11,25 sec
1/4 mili - 18,63 sec
V na 1/4 mili - 77 mil/h ~124 km/h

pogoda kiepska-mokro :( , ale i tak bylem zaskoczony!!! :shock:

sprobuje na suchym-moze bedzie lepiej...

a co bys proponowal na dobry poczatek...???

PS.Duudii nawet nie mogl porzadnie ruszyc dzis ta swoja prawie 190 ps maszyna... :hehe:

pozdro

: ndz mar 19, 2006 03:22
autor: szerszeniak
Jeśli chodzi ci tylko o dzwiek przy upuszczaniu to w sumie mozna zastosowac dowolny zawór sterowany elektrycznie i zrobić go na przełączniku w kabinie a jak dobrze by poszukać to nawet cena nie musiała by być kosmiczna nie musi to być prawziwy bloww bystarczy dowolny zawór sterowany lektromagnesem stosuje sie takie w cieżarówkach. nie jest to sprawdzone rozwiązanie gdyż na razie w fazie projektów ale jak coś takiego u siebie zrobie to powiem czy ta teoria sie sprawdziła

Przyjemne osiągi jak na 90ps, a w czym te 190 ps

: ndz mar 19, 2006 11:18
autor: Rapix
MK II ale te 190KM chyba jeszcze nie zmierzone ;)

: ndz mar 19, 2006 15:29
autor: szerszeniak
a gdzie mozna fotki tego mk2

: ndz mar 19, 2006 17:20
autor: Johny1984
szerszeniak pisze:Jeśli chodzi ci tylko o dzwiek przy upuszczaniu to w sumie mozna zastosowac dowolny zawór sterowany elektrycznie i zrobić go na przełączniku w kabinie a jak dobrze by poszukać to nawet cena nie musiała by być kosmiczna nie musi to być prawziwy bloww bystarczy dowolny zawór sterowany lektromagnesem stosuje sie takie w cieżarówkach. nie jest to sprawdzone rozwiązanie gdyż na razie w fazie projektów ale jak coś takiego u siebie zrobie to powiem czy ta teoria sie sprawdziła


szerszeniak ,a znasz sie troche na tym,zebys mogl mi pomoc w tej kwestii???


duudii ma mk2 z silnikiem od passata 131 ps+ jakis program,ktory daje mu pewnie 45% mocy...i reszta jakis przerobezek-daje to jakies 189-190 ps.
na hamowni nie byl,ale osoba od ktorej kupil tego DEMONA tak mowila...a poza tym ma mniej niz 7 s 0-100 km/h
dzis sprawdzimy (bo jest sucho w miare) jego rezultaty: :food:

-realnie 0-100 km/h
-0-1/4 mili
-V na 1/4 mili

moje tez,bo wczoraj bylo mokra nawierzchnia :( i wyszlo jak wyzej napisalem)


pozdro

: ndz mar 19, 2006 19:18
autor: szerszeniak
Johny1984, gadalem na ten temat z kumplami i wiem ze sie da u mnie jest troche łatwiej bo moge sobie taki załącznik blowa na pompie zabudowac. widziałes kiedyś w jakiejs starszej benzynce na wtrysku jak sa uruchamiane wolne obroty. na przepustnicy jest ogranicznik jej zamkniecia który jest jednocześnie stycznikiem (załącznikiem) wolnych obrotów ja mam mechaniczna pompa ciegnem sterowana i jest tez taji ogranicznik tam moge wsadzić jakiś załącznik właśnie niewiem jak to jest w tdi czy jest coś takiego raczej nie. Ale ja u siebie niechce bawić sie w jakieś przeróbki pompy wiec w sumie jesli miał bym sobie montowac blowa to zrobił bym to na zwykłym przełączniku w kabinie ( jak bym chciał zeby upuścił to bym poprostu przycisk naciskał) sam zawór jest otwieran impulsem elektrycznym wiec nie jest to jakis problem. Ale jeszcze zastanawiałem sie jak zrobić tj. zdobyć tanim kosztem taki zawór myśle ze trzeba sie rozejrzeć w sklepach z cześciami do tirów bo rozmawiałem z kumplem i takie czesci wystepują postaram sie w najblizszym czasie czegoś wiecej dowiedziec na ten temat i to opisac.

: ndz mar 19, 2006 21:13
autor: Johny1984
szerszeniak
gadalem przed chwila z kolesiem z allegro w sprawie blow off'a
jutro po 14 bede wiedzial co i jak podlaczyc w naszych tdi!!!
do tdi jest zawor dwu tloczkowy i mozna podlaczyc na miekkiej sprezynie-wtedy ustawiasz powyzej jakich obrotow lub powyzej jakiego cisnienia ma sie otwierac komora zaworu.powiedzial tez ze przydalby sie modul ze starego samochodu w celu poleprzenia dzialania -koszt modulu to 30-60 zl a blow off'a waha sie 220-350zl za kompletny do podlaczenia

pozdro :piwka:

: ndz mar 19, 2006 22:09
autor: Corvax
Johny1984 pisze:do tdi jest zawor dwu tloczkowy i mozna podlaczyc na miekkiej sprezynie-wtedy ustawiasz powyzej jakich obrotow lub powyzej jakiego cisnienia ma sie otwierac komora zaworu.
nie bardzo jakoś to rozumiem - w tdi ten zawór powinien byc aktywowany przy odpuszczeniu gazu - czyli jako triger powinien byc pedał gazu - to nie jest problemem bo w tdi jest elektryczny.

Jesli wyznacznikiem ma być prędkośc obrotowa silnika, lub ciśnienie doładowania to moim zdaniem bedzie to powodowac masę problemów - czyli notlaufy.

: pn mar 20, 2006 00:29
autor: szerszeniak
Corvax, ma racje jak bedzie reagował na obroty albo ciśnienie to nie bedzie to blow tylko zwykły upustowy jaki juz masz i zeby ten nowy ci działał musiał byś ustawic go na nizsze ciśnienie czyli pogorszyc sobie osiągi?? a to sesu niema. własnie jesli jest mozliwośc to pod pedał elektryczny go podpiąć zeby przy calkowitym odpuszczeniu sie otwierał