Strona 1 z 1

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:01
autor: m1chal
pacjent b6 AWX ... auto przestalo jechalo w ogole jakby bez turbiny... (program zrobiony dość mocny nawet)

podejrzenia na zaworek n75... zostal wymieniony na n18 (nie wiadomo w jakim stanie)

auto troche odżyło, turbina zaczela juz pompować..ale auto jednak jest za słabe na to co było...

to moze byc przez to, że zaworek jest nie taki?? , że ma jakies inne parametry czy coś i nie ogarnia ciśnienia do turbiny?

i dziwny dzwięk takze turbina zaczela wydawac, jakies cykanie tak jakby

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:15
autor: Łuki_79
m1chal, wykonałbyś logi dynamiczne grup 003,008,011 i byłoby wiadomo :grin:
Uruchom silnik i sprawdz wciskając sztangę czy jest na maxa wciągnięta do gruszki turbiny czy jeszcze masz możliwość jej wciśnięcia.

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:17
autor: m1chal
no wlasnie sie boje robic logi bo po zmianie zaworka dziwnie turbina zaczela chodzic mam jedną grupe tylko 011 i zaraz wruzce, ale dziwnie to wyglada... (tez nie wiem czy dobrze zrobione)

dlatego moje pytanie czy ten zaworek n18 (w miejscu zamiast n75) moze nie ogarniac auta po programie czy cos... i auto niby lepiej jezdzi ale jednak nie to

logi zrobione od 1,900 obrotów do 2,700 ..bo dlalej sie obawiano
Log (2 - 011)

Re: Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:28
autor: doggie
straszne przeładowanie masz,

ps. w B6 z tego co wiem nie były montowane AVF chyba że mowa o B5 FL :wink:

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:44
autor: m1chal
wiem ,ale w moim pytaniu glownie chdozi o to czy na tym n18 normalnie powinno chodzic auto po programie na 180ps??

czy moze byc tak, że auto jest słabsze, bo zaworek n18 nie ma takich parametrów jak n75?

bo po zmianie n75 na n18 jest lepiej, ale jednak nie to
bo na n75 nie jechalo w ogole, albo czasami załapało na chwile

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:47
autor: m1chal
doggie, pomyłka AWX ;) a pozatym były, bo ostatnio byl taki u mnie :) z konca produkcji chyba

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:50
autor: doggie
sorry stary, pisząc myślałem o passacie B6 a mowa pewnie o A4 B6 :banghead:

Zmiana zaworku N75 na N18

: czw cze 16, 2011 23:51
autor: m1chal
dokladnie A4, ja tez zapomnialem napisać

Zmiana zaworku N75 na N18

: pt cze 17, 2011 22:30
autor: m1chal
zostal zakupiony i zmieniony nowy zaworek n75 pierburga....

auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile

Zmiana zaworku N75 na N18

: pt cze 17, 2011 22:40
autor: Łuki_79
Wykonaj log 011 BS.Nie ma zapieczonej geometrii w turbosprężarce :hmm: Sprawdz na zgaszonym silniku jak pracuje zmienna geometria wciskając sztangę do gruszki turbiny - ma chodzić płynnie,bez zacięć w zakresie ok 15-18 mm

Zmiana zaworku N75 na N18

: pt cze 17, 2011 22:54
autor: Sztomel
m1chal pisze:auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile
coś mi się to nie widzi - przeładowanie nie generuje przecież trybu awaryjnego od razu po uruchomieniu silnika. Podaj wszystkie błędy zapisane przez sterownik silnika.

Zmiana zaworku N75 na N18

: śr cze 22, 2011 17:41
autor: m1chal
okazało się ze padł map sensor :)

Re: Zmiana zaworku N75 na N18

: pn sty 14, 2013 13:23
autor: dise
Hej Droczy forumowicze, mam pytanko. Ostatnio czyściłem zaworek N75 , niestety nic nie pomogło turbina przeładowuje mocno. Na zamienionych zaworkach z N18 turbo dużo wolniej wstaje, tłumaczu to fakt że jest wolniejszy bo ma węższe kanaliki w środku. Ale co jest jeszcze ciekawe to przy zamienionych zaworkach, gruszka nie podnosi się po starcie silnika. I teraz mam pytanie, na N18 nie ma przeładowania przy bucie ładnie steruje ciśnienie na ok 0.9 Bara ( silnik ALH) zastanawiam się czy po prostu jak gruszka np nie idzie wogóle do góry to czy jest szansa na wytworzenie ciśnienia rzędu 0.9 przy bucie w podłodze ? Sprawdzał ktoś może np jazdę z odłączonym zaworkiem N75 ? Czy rośnie ciśnienie w dolocie ? czy może od razu tr, awaryjny. ? Pozdro

Zmiana zaworku N75 na N18

: wt sty 15, 2013 23:56
autor: odzim
turbo bez sterowania urosnie do 0,9 tyllko nie od 1700 ale od 2800 jak spaliny rozpedza wirnik- kapewu