Strona 1 z 1

Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: pt cze 03, 2011 21:12
autor: nobodyspecial
WItam. Chcialbym sie dowiedziec czy w golfach MK5 byly montowane te same wadliwe dwulitrowe silniki co w passatach i audi a4 ? Jesli sie nie myle to ich oznaczenie bylo BLB czy cos w ten desen...

Re: Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: sob cze 04, 2011 13:05
autor: lukas1305
Jak chcesz w miare bezawaryjne 2.0 tdi to kupuj z roku 2007r ja mam golfa (od 3-mcy) 2.0 tdi(bkd) z 2004r i też mi np. płyn sp.....a,czywiście obstawiam mikropęknięcie głowicy bo na zewnątrz zero wycieków a tak ogólnie to chodzi jak żyleta.Wydaje mi sie ,że wszystkie tdi 2.0 z roku 2003-2006 mają wade głowic i innych większych lub mniejszych usterek.

Pozdr.

Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: sob cze 04, 2011 13:22
autor: Detektor
nobodyspecial pisze:Chcialbym sie dowiedziec czy w golfach MK5 byly montowane te same wadliwe dwulitrowe silniki co w passatach i audi a4 ?
same silniki (gołe słupki) to wszystko jest jedno i to samo, ta sama konstrukcja i produkcja. Po etapie produkcji
i montarzu w jedną całość nabijają odpowiedni kod literowy silnika w zależności od tego do jakiego auta
będzie montowany dany silnik i z jakim osprzętem, tak więc odpowiedż na twoje pytanie brzmi: tak, te same.

Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: ndz cze 05, 2011 07:01
autor: nobodyspecial
Kolego co do osprzetu sie zgodze bo to prawda ale na pewno literowy kod nie ma nic wspolnego z tym do jakiego auta bedzie silnik montowany... W audi a6 b6 mamy AWX, AVF i to samo w passatach B5 FL. Kolega wyzej mowi ze ma BKD a te silniki sa tez montowane w A4 B7. Ale faktycznie kod silnika wiaze sie trwale z osprzetem. Kolega lukas1305 rozwial moje watpliwosci. Jednym slowem wszystkie 2.0 z poczatku produkcji sa bardziej awaryjne niz 1.9... Nie wazne w jakim aucie sa montowane. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

Re: Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: ndz cze 05, 2011 08:53
autor: doggie
nobodyspecial pisze: Jednym slowem wszystkie 2.0 z poczatku produkcji sa bardziej awaryjne niz 1.9... Nie wazne w jakim aucie sa montowane. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

ja bym powiedział nawet więcej, wszystkie 2.0 TDI do przejścia na common rail są bardziej awaryjne od 1.9 TDI, niedawno przekonałem się o tym, że to nieprawda że problem jest tylko w tych do roku 2006, znajomy ma Alteę z 2008 roku oczywiście 2.0 TDI i ucieka mu płyn chłodniczy a przyczyna została już ustalona - mikropęknięcia głowicy

nobodyspecial pisze:W audi a6 b6 mamy AWX, AVF i to samo w passatach B5 FL.
w tym przypadku miało to znaczenie bo to silniki montowane wzdłużnie a jak sam zapewne wiesz nie były montowane do tych aut grupy VW gdzie silniki siedziały poprzecznie np. Golf czy A3, więc akurat w tym przypadku nie masz racji, powtarzam - w tym przypadku nie masz racji



Co do silnika BKD to z tego co wiem jest montowany tylko poprzecznie i oprócz VW był montowany w A3 gdzie siedzi właśnie poprzecznie natomiast że do A4 to pierwszę słyszę :shock: ale nie będę się zaklinał że nie

Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: ndz cze 05, 2011 09:33
autor: Salwinek91
Przeglądając wp.pl znalazłem artykuł właśnie na temat silników 2.0 TDI VW. Może się przyda http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Wszys ... omosc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro

Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: ndz cze 05, 2011 10:03
autor: Detektor
nobodyspecial pisze: ale na pewno literowy kod nie ma nic wspolnego z tym do jakiego auta bedzie silnik montowany... W audi a6 b6 mamy AWX, AVF i to samo w passatach B5 FL
to odpowiedz mi kolego czym się różni po za kształtem miski olejowej silnik AVF montowany wzdłużnie od
silnika ASZ montowanego poprzecznie ? takich przykładów można przytoczyć wiele i to samo się tyczy silników
2.0TDI, nie ma to najmniejszego znaczenia czy silnik siedzi w aucie wzdłużnie czy poprzecznie, zarówno
Golfy czy Passaty miały lub mają te same problemy z tym silnikiem bo to ta sama konstrukcja.

Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: ndz cze 05, 2011 15:31
autor: nobodyspecial
NIe mam pojecia czym sie roznia... moja iwedze opieralem na temat roznic na przyklad awx, avf lub avj i powiedzmy bfb... Generalnie mniejsza z tym, doggie generalnie rozwial moje watpiwosci co do 2.0TDi. Wszystko wiem. Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Re: Pytanie odnosnie silnikow 2.0TDI

: czw cze 09, 2011 20:20
autor: Zimny Chirurg
nobodyspecial pisze:Kolega wyzej mowi ze ma BKD a te silniki sa tez montowane w A4 B7. Ale faktycznie kod silnika wiaze sie trwale z osprzetem. Kolega lukas1305 rozwial moje watpliwosci. Jednym slowem wszystkie 2.0 z poczatku produkcji sa bardziej awaryjne niz 1.9... Nie wazne w jakim aucie sa montowane. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.
No to teraz powiem tak. Znajdz mi 1 A4 B7 z silnikiem BKD który wyjechał z fabryki z takim układem. Występują tylko jak sobie ktoś swapa zapodał. A dlaczego. Bo to jedyn silnik 2.0 TDI który sie prawie udał gr. VW. Piszecie o kodach silnikowych. Dlaczego takowe występują. Bo praktycznie kazdy kod to inny silnik. Podaje 1 przykład. Np najbardziej nieszczęsne BLB. Ma wałki wyrównoważające i lipny napęd pompy oleju na łańcuch i problem z zabierakiem który się wyrabie w gniezdzie. I co nawazniejsze montowany tylko wzdłużnie. Silnik BKD montowany tylko poprzecznie np w golfach V(mówie tu o fabryce, nie jak sobie ktoś przerobił). Brak wałków wyr. , pompa oleju taka sama jak w 1.9 TDI. Czyli bezproblemowa. Jeden jedyny problem to głowica. Jak będziesz miał szczęscie i trafisz na dobrą to będziesz smigał duzo. Jak na wadliwą to albo ją wymienisz albo bedziesz dolewał co jakiś czas płynu. BKD to jedyna opcja ze 2.0 TDI PD która ma jakieś szanse na dobrą współprace przez większość czasu w aucie.

Pozdro

ZC