Strona 1 z 1

[mkII] Golf 1.6 Diesel, mułowaty po kapitalce silnika

: sob cze 18, 2011 20:46
autor: Sena
Witam mam następujący problem z moim golfem, zrobiłem kapitalny remont silnika i regenerowałem pompę wtryskową, po tych zabiegach stał się mułowaty co raczej nie powinno mieć miejsca a powinno być wręcz odwrotnie. Dotarłem silnik tak jak w książce pisze na autostradzie w jednostajnej prędkości. Wiem że mechanik musiał wymienić wałek rozrządu, powiedział mi że pasują z innych wersji silnikowych golfa i nie wiem dokładnie czy mam założonego z swojej wersji czy z innej. czy możliwe jest że mam z innego modelu i ma zbyt małą wysokość krzywek co nie pozwala mu na swobodne zasysanie powietrza do cylindrów? Zaznaczam że pali idealnie nawet bez podgrzewania. Zauważyłem jeszcze że ma zwiększone zużycie paliwa co także nie powinno chyba wystąpić po remoncie. Z góry dzięki za odpowiedź.

[mkII] Golf 1.6 Diesel, mułowaty po kapitalce silnika

: sob cze 18, 2011 23:11
autor: twromek
Gorszych wałków niż te z 1,6D nie ma. Jak regenerowałeś pompę to pewnie masz ustawioną książkową dawkę, możliwe, że prędzej miałeś większą, do tego niepoprawny kąt, chociaż jak pali to powinno być ok. Albo mechanik jakiś niepewny. Grzeje Ci się mocno?

[mkII] Golf 1.6 Diesel, mułowaty po kapitalce silnika

: ndz cze 19, 2011 22:53
autor: spoon83
Może zużycie paliwa wzrosło, bo jest słabszy i musisz go bardziej butować ?
spróbuj dawkę na pompie zwiększyć tylko rozsądnie żeby nie dymił jak kotłownia :grin:
będzie trochę mocniejszy

[mkII] Golf 1.6 Diesel, mułowaty po kapitalce silnika

: wt cze 21, 2011 21:59
autor: Sena
Kwestia jest taka że wydaje mi się jakby był niedogrzany, a zwiększać dawki niema sensu bo już więcej pali i mimo to jest dalej mułowaty.

[mkII] Golf 1.6 Diesel, mułowaty po kapitalce silnika

: wt cze 21, 2011 22:41
autor: t0mal
Gorszych wałków niż te z 1,6D nie ma
Wszystkie diesle 1.6 mają identyczny wałek rozrządu, bez znaczenia czy z turbo czy bez.
Sena, ustawiałeś początek wtrysku na zegar?

[mkII] Golf 1.6 Diesel, mułowaty po kapitalce silnika

: wt cze 21, 2011 22:48
autor: twromek
t0mal, z tego co ja wiem to SB/RA miały inne, a 1V jeszcze inne, tyle, że były to niemal niezauważalne różnice :)