Strona 1 z 2

przykapcna na jasno po odpaleniu

: ndz cze 19, 2011 21:15
autor: golfmaniac22
witam wszystkich mam kolejny problemik z moim golfikiem mianowicie chodzi o to ze jak odpale autko po dluzszym postoju to przykapca na jasno i czuc jakby lekko nim zatrzeslo silnikiem oczywiscie nie jest to widoczne na obrotomierzu ale wyczuwalne jak sie siedzi w srodku autka dodam ze nie bierze mi oleju ani plynu chlodniczego plynu tez nieprzybywa, moze ktos z was mial podobny przypadek, dodam ze silnik to 1.9 tdi na pompowtryskach sprawdzalem tez korekcje na wtryskach i sa ok bipy na jednym maja powyrzej 30 reszta ponizej w 18 kanale same zera pozdrawiam

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: ndz cze 19, 2011 21:49
autor: doggie
zapewne jak w większości przypadków to para wodna

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: ndz cze 19, 2011 21:53
autor: golfmaniac22
doggie pisze:zapewne jak w większości przypadków to para wodna
para wodna przy +25 stopniach nigdy tak nie mialem a pozatym ten dymek pachnie tak jakby nieprzepalona ropa i napewno niejest to para wodna

przykapcna na jasno po odpaleniu

: pn cze 20, 2011 00:33
autor: Sztomel
albo świece żarowe( nie odpalają powyżej +5*C ale dogrzewają komory spalania w tych temperaturach przez około 2 minuty po uruchomieniu silnika) albo klapa gasząca nie otwiera się od razu po uruchomieniu silnika na full (może ją przycinać nagar zebrany wewnątrz obudowy EGR) albo masz problem z uszczelniaczami zaworów. Sam mam ten problem ale jestem zbyt leniwy by to obczaić. Podejrzewałem turbo ale oleju nie ubywa.

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: pn cze 20, 2011 01:07
autor: doggie
Sztomel pisze:albo świece żarowe( nie odpalają powyżej +5*C ale dogrzewają komory spalania w tych temperaturach przez około 2 minuty po uruchomieniu silnika) .

nie wiem jak jest w Mk4 TDI PD ale w Mk5 na pewno świece przez 2 minuty nie dogrzewają komór spalania w obecnie panujących temperaturach

przykapcna na jasno po odpaleniu

: pn cze 20, 2011 07:14
autor: Sztomel
jesteś tego pewny, a co ma wyrównać obroty ledwo co uruchomionego zimnego silnika ? Weź multimetr i sobie sprawdź.

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: pn cze 20, 2011 18:39
autor: golfmaniac22
Sztomel pisze:jesteś tego pewny, a co ma wyrównać obroty ledwo co uruchomionego zimnego silnika ? Weź multimetr i sobie sprawdź.
wiesz ja tez myslalem ze swiece nie grzeja w tych temperaturach sprawdze czy sa sprawne i zobaczymy

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: pn cze 20, 2011 20:15
autor: doggie
Sztomel pisze:jesteś tego pewny, .
jak najbardziej
Sztomel pisze: Weź multimetr i sobie sprawdź.
a jakże, sprawdzałem, w Mk5 nie ma napięcia na świecach powyżej +5 st.,

przykapcna na jasno po odpaleniu

: pn cze 20, 2011 22:51
autor: Sztomel
doggie pisze:w Mk5 nie ma napięcia na świecach powyżej +5 st.,
ale sprawdzałeś przed czy po uruchomieniu silnika ?

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: wt cze 21, 2011 17:29
autor: golfmaniac22
Sztomel pisze:
doggie pisze:w Mk5 nie ma napięcia na świecach powyżej +5 st.,
ale sprawdzałeś przed czy po uruchomieniu silnika ?
troche moj problem zszedl na drugi plan ale coz dzisiaj zrobilem myk z klapa gaszaca uszczelniacze mam nowe wiec one tez odpadaja

przykapcna na jasno po odpaleniu

: wt cze 21, 2011 22:17
autor: Sztomel
To raczej nastaw się, że turbo przepuszcza olej do dolotu. Kontroluj na bieżąco stan oleju w silniku.

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: wt cze 21, 2011 22:36
autor: golfmaniac22
Sztomel pisze:To raczej nastaw się, że turbo przepuszcza olej do dolotu. Kontroluj na bieżąco stan oleju w silniku.
dzieje sie tak od 2000 km i nieubywa oleju w silniku

przykapcna na jasno po odpaleniu

: czw cze 23, 2011 07:56
autor: doggie
Sztomel sprawdzałem w swoim Mk5 multimetrem przed i w trakcie, golfmaniac22, może przepuszczać delikatnie dlatego tylko przykapca po odpaleniu więc niekoniecznie musi zauważalnie pobierać oleju, z drugiej strony zastanawiam się czy uszczelniaczy na pompowtryskach nie należałoby wymienić

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

: czw cze 23, 2011 11:53
autor: golfmaniac22
doggie pisze:Sztomel sprawdzałem w swoim Mk5 multimetrem przed i w trakcie, golfmaniac22, może przepuszczać delikatnie dlatego tylko przykapca po odpaleniu więc niekoniecznie musi zauważalnie pobierać oleju, z drugiej strony zastanawiam się czy uszczelniaczy na pompowtryskach nie należałoby wymienić
mysle ze macie racje odnosnie turbo niewidac ubytku oleju ale na laczniku przy IC zaczol mi kapac olej wiec mysle ze turbo sie konczy powoli , a uszczelniacze mam nowe na pompkach wiec to odpada