filtr oleju - różnica wysokości

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

filtr oleju - różnica wysokości

Post autor: mivhal_f » pt cze 10, 2011 07:00

Witam
Przybieram się do kupna filtra oleju i oto mam dylemat, różnica w cenie miedzy knechtem a filtronem wynosi 3zl(tam gdzie ja kupuje). Ale jest szkopuł mianowicie filtr knechta jest 26mm niższy od filtrona. Czy jest to jakaś różnica w pracy silnika/filtra??

A drugie moje pytanie: dlaczego dla silników o oznaczeniu 1Z i AHU jest filtr 525/4(filtron) a dla AFN juz 525/4(filtron) czyli identyczny jak OC262 knechta, przecież to chyba identyczne silniki??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

filtr oleju - różnica wysokości

Post autor: Krystian GTD » pt cze 10, 2011 13:37

Weź knechta - bardzo dobry filtr. Na filtronie lubi czasem w silniku AAZ zamrugać kontrolka oleju podczas rozruchu. Na knechtu tego zjawiska nie zaobserwowałem. Pozdro



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

filtr oleju - różnica wysokości

Post autor: italiano_83 » pt cze 10, 2011 13:52

mivhal_f pisze:Przybieram się do kupna filtra oleju i oto mam dylemat, różnica w cenie miedzy knechtem a filtronem wynosi 3zl(tam gdzie ja kupuje). Ale jest szkopuł mianowicie filtr knechta jest 26mm niższy od filtrona. Czy jest to jakaś różnica w pracy silnika/filtra??
Filtry mogą się różnić wielkością - najważniejsza jest przepustowość , do jednego modelu auta mogą występować różne wielkości filtrów w zależności od producenta (mowa oczywiście o filtrach zabudowanych- nakręcanych) Odnośnie Filtrona to bardzo dobry produkt, wystarczy w necie poszukać i poczytać o tym jakim zapleczem dysponują, sam jeździłem na takim przez ostatnie trzy lata, teraz mam boscha założonego w sumie sam nie wiem czemu, może się akurat filtron skończył jak przyjechałem na wymianę :?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

filtr oleju - różnica wysokości

Post autor: mariusz75 » pt cze 10, 2011 22:45

mivhal_f pisze:A drugie moje pytanie: dlaczego dla silników o oznaczeniu 1Z i AHU jest filtr 525/4(filtron) a dla AFN juz 525/4(filtron) czyli identyczny jak OC262 knechta, przecież to chyba identyczne silniki??
Silniki 1z i AHU mają mniejszą chłodniczke oleju w porównaniu do AFN-a gdzie jest ona o około 2 cm większa.

I dlatego filtr oleju do AFN-a jest o 26 mm mniejszy od filtra oleju od !z cz AHU

Fizycznie nie założysz filtra oleju od 1z do AFN-a ponieważ jest za duży, ale już mniejszy filtr od AFN-a bez problemu założysz do 1z i wszystko będzie OK.

Ot i cała tajemnica.

A co do pierwszego pytania to jak jest napisałem wyżej ten mniejszy filtr jest do AFN-a o większej chłodniczce oleju jak 1z czy AHU.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

filtr oleju - różnica wysokości

Post autor: Fahoo » sob cze 11, 2011 09:26

mariusz75, gwint nie pasuje zamiennie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

filtr oleju - różnica wysokości

Post autor: mivhal_f » sob cze 11, 2011 12:16

czyli musze kupic filtr dedykowany pod 1z??czyli knecht odpada



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości