Strona 1 z 2

Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!

: pt cze 17, 2011 19:59
autor: czajaa22
Problem dotyczy silnika AHF ( turbo arl, 230, FIMC, pompa 11) Ostatnio siadła turbina tzn kopcił sporo na niebiesko biało i padło na turbinę puszczała sporo oleju. Turbo wymienione na nowe do tego doszło nowe down pipe większe, oraz większy dolot powietrza do turbo, większa chłodnica oleju i nowy n75. Auto inaczej się zachowuje jak poprzednio jest trochę słabsze i ostro dymi na niebiesko biało lub szaro trudno samemu określić. No i teraz problem turbo nowe wiec raczej odpada, uszczelniacze zaworów? Rok temu był u Roba w Tune up i mieli sprawdzić wymienili tylko popychacze bo szklanki i uszczelniacze były podobno ok. Czy wskazana jest korekta koniecznie i przez to tak dymi? Proszę o pomoc i sugestie bo czeka mnie sporo trasa z Uk do Pl i trochę się martwię!!

Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 11:40
autor: KonradzikIV
Zrób swapa na PD-ek :bigok:

Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 12:02
autor: czajaa22
KonradzikIV pisze:Zrób swapa na PD-ek :bigok:
Tak Konrad jak by tylko były środki na to poza tym auto idzie na sprzedaż w następnym sezonie wiec już nie inwestuje tylko ogarnę to badziewie i trochę jeszcze pośmigam, sadze że to uszczelniacze zaworów więc aż taki duży koszt nie będzie... Powodzenia z twoim klekotem.. :pub:

Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 12:24
autor: Adamm
czajaa22, a przy wymianie turbo wyczysciles dolot? bo moze resztki oleju spala,
do tego trzeba by zrobic logi bo moze turbo nie jest wyregulowane

Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 12:56
autor: czajaa22
Adamm pisze:czajaa22, a przy wymianie turbo wyczysciles dolot? bo moze resztki oleju spala,
do tego trzeba by zrobic logi bo moze turbo nie jest wyregulowane
wstawiałem nowy down pipe większe ale z tym samym przelotowym tłumikiem może tam coś zostało. Turbo na banko potrzebuje wyregulowania i soft korekty bo trochę się pozmieniało i widać że inaczej chodzi jak przed wymianą. Na dniach zrobię logi i wkleję a narazie filmik z porannego uruchamiania
[youtube][/youtube]

Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 14:03
autor: Adamm
czajaa22, pytam o dolot ( rury dolotowe , IC) a nie wydech :P

Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 14:59
autor: czajaa22
Adamm pisze:czajaa22, pytam o dolot ( rury dolotowe , IC) a nie wydech :P
aaa no w sumie to tylko nie które elementy wyczyściłem, kolektora w ogolę nie czyściłem, znowu to wszystko wyjmować i czyścić?

Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 16:13
autor: Adamm
najbardziej chodzilo mi o IC bo tam sie najwiecej oleju zbiera, a moze to nowe turbo tez wali olejem

Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: ndz cze 19, 2011 20:22
autor: czajaa22
Zrobiłem logi w linku poniżej.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 0#p4970820" onclick="window.open(this.href);return false;

Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: pn cze 20, 2011 00:50
autor: Sztomel
przecież to trzeba ogarnąć, zrobiłeś sporo wymiany a mimo to nie zostało to wpisane w ECU więc na co liczysz. Jedź z tym do tunera.Jak byłeś u Roba to jaki był setup a jaki jest obecnie ?

Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!

: pn cze 20, 2011 20:18
autor: czajaa22
Sztomel pisze:przecież to trzeba ogarnąć, zrobiłeś sporo wymiany a mimo to nie zostało to wpisane w ECU więc na co liczysz. Jedź z tym do tunera.Jak byłeś u Roba to jaki był setup a jaki jest obecnie ?
Wiem kolego że trzeba ogarnąć ale w Pl dlatego nie mogę narazie dojadę na takim setupie 2000 km sadze. Jak był u Roba było te same turbo tzn te stare lejące, teraz wymienione duże down pipe większy dolot do turbiny(ta sama przepływka) filtr powietrza sportowy wydajniejszy, nowe przewody podciśnieniowe nowe n75 i n18, większa chłodnica oleju no i nowe trubo. Martwi mnie po prostu to dymienie na niebiesko i ta odma jak ja wsadzę ponownie w dolot będzie mi waliła olejem do dolotu pomimo że jest tank podciśnienie wpycha olej do dolotu. Dodam że po 2 godzinnej ostrej jeździe dymienie zmalało możliwe że to stary olej sie wypala po tamtym lejącym turbo.

Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!

: pt cze 24, 2011 22:49
autor: czajaa22
W powyższym linku opisałem kolejne objawy jakie zauważyłem może to coś da do myślenia, nie sadzę że brak korekty powoduje ten niebieski dym powinien być siwy lub czarny, gdzieś ten olej się spala :grrr:

Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!

: pt cze 24, 2011 23:47
autor: Sztomel
Wg. Ciebie to niebieski dym bo wg. mnie to siwo-biały. Ja mam identyczne dymienie i już chyba wiem co jest tego powodem - przepuszczające uszczelnienie wałka turbo bo sprawdziłem poziom oleju w misce i miałem dziś suchy bagnet. Dolewka 1.8 ml oleju i teraz co 3 dni będę sprawdzał ale już się muszę rozejrzeć za innym (wydajniejszym) turbulum a szczerze to teraz jeżdżę z nogą przygotowaną na pedale hamulca i sprzęgłem aby włączyć 5 bieg bo nie mam klapy gaszącej a nie mam zamiaru wymieniać silnika na inny jak dostanie szalonych obrotów.

Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!

: sob cze 25, 2011 12:51
autor: czajaa22
Sztomel, hmm jak butuje to definitywnie na niebiesko sadzi niebiesko biało, turbo nowe chociaż może też puszczać nie wiem. do tego po ostrym butowaniu nawet na jałowych kopci tak jakby coś się wypalało nie wiem już sam, kilka osób mi już mówiło żo to pierścionki bo kopci przy zmianie biegów zwłaszcza z 1 na 2 chociaż nie zawsze czasem w ogolę nie kopci dziwne to wszystko może jednak to wina korekty że dużo elementów zostało wymienionych i trzeba wyregulować. Co do klapy gaszącej to ją właśnie z tego powodu zostawiłem dla bezpieczeństwa :pub: