1.9 tdi agr 90 km bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

m4tek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 18, 2011 16:32

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: m4tek » sob cze 18, 2011 16:45

Witam, zauważyłem, że zwiększyło mi się ostatnio branie oleju, wlewam mobil 10w40 dla diesla. I wychodzi mi około 150 ml na 1000km. w zimie jeszcze trochę więcej. I coś mi się wydaje, ze turbinę mocniej słychać. czy może być temu winna turbina? czy szukać gdzieś indziej? czy może po prostu zostawić i dolewać?
Silnik jest po chipie z 90 na 115 KM.



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: rybaka669 » sob cze 18, 2011 20:21

przyczyn może być wiele.....zacznij od sprawdzenia organoleptycznie bloku silnika czy nie ma żadnych wycieków. ile samochód ma nalatane??? zdejmij wąż z intercoolera i zobacz co tam zastaniesz?? jezeli turbo puszcza to będzie tam trochę oleju.



m4tek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 18, 2011 16:32

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: m4tek » sob cze 18, 2011 20:41

nalatane 170 000, byłem w serwisie jakiś czas temu, i powiedzieli, że silnik jest w bardzo dobrym stanie. Zresztą równo pracuje, nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. Tylko jeśli to turbina to opłaca się ją regenerować, czy czekać aż zdechnie? I czy jeśli turbina się rozwali, to może się coś stać z silnikiem?



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: rybaka669 » sob cze 18, 2011 21:31

w większości przypadków jak turbo padnie jest kupa dymu ale zdarzają się przypadki kiedy polknie duża porcje oleju i zatrze silnik. co do regeneracji to kto jak woli (ja osobiście nie polecam regenerowania bo to ta sama loteria co kupno używanej tylko ze używana jest o połowę tańsza).



m4tek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 18, 2011 16:32

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: m4tek » sob cze 18, 2011 21:42

to polecasz kupić nową? tylko, że nowa turbina kosztuje kupę kasy...



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob cze 18, 2011 22:34

m4tek, piszesz że jest po chipie, możliwie że ono jest przyczyną, najlepiej jak chcesz zwiększyć moc auta w przyszłości jedź do specjalistów i niech zrobią ci softa ono jest bardziej wydajne i mniej szkodliwe niż chip który jest badziewem...

na chwilę obecną szukaj wycieków na głowicy silnika, może z pod miski olejowej gdzie ubywa olej ( szukaj na zewnątrz silnika )
jak nie to może turbina wciąga olej, może jakieś uszczelniacze? w ostateczności jedź do specjalisty i oceni ci stan turba (luzy itp.)
lecz wcześniej bądź pewny że to jej wina.


Obrazek
Obrazek

n959595
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 18, 2011 18:25

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: n959595 » sob cze 18, 2011 23:07

mi brał olej w zimie przez 2 tygodnie i przestało , wiec nic nie robiłem . jak zrobiło się ciepło to trochę przepalić autko chciałem, wynik tego taki ze wymiana silnika połknął olej który był w przewodach powietrza za turbo. turbo zawiezione do serwisu , diagnoza taka ze to nie turbo puściło olej było suche sam widziałem. prawdopodobna awaria odma puszczała olej i się zbierał w układzie powietrza. mam alh a to podobno to samo co agr



m4tek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 18, 2011 16:32

1.9 tdi agr 90 km bierze olej

Post autor: m4tek » sob cze 18, 2011 23:44

w sumie nie wiem czy mam chipa czy soft, bo to było robione w holandii, mam tylko paragon na 250 Euro. Nie chodziło mi o moc, ale kupiłem już z tym, więc tego nie zdejmuje, bo skoro jest, to kilka km więcej nie zaszkodzi.
Wlasnie nie widać wycieków, silnik jest suchy. Na moje turbina trochę śwista, ale nie wiem czy to nie jest normalne zjawisko. I auto nie kopci. raczej jezdze w zakresie do 2500 obrotow, ale czasami przy wyprzedzaniu pokrece w granice 3600-3800 i dobrze idzie. W sumie na razie to bym dolewał, może ten olej tak ma, bo gdy kupiłem auto to miał zmieniony olej i dopiero po 10 tys km się zaświeciła lampka serwisu, i wydaje mi się, ze dużo mniej go wziął. Ale zalałem półsyntetykiem bo nie wiedziałem jaki dokładnie był.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości