Strona 1 z 2
pompowtryski
: pt cze 10, 2011 18:21
autor: witek690
Czy pompowtrysk o numerze 038130073AK będzie pasował do golfa IV z silnikiem AJM
pompowtryski
: pt cze 10, 2011 20:55
autor: dieselforum
Zawsze możesz spróbować...pompowtryskiwacz o numerze 038 13 0073 AK pochodzi z silnika AUY 115 KM ,który był pakowany do Sharana,Alhambry i Galaxy.Generalnie to ta sama moc w przypadku obu tych silników.
Po zabudowie możesz mieć inne problemy,np.z nierówna pracą silnika, brak mocy,itd.
pompowtryski
: sob cze 11, 2011 22:54
autor: Detektor
witek690 pisze:Czy pompowtrysk o numerze 038130073AK będzie pasował do golfa IV z silnikiem AJM
będzie pasował
dieselforum.pl pisze:Po zabudowie możesz mieć inne problemy,np.z nierówna pracą silnika, brak mocy,itd
a niby dlaczego silnik miałby równo nie pracować, pierwsze słyszę; co do braku mocy to się zgodzę ale tylko
wtedy jeżeli pompki AK są mniej wydajne od tych które wkładali do AJM ale nie zabieram głosu w tej sprawie
bo nic nie wiem o pompkach AK. Na koniec, AUY pakowali również do Golfa między innymi.
pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 07:42
autor: wesol
W zasadzie nie wiem czym sie rozni AUY od AJM. Faktem jest tylko to ze ajm spotkac mozna dosc czesto w golfacvh itp a auy wlasnie w grupie SGA. Osobiscie mysle ze zawsze mozna podlozyc te pompki bo i tak bedzie zapewne podpinane auto pod vaga i mozna sprawdzic kat synchronizacji, BIPy czy nawet zlogowac i sprawdzic jak sie auto zachowuje na drodze.
Re: pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 13:09
autor: Detektor
wesol pisze:W zasadzie nie wiem czym sie rozni AUY od AJM
Sprawdzałem w Etce i jeśli chodzi o Golfy to te silniki nie różnią się niczym a np. w Sharanie jest już inny IC-ek
po za tym innych różnic się nie dopatrzyłem. W każdym bądz razie jeden i drugi silnik jest 115konny, więc nie
wierzę w to żeby były na tyle znaczące różnice żeby silnik miał nie równo pracować lub też coś innego.
pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 13:37
autor: dieselforum
Detektor,naturalnie,ze jest inny IC-ek bo Sharan to segment aut MPV(Multi Purpose Vehicle) czyli pojazd znacznie wiekszy i cięższy od Golfa.Jeżeli chodzi o inne różnice to inny strownik,i o ile się nie myle, jest inna turbina...sprawdż prosze w Etce numery tych części w obu silnikach...
pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 13:41
autor: WhyMe?
Te pompowtryski będą pasowały, jak koledzy wyżej już powiedzieli, te silniki niczym się nie różniły
Śmiało możesz montować
Re: pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 16:11
autor: Detektor
dieselforum.pl pisze:sprawdż prosze w Etce numery tych części w obu silnikach...
numery początkowe sterowników są jednakowe różnią się literkami na końcu co raczej może świadczyć o tym że różnią
się programem, choć obrazek poglądowy sterowników w obydwu silnikach pokazuje co innego ale czy różnica w obudowie
ma jakies znaczenie liczy się środek, z turbinami jest tak samo numery początkowe turbin są jednakowe różnią się literkami na końcu co może świadczyć o tym że w jednym i drugim silniku wielkość turbin jest jednakowa różnica jaka jest między nimi napewno to to że muszla strony zimnej jest obrócona w obydwu turbinach w innych kierunkach.
Re: pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 19:35
autor: dieselforum
Detektor-good job
dziekuje bardzo...konkretne sprawdzenie i porównanie...
tak się składa szanowne gremium,że te różne literki już mówia nam o różnicach miedzy częsciami...wystarczy popatrzec na wygląd turbin w obu silnikach i to jak sie róznia miedzy sobą,tutaj zdjecia:
http://dieselforum.pl/viewtopic.php?p=157#157" onclick="window.open(this.href);return false;
Od razu widać,że turbina silnika AUY stanowi jedność (tzn.kolektor wydechowy+turbo)
Natomiast turbina silnika AJM już taka nie jest (tzn.turbo montuje sie do kolektora)
Czyli jak widać to nie jedyna różnica,że muszla strony ssącej jest obrócona w obydwu turbinach w innych kierunkach.
Re: pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 22:22
autor: Detektor
dieselforum.pl pisze:tak się składa szanowne gremium,że te różne literki już mówia nam o różnicach miedzy częsciami
kolego
dieselforum.pl nic nowego nie powiedziałeś bo o tym przypuszczam wie większość użytkowników
tego forum
dieselforum.pl pisze:Od razu widać,że turbina silnika AUY stanowi jedność (tzn.kolektor wydechowy+turbo)
Natomiast turbina silnika AJM już taka nie jest (tzn.turbo montuje sie do kolektora)
tak się składa szanowny kolego że do AJM montowali dwa typy turbosprężarek a tym drugim typem była właśnie ta
zintegrowana z kolektorem wydechowym a tu masz link do aukcji z taką turbiną jeżeli mi nie wierzysz to podeślę Ci więcej linków
http://moto.allegro.pl/nowa-turbospreza ... 03281.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podsumowując temat jest rzeczą jasną że osprzęt tych silników jeżdzących w dwóch innych budach będzie się
różnił, to jest tak samo jak z silnikiem ASZ którego montowali zarówno do Golfa jak i do Sharana (zresztą do Galaxy
i Alhambry też) i tam również jest widoczna różnica w osprzęcie. W każdym bądz razie kolega
witek690 może śmiało
pakować pompki AK do swojego AJM, zresztą turbine od AUY również zamiast swojej, nawet jeżeli ma tą montowaną do
kolektora.
pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 22:55
autor: dieselforum
he,wybacz kolego ale to nie jest kwestia wiary
aukcjami to akurat mnie przynajmniej nie przekonasz...zreszta nie muszę mam swoje żródło wiadomosci...a co powiesz na to poniżej? wg mnie lata produkcji silnika 1.9 TDi PD ( AJM) to okres od 1999 do 2000...a na aukcji??Ford Galaxy -zakończenie produkcji luty/marzec 2005 a na aukcji..?
pozdro
pompowtryski
: ndz cze 12, 2011 23:08
autor: Detektor
dieselforum pisze:aukcjami to akurat mnie przynajmniej nie przekonasz...zreszta nie muszę mam swoje żródło wiadomosci...a co powiesz na to poniżej? wg mnie lata produkcji silnika 1.9 TDi PD ( AJM) to okres od 1999 do 2000...a na aukcji??
ja za pomocą aukcji chciałem Tobie pokazać że do AJM montowali również turbiny zintegrowane z kolektorem
wydechowym a po za tym to nie wiem z jakiego żródła korzystasz bo silniki AJM były montowane do 04.02r. a to
co piszą na aukcji zupełnie mnie nie interesuje.
pompowtryski
: pn cze 13, 2011 13:16
autor: witek690
koledzy mam okazje wziąść w dobrej cenie pompowtryski z literami na końcu AG jedni mówią zeby zakładac zmiana mapy i wszystko będzie ok inni mówią że nie jak to w koncu jest bo już głupi jestem mają nalatane 20 tysięcy
Re: pompowtryski
: pn cze 13, 2011 18:25
autor: Detektor
witek690 pisze:koledzy mam okazje wziąść w dobrej cenie pompowtryski z literami na końcu AG jedni mówią zeby zakładac zmiana mapy i wszystko będzie ok inni mówią że nie jak to w koncu jest bo już głupi jestem mają nalatane 20 tysięcy
witek690 daruj sobie te pompki z racji tego że masz AJM a już wyjaśniam o co chodzi, pompki AG były
montowane do AXR i ATD czyli właściwie najsłabszych pompowtrysków i chodzi o to, że pompki AG różnią się
indukcyjnością cewek od większości pompek przez co dają naprawde małe dawki paliwa i żeby przystosować je do
twojego silnika trzeba by było dobrego tunera który by to ogarnął w sofcie. Szkoda twojego czasu i pieniędzy, szukaj lepiej
innych pompek chyba że weżmiesz je żeby zarobić na nich parę złotych jeżeli faktycznie są w dobrej cenie.