Strona 1 z 2

problem z przełożonym silnikiem

: sob cze 18, 2011 22:27
autor: n959595
witam,
problem jest taki silnik zaciągną olej i oczywiście wszedł na obroty i się rozleciał, najtańsza opcja wymiana na inny. wiec wymieniłem autko odpaliło chodziło chwile, zgaszone i odpaliło tak 2 razy, kolejne próby niestety nie odpala kreci podaje paliwo i nic się nie dzieje. wieczorem a właściwie w nocy zapalił na dotyk, na drugi dzień ciepło na dworze i niestety nie pali. w nocy pali. w nocy na chwilkę zapala się kontrolka świec a w dzień nawet nie mrugnie. kros ma pomysł jaka to przyczyna ? myślę ze jakieś czujniki ale jakie i jak je sprawdzić


dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi
postaram się odpowiadać na pytania i testować to co podpowiecie
niestety kabel do vag będę miał w poniedziałek



TDI 1,9 90 sorki ze nie napisałem

problem z przełożonym silnikiem

: sob cze 18, 2011 22:40
autor: damcio151
a silnik to ?

problem z przełożonym silnikiem

: sob cze 18, 2011 22:43
autor: Sztomel
właśnie, w temacie jest prefix TDI a w podpisie TD więc jaki ?

problem z przełożonym silnikiem

: sob cze 18, 2011 23:00
autor: n959595
alh 1,9 tdi 90

problem z przełożonym silnikiem

: ndz cze 19, 2011 00:34
autor: Sztomel
to sprawdź przekaźnik 109 lub podaj zasilanie na N109 bezpośrednio z + akumulatora na N109 : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b9acffe39a" onclick="window.open(this.href);return false;
ale w pierwszej opcji zdemontuj ten przekaźnik i przeczyść w nim nóżki a potem przelutuj w nim ścieżki jeśli nic się nie poprawi. Silnik musi odpalić - jak nie to podaj link do tej diagnozy - przejdę się do tego kolegi ;)

problem z przełożonym silnikiem

: ndz cze 26, 2011 16:07
autor: n959595
licznik
534 Czujnik temperatury oleju -G8
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
534 Czujnik temperatury oleju -G8
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
1314 Sterownik silnika
magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY<----- Gdzie go znajdę bo nie mogę wejść w silnik

problem z przełożonym silnikiem

: ndz cze 26, 2011 18:54
autor: Sztomel
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1139618.html" onclick="window.open(this.href);return false; - zamieszczone foto to szczelina pomiędzy obudową kolumny kierowniczej a dolną częścią deski rozdzielczej z lewej strony kierownicy. Dojście oczywiście do przekaźnika po zdemontowaniu plastikowej osłony nas podstopnicą i sięgniesz go wtedy ręką.

problem z przełożonym silnikiem

: wt cze 28, 2011 22:07
autor: n959595
wiec tak moja diagnoza jest taka nie grzeją świece żarowe kontrolka się nie zaświeca i auto nie pali.
próba podania napięcia na listwę świec chwilka grzanie i autko pyk i zapaliło.
jak mogę sprawdzić co padło ? jakiś sterownik czy przekaźnik ? jeśli coś vag to proszę o szczegóły gdzie i co bo się uczę dopiero tego programu, więc proszę tak dokładnie opisać

pozdrawiam dzięki za wcześniejsze odpowiedzi

problem z przełożonym silnikiem

: śr cze 29, 2011 10:59
autor: Sztomel
n959595 pisze:jak mogę sprawdzić co padło ? jakiś sterownik czy przekaźnik ? jeśli coś vag to proszę o szczegóły gdzie i co bo się uczę dopiero tego programu, więc proszę tak dokładnie opisać
jesteś strasznie "odporny" na podawane Ci info. Ileż można Ci pisać, że masz zregenerować lub wymienić przekaźnik 109. Vag Ci nie pomoże bo i tak się nie połączy w tym przypadku ze sterownikiem silnika.

problem z przełożonym silnikiem

: śr cze 29, 2011 20:09
autor: n959595
przekaźnik 109 wymieniony na nowy i dalej się nie grzeją świece .

Re: problem z przełożonym silnikiem

: śr cze 29, 2011 20:31
autor: munior
n959595 pisze:przekaźnik 109 wymieniony na nowy i dalej się nie grzeją świece .
Dziwne rzeczy ci sie dzieją .Silnik z bezpośrednim wtryskiem pali bez użycia świec żarowych w dodatnich temperaturach nawet fabrycznie .Sterownik włacza świece dopiero przy temp.ok +5 stopni ,co nie znaczy że silnik nie odpali bez nich .Nie poprawiaj fabryki i zostaw w spokoju te świece ,nie grzeją bo nie mają prawa grzać przy takich temperaturach

Re: problem z przełożonym silnikiem

: śr cze 29, 2011 20:44
autor: n959595
munior pisze:
n959595 pisze:przekaźnik 109 wymieniony na nowy i dalej się nie grzeją świece .
Dziwne rzeczy ci sie dzieją .Silnik z bezpośrednim wtryskiem pali bez użycia świec żarowych w dodatnich temperaturach nawet fabrycznie .Sterownik włacza świece dopiero przy temp.ok +5 stopni ,co nie znaczy że silnik nie odpali bez nich .Nie poprawiaj fabryki i zostaw w spokoju te świece ,nie grzeją bo nie mają prawa grzać przy takich temperaturach
ale jak podałem napięcie na listwę świec to odpalił a przy przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się kontrolka a nawet nie błyśnie.

problem z przełożonym silnikiem

: śr cze 29, 2011 21:20
autor: arwam
albo silnk jest bardzo źle uregulowany albo to już silnikiem się tylko nazywa. zdrowy TDI bez użycia świec żarowych ma odpalić na 20-sto stopniowym mrozie

problem z przełożonym silnikiem

: czw cze 30, 2011 01:28
autor: Sztomel
nie mylmy tu dwóch różnych pojęć : nie grzeją świece czy nie zapala się ich kontrolka po wymianie przekaźnika 109 ?
Jeśli nadal nie zapala się kontrolka świec to winy trzeba szukać albo w fabrycznym alermie jeśli takowy jest lub przerwy w instalacji pomiędzy przekaźnikiem 109 a sterownikiem silnika lub na pinach sterownika jak i jego wtyczki. Jeśli kontrolka świec mignie po włączeniu zapłonu a silnik mimo to nie daje się uruchomić to już przyczyn trzeba szukać w silniku jak i jego osprzęcie.