Strona 1 z 1

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: śr cze 01, 2011 19:27
autor: marcin31pl
Witam
Mam Golfa IV 1,9 TDI 90 koni. Ostatnio poprosiłem kolegę, aby odpalił mój samochód, a ja postanowiłem przyjrzeć się rozruchowi silnika przy otwartej przedniej masce. Kiedy rozrusznik wprowadza w ruch silnik, silnik macha się na boki, tak, jakby chciał wyskoczyć z ramy. Po całkowitym uruchomieniu silnik działa bez zarzutu i nie ma rzucania. Najgorszy moment to rozruch, który powinien być krótki, zaś teraz moim zdaniem trwa o kilka sekund dłużej.
Co może być przyczyną?
Rzuca na boli silnikiem, to zużyte poduszki?
Dłuższy rozruch to świece żarowe?
Proszę o pomoc

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: śr cze 01, 2011 20:59
autor: italiano_83
Od poduszek silnika zacznij, czy gdzieś nie jest jakaś już uszkodzona, a potem, sprawność, akumulatora, rozrusznika, wtryskiwaczy, przewodów paliwowych.
Świece żarowe odpadają latem bo one nie działają kiedy temperatura płynu chłodniczego jest wyższa jak 5C.

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: czw cze 02, 2011 17:32
autor: marcin31pl
A co ma do tego akumulator albo rozrusznik ?

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: czw cze 02, 2011 18:10
autor: italiano_83
marcin31pl pisze:A co ma do tego akumulator albo rozrusznik ?
Jak masz "wykrzaczony" akumulator to rozrusznik zaczyna szarpać zamiast kręcić i tak samo z rozrusznikiem. Jak rozrusznik kręci jak "szlifierka" to silnik powinien palić "idealnie" .

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: czw cze 02, 2011 21:11
autor: marcin31pl
Jak sprawdzić samemu akumulator czy jest dobry

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: czw cze 02, 2011 21:42
autor: marcin31pl
Sprawdziłem moc akumulatora (miernik był podłączony pod klemy akumulatora:
1)przy wyłączonym silniku miernik pokazał wartość 12,3V
2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
3) przy włączonym silniku miernik pokazał wartość 14,2V

Czy są to prawidłowe parametry? Czy na takiej podstawie można stwierdzić, czy akumulator działa poprawnie?

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

: czw cze 02, 2011 21:51
autor: Qto
marcin31pl pisze:2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
i to jak najbardziej może być przyczyna, aku nie trzyma napięcia przy obciążeniu