Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin31pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: marcin31pl » śr cze 01, 2011 19:27

Witam
Mam Golfa IV 1,9 TDI 90 koni. Ostatnio poprosiłem kolegę, aby odpalił mój samochód, a ja postanowiłem przyjrzeć się rozruchowi silnika przy otwartej przedniej masce. Kiedy rozrusznik wprowadza w ruch silnik, silnik macha się na boki, tak, jakby chciał wyskoczyć z ramy. Po całkowitym uruchomieniu silnik działa bez zarzutu i nie ma rzucania. Najgorszy moment to rozruch, który powinien być krótki, zaś teraz moim zdaniem trwa o kilka sekund dłużej.
Co może być przyczyną?
Rzuca na boli silnikiem, to zużyte poduszki?
Dłuższy rozruch to świece żarowe?
Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: italiano_83 » śr cze 01, 2011 20:59

Od poduszek silnika zacznij, czy gdzieś nie jest jakaś już uszkodzona, a potem, sprawność, akumulatora, rozrusznika, wtryskiwaczy, przewodów paliwowych.
Świece żarowe odpadają latem bo one nie działają kiedy temperatura płynu chłodniczego jest wyższa jak 5C.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin31pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: marcin31pl » czw cze 02, 2011 17:32

A co ma do tego akumulator albo rozrusznik ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: italiano_83 » czw cze 02, 2011 18:10

marcin31pl pisze:A co ma do tego akumulator albo rozrusznik ?
Jak masz "wykrzaczony" akumulator to rozrusznik zaczyna szarpać zamiast kręcić i tak samo z rozrusznikiem. Jak rozrusznik kręci jak "szlifierka" to silnik powinien palić "idealnie" .


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin31pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: marcin31pl » czw cze 02, 2011 21:11

Jak sprawdzić samemu akumulator czy jest dobry



Awatar użytkownika
marcin31pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 14:04

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: marcin31pl » czw cze 02, 2011 21:42

Sprawdziłem moc akumulatora (miernik był podłączony pod klemy akumulatora:
1)przy wyłączonym silniku miernik pokazał wartość 12,3V
2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
3) przy włączonym silniku miernik pokazał wartość 14,2V

Czy są to prawidłowe parametry? Czy na takiej podstawie można stwierdzić, czy akumulator działa poprawnie?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Szarpnięcia silnika podczas rozruchu

Post autor: Qto » czw cze 02, 2011 21:51

marcin31pl pisze:2) podczas rozruchu silnika ("kręcenia" rozrusznika) miernik pokazał wartość 0,93V
i to jak najbardziej może być przyczyna, aku nie trzyma napięcia przy obciążeniu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości