MK 4 ALH Lampka oleju kiedy powinna gasnąć?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dj_k2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt maja 13, 2011 18:02
Lokalizacja: Toruń

MK 4 ALH Lampka oleju kiedy powinna gasnąć?

Post autor: dj_k2 » pn cze 13, 2011 08:39

Witam wszystkich.
Jako iż niedawno ( 1 miesiąc temu ) kupiłem golfika jeszcze nie wszystko jest dla mnie jasne i nie wiem jak być powinno.
Miałem dotychczas dwa autka i zawsze było tak iż po przekręcaniu kluczyka w pozycję zapłonu lampka oleju oraz ładowania Aku paliła się do puki nie uruchomiłem silnika ( dopiero jak pojawiło się ciśnienie smarowania lampka gasła )

Podczas wymiany oleju jak już wszystko wymieniłem ( filtr + olej ) i pozakręcałem zwróciłem uwagę iż po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu zaczynają gasnąć wszystkie lampki i lampka od oleju gaśnie też zanim uruchomię silnik.
W instrukcji wyczytałem iż lampka powinna zgasnąć co jest rzeczą oczywistą, moje pytanie brzmi:

Czy lampka gaśnie w waszych autkach przed uruchomieniem silnika czy tak się dziać nie powinno?

I jeszcze jedno pytanie po za tematem, jak sygnalizowany jest Tryb awaryjny, zapala się jakaś lampka czy coś i czy przy notlaufie samochód wchodzi w tryb awaryjny? Będę wdzięczny za odp na obydwa pytania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

MK 4 ALH Lampka oleju kiedy powinna gasnąć?

Post autor: ForeCast » pn cze 13, 2011 11:34

Jak najbardziej gaśnie przed odpaleniem.
dj_k2 pisze:I jeszcze jedno pytanie po za tematem, jak sygnalizowany jest Tryb awaryjny, zapala się jakaś lampka
Nie wiem, jak to jest w licznikach z FIS-em, ale w zwykłym liczniku z takim czymś się nie spotkałem
dj_k2 pisze:czy przy notlaufie samochód wchodzi w tryb awaryjny?
notlauf to właśnie tryb awaryjny :bigok:


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
dj_k2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt maja 13, 2011 18:02
Lokalizacja: Toruń

MK 4 ALH Lampka oleju kiedy powinna gasnąć?

Post autor: dj_k2 » pn cze 13, 2011 11:39

Mam normalny licznik znaczy się mam taki mały wyświetlacz ze spalaniem a u góry kontrolki.
Taki jak na obrazku.
To skąd mam wiedzieć że się tryb awaryjny załączył oprócz spadku mocy?

Obrazek


... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

MK 4 ALH Lampka oleju kiedy powinna gasnąć?

Post autor: ForeCast » pn cze 13, 2011 11:45

Ja jeszcze u siebie notlaufa nie miałem(mam AGR-a czyli brak VNT - jeden problem mniej) ale z tego co kojarzę, to nie ma żadnej informacji o trybie awaryjnym. Po prostu producenci wychodzą z żałożenia, że od razu po stracie mocy dzwonisz na serwis i zostawiasz grubą kasę za podłączenie kompa i diagnostykę.


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
dj_k2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt maja 13, 2011 18:02
Lokalizacja: Toruń

MK 4 ALH Lampka oleju kiedy powinna gasnąć?

Post autor: dj_k2 » pn cze 13, 2011 11:52

Ok rozumiem.
Ja ostatni u siebie zaobserwowałem notlauf ( chyba ) Samochód normalnie szedł a przy 100 k/h nagle muł i ani drgnie dalej.
Innym razem przy 120 tez szedł dobrze do momentu aż mu zabrakło mocy i wskazówka ani drgnęła.
Przekopałem cały temat o notlaufie ale jeszcze nie miałem czasu posprawdzać. Klika dni temu kupiłem kabelek ale też jeszcze nie za bardzo wiem jak zrobić porządne logi.
Dotychczas zdarzyło mi się to 2 razy ale będę musiał posiedzieć nad kompem troszkę i w kanale i podłubać no ale czas muszę gdzieś znaleźć w mojej 36 godzinnej dobie. :D

Dzięki kolego ForeCast za pomoc ( krótko i na temat ) takiej informacji szukałem.
Zaniepokoiła mnie ta kontrolka od oleju ale teraz już wiem że jest OK.
Pozdrawiam

Temat można zamknąć.


... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 213 gości