1.9 TDI AFN problem z doładowaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Daemon1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 25, 2011 12:58

1.9 TDI AFN problem z doładowaniem

Post autor: Daemon1988 » sob cze 25, 2011 13:34

Witam wszystkich.
Koledy jakis miesiac temu czysciłem turbine, powodem było na poczatku przeładowywanie(notlauf), natomiast pózniej przestał on wystepowac a zaczeło nie doładowywac.

Gdy turbina została wyczyszczona (z tego co mówił znajomy który przeprowadzał zabieg łopatki były zabite nagarem), to auto zaczeło smigac ładnie ciagło od samego dołu.
Przez miesiac wszystko grało, moze nie było w 100 % tak jak byc powinno ale byłem zadowolony z efektów przeprowadzonego zabiegu. Od czasu do czasu przepalałem silniczek (przeciagałem na 3 biegu do 4 tys obrotów zeby sztanga miała okazje popracowac w swoim zakresie) i chyba przedobrzyłem. Auto znów cos słabo ciagnie tak jakby turbo słabo ładowało, słabo wstaje nie ma takiego ciagu jaki był wczesniej od 1900 obr tylko obrotomierz wspina sie po skali jakby chciał a nie mógł. A po zabiegu ładnie sie wkrecał.

Nie wiem czy gdy przeciagałem do 4 tys obr to czasem nie zacieły sie kierownuce przu otwarciu i teraz cały czas upuszcza cisnienie czy cos innego.zam juz nie wiem.

Meczy mnie tez fakt ze waz miedzy vacum pompa a serwem jest sassany(taki splaszczony) i czy to to nie ma cos do rzeczy. Jest to ten fragment za trójniczkiem przed samym serwem. Zastanawia mnie fakt czy moze jak waz jest zassany(przytkany) to czy vacum nie wciaga za mocno sztangi(nie prawidłowe działanie N75) Sam juz nie wiem. Wspomniany waz wymieniałem bi miałem pekniety i pedał był twardy ale to nie orginał, na poczatku hamulce były super teraz jak zassało ten waz to sa troszke słabsze.

Prosze o porade.
Ostatnio zmieniony sob cze 25, 2011 14:19 przez Daemon1988, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1.9 TDI AFN ponowne niedoładowanie

Post autor: italiano_83 » sob cze 25, 2011 13:39

Daemon1988 pisze:Meczy mnie tez fakt ze waz miedzy vacum pompa a serwem jest sassany(taki splaszczony) i czy to to nie ma cos do rzeczy. Jest to ten fragment za trójniczkiem przed samym serwem. Zastanawia mnie fakt czy moze jak waz jest zassany(przytkany) to czy vacum nie wciaga za mocno sztangi(nie prawidłowe działanie N75) Sam juz nie wiem. Wspomniany waz wymieniałem bi miałem pekniety i pedał był twardy ale to nie orginał, na poczatku hamulce były super teraz jak zassało ten waz to sa troszke słabsze.
Napraw ten waż na początek, jak jest problem z podciśnieniem to może być problem z prawidłowym wciąganiem sztangi do gruszki i lag z dołu gotowy, a jak czujesz już różnice na heblach to warto zająć się tym wężem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Daemon1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 25, 2011 12:58

Re: 1.9 TDI AFN ponowne niedoładowanie

Post autor: Daemon1988 » sob cze 25, 2011 13:47

italiano_83 pisze:
Daemon1988 pisze:Meczy mnie tez fakt ze waz miedzy vacum pompa a serwem jest sassany(taki splaszczony) i czy to to nie ma cos do rzeczy. Jest to ten fragment za trójniczkiem przed samym serwem. Zastanawia mnie fakt czy moze jak waz jest zassany(przytkany) to czy vacum nie wciaga za mocno sztangi(nie prawidłowe działanie N75) Sam juz nie wiem. Wspomniany waz wymieniałem bi miałem pekniety i pedał był twardy ale to nie orginał, na poczatku hamulce były super teraz jak zassało ten waz to sa troszke słabsze.
Napraw ten waż na początek, jak jest problem z podciśnieniem to może być problem z prawidłowym wciąganiem sztangi do gruszki i lag z dołu gotowy, a jak czujesz już różnice na heblach to warto zająć się tym wężem.

Bo jak przyspieszam od dołu 1200-1300 obr to sztanga powinna byc wyciagnieta do góry, gruszka nie powinna wogóle zasysac. Dopiero pózniej powinno zaczac ciagnac sztange zyby nie przeładowało i nie było notlaufa, tyle mi wiadomo a efekt jest taki jakby cały czas upuszczało i słabo ciagnie dobiero na wyzszych obrotach jak silnik wytwarza duzo spalin zaczyna cos tam ciagnac i to tez bez rewelacji. Dlatego mnie to meczy, czyzby tak szybko sie zabiła turbina i znów sie zacieła. Nie daje mi to spokoju.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1.9 TDI AFN problem z doładowaniem

Post autor: italiano_83 » sob cze 25, 2011 16:41

Daemon1988 pisze:tyle mi wiadomo
Daemon1988 pisze:Bo jak przyspieszam od dołu 1200-1300 obr to sztanga powinna byc wyciagnieta do góry, gruszka nie powinna wogóle zasysac.

To źle Tobie wiadomo :helm: Sztanga powinna być zassana na max-a od momentu uruchomienia silnika, inaczej kierownice są niedomknięte i masz laga z dołu :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości