Strona 1 z 1

Wyjeżdżenie paliwa do zera

: czw mar 16, 2006 17:44
autor: gitfunfel
Słyszałem, że jeżdżenie dieslem aż zgaśnie z braku paliwa jest szkodliwe a nawet może uszkodzić motor (ponoć pompowtryskiwacze mogą się zatrzeć). Czy to prawda?

: czw mar 16, 2006 18:08
autor: Paweł NPI
W sumie całkiem możliwe jest to co słyszałeś bo w końcu przy braku paliwa przez chwilkę pracują na "sucho", No ja paliwa nigdy nie wyjeżdżam do końca...

: czw mar 16, 2006 19:40
autor: Paaluh8
z tego co wiem to jest to nie wskazane. Wszystkie paprochy z baku dostają sie do filtra i dostaje on nieźle po tyłku, poza tym pompa ładnie tez dostaje

: czw mar 16, 2006 22:57
autor: Puki
To wszystko prawda ani ropniakiem ani benzynką nie powinno sie jeżdzić na "pustym" baku

może to głupie stwierdzenie ale 1.6d niestety niema pompowtrysków :jezor: chyba że się pytasz ogólnie :bigok:

: czw mar 16, 2006 23:50
autor: gitfunfel
Puki pisze:(...) 1.6d niestety niema pompowtrysków :jezor: chyba że się pytasz ogólnie (...)


Ale w 1,6D jest pompa wtryskowa, czyli wtryskuje, czyli musi mieć czym wtryskiwać a tym czymś są wtryskiwacze :jezor: :jezor: :jezor:

: pt mar 17, 2006 08:25
autor: el Kopyto
Ale to nie jest pompowtryskiwacz, to jest pompa i wtryskiwacz. Jak masz pompowtryskiwacz to jest to tak jakby każdy wtryskiwacz miał swoją pompe. Jest to zintegrowane w całość i na dodateg bez komputera nnie będzie działać bo wtryskiwacze sąsterowane elektronicznie. Jeśli są pompowtryskiwacze tzn że jest też elektryczna pompa w zbiorniku która tostarcza wstępnie "sprężone" paliwo do pompowtryskiwaczy, jeśli nie masz paliwo to się ta pompa w zbiorniku może w końcu spalić bo jest chłodzona paliwem przepływającym. pompowtryskiwacze się nie zatrą ponieważ komputer im "powie" że nie mają co wtryskiwać w związku z czym nie będą pracować. Przy zwykłej pompie i wtryskiwaczach nie jest to wskazane bo pompa jest mechaniczna i nie lubi pracować na sucho (ale w końcu nie cholujesz go na biegu bóg wie ile), Wtryski w tedy nie pracują bo są sterowane ciśnieniem paliwa podawanym przez pompe.

: pt mar 17, 2006 13:39
autor: ryba_71
Moim zdaniem, jeżeli wyjeździsz paliwo do końca to zalepisz jedynie filtr paliwa bo jeżeli nie ma paliwa to powietrze nie będzie powodowało eksplozji wywołującej poprzez sprężanie ruch tłoka, a co za tym idzie przestanie działać pompa, która nie poda ON ani powietrza na wtryskiwacze. Podsumowując gdy nie ma paliwa to nie działają wtryskiwacze a pompa działa przez chwilę do momentu opróżnienia z ON elementów łączących wtryskiwacze z pompą - przez tą chwilę pompa wykorzysta właściwości smarne ON, który zostawił na jej elementach filtr( cienka tłustawa warstwa ON).
Wydaje się mi , że wyjaśniłem to dość logicznie - z pominięciem paru szczegułów nie mających na tę sprawę wpływu.

: pt mar 17, 2006 13:50
autor: djtom
mi ostatnio w abd w którym zabrakło wach 50m od stacji (dotoczyłem sie) zassał sie korek wlewy ze musiałem latac po pracownika stacji (bałem sie nie połamac paznokci :P )

: pt mar 17, 2006 13:55
autor: el Kopyto
ryba_71 pisze:Moim zdaniem, jeżeli wyjeździsz paliwo do końca to zalepisz jedynie filtr paliwa bo jeżeli nie ma paliwa to powietrze nie będzie powodowało eksplozji wywołującej poprzez sprężanie ruch tłoka, a co za tym idzie przestanie działać pompa, która nie poda ON ani powietrza na wtryskiwacze. Podsumowując gdy nie ma paliwa to nie działają wtryskiwacze a pompa działa przez chwilę do momentu opróżnienia z ON elementów łączących wtryskiwacze z pompą - przez tą chwilę pompa wykorzysta właściwości smarne ON, który zostawił na jej elementach filtr( cienka tłustawa warstwa ON).
Wydaje się mi , że wyjaśniłem to dość logicznie - z pominięciem paru szczegułów nie mających na tę sprawę wpływu.
Ale pompa nie podaje powietrza tylko samo paliwo, pompa działa cały czas ponieważ jest napędzana mechanicznie (jak nie ma paliwa to nie będzie wtryskiwane, ale pompa cały czas się obraca, a może chodziło ci o film olejowy?

: pt mar 17, 2006 15:08
autor: ryba_71
el Kopyto - k woli wyjaśnienia.
Sory chodziło o film ON a nie o filtr.
Natomiast pompa gdy skończy się paliwo to jego resztki znajdujące się w przewodach łączących ją z wtryskiwaczami wypcha pompując powietrze do momentu, gdy końcówka paliwa z przewodów pomiędzy pompą a wtryskiwaczami nie zostanie wtryśnięta i spalona - po spaleniu tego paliwa przestaje działać silnik, a co za tym idzie pompa i wtryskiwacze.