Wymiana rozrządu silnik ASZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana rozrządu silnik ASZ
Witam!
Kupiłem niedawno golfa z silnikim ASZ modelowo 2003 rok. Chciałbym wymienić w nim kompletny rozrząd ale nie wiem do końca co mam kupić. Przeglądałem głównie Allegro i np.:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 68602.html
Czy do takiego zestawu wystarczy dokupić pasek wieloklinowy czy coś jeszcze? Czy może poleci ktoś inny zestaw?
Kupiłem niedawno golfa z silnikim ASZ modelowo 2003 rok. Chciałbym wymienić w nim kompletny rozrząd ale nie wiem do końca co mam kupić. Przeglądałem głównie Allegro i np.:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-golf ... 68602.html
Czy do takiego zestawu wystarczy dokupić pasek wieloklinowy czy coś jeszcze? Czy może poleci ktoś inny zestaw?
Wymiana rozrządu silnik ASZ
taki zestaw w zupełności wystarczy, wymień mu przy okazji pasek wielorowkowy i powymieniaj wszystkie filtry,
olej i świece. Na jakiś czas będziesz miał spokój.
olej i świece. Na jakiś czas będziesz miał spokój.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wymiana rozrządu silnik ASZ
Dzięki! Co do filtrów i płynów to taki mam zamiar. A czy do paska wielorowkowego jeszcze coś przychodzi (jakaś rolka czy cuś) ?
Wymiana rozrządu silnik ASZ
napinacz z rolką ale jeżeli dobrze pracuje to wymień tylko paseksusto pisze:A czy do paska wielorowkowego jeszcze coś przychodzi (jakaś rolka czy cuś) ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wymiana rozrządu silnik ASZ
swiece? a po co swiece jesli nie ma powodu?Detektor pisze:powymieniaj wszystkie filtry,
olej i świece
Wymiana rozrządu silnik ASZ
można i tak podchodzić do tematu, ja zaraz po kupnie auta oprucz wymiany rozrządu, oleju i filtrówwron pisze:swiece? a po co swiece jesli nie ma powodu?
wymieniłem również świece bo nie miałem zielonego pojęcia ile już służyły w aucie i nie chciałem
mieć żadnych niespodzianek w zime a wymiane robiłem we wrześniu. Teraz mamy maj więc w najbliższym
czasie auto nie potrzebuje zdrowych świec ale skoro funduje autu wymiane różnych rzeczy to czemu
przy okazji miałby nie wymienić świec, będzie miał spokój na dłuższy czas. Kwestia podejścia do sprawy.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wymiana rozrządu silnik ASZ
Ale myśląc w ten sposób to powinien też od razu powymieniać sobie akumulator, czujnik temperatury, termostat i jeszcze wiele innych rzeczy.
Takie rzeczy wymienia się dopiero jak cos padnie
Takie rzeczy wymienia się dopiero jak cos padnie
No właśnie, może były nowe już wcześniej wymienione a Ty jeszcze raz wymieniłeśDetektor pisze:nie miałem zielonego pojęcia ile już służyły w aucie
Wymiana rozrządu silnik ASZ
Spokojnie Panowie na razie chcę zrobić rozrząd, oprócz tego kupiłem filtry: powietrza, kabinowy, oleju i paliwa. Do tego chcę zmienić olej, płyn hamulcowy i chłodzący i myślę że na początek wystarczy. Prosiłem o poradę w sprawie elementów rozrządu bo mechanik do którego się wybieram kumplowi kazał samemu części skompletować, a ja mam średnie o tym pojęcie
Wymiana rozrządu silnik ASZ
oczywiście masz racje ale po kupnie auta chciałem mieć nowe, po za tym to nie chce mi się wierzyćwron pisze:Takie rzeczy wymienia się dopiero jak cos padnie
że nie wymieniałeś czegoś w swoim aucie mimo że stary element był jeszcze dobry, po coś ludzie to robią
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wymiana rozrządu silnik ASZ
Detektor, nie zrozum mnie źle. Nie mam nic do Ciebie, że coś tam sobie profilaktycznie wymieniłeś
Po prostu chodzi mi tylko o to, że nie ma sensu doradzać komuś wymianę czegoś, co nie sprawia żadnego problemu i naciągać na dodatkowe koszty. Rozrząd, olej, filtry owszem - to jest priorytet, ale nie świece
Po prostu chodzi mi tylko o to, że nie ma sensu doradzać komuś wymianę czegoś, co nie sprawia żadnego problemu i naciągać na dodatkowe koszty. Rozrząd, olej, filtry owszem - to jest priorytet, ale nie świece
Wymiana rozrządu silnik ASZ
Panowie a spytam czysto teoretycznie komplet rozrzadu w ASZ jest taki sam jak np w AUY?? Chodzi mi oto czy czesci sa jakieś inne w tych silnikach czy jest to tak jak w ALH, ASV AHF ze sa zamienne. Oczewisice nie mowie tu ze rozrzad od ALH jest taki jak w ASZ tylko pedeki maja wymienne miedzy soba tak jak VPeki??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Wymiana rozrządu silnik ASZ
masz w zupełności racje, jak mu się świeca przepali to silnik awarii nie ulegnie, gorzej gdy któryś z elementówwron pisze:Po prostu chodzi mi tylko o to, że nie ma sensu doradzać komuś wymianę czegoś, co nie sprawia żadnego problemu
rozrządu da ciała
tak mają wymienne, wszystkie PD czy to montowane wzdłużnie czy poprzeczniewesol pisze:Oczewisice nie mowie tu ze rozrzad od ALH jest taki jak w ASZ tylko pedeki maja wymienne miedzy soba tak jak VPeki??
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Wymiana rozrządu silnik ASZ
To ja mam pytanie w zwiazku z tym czemu w moim sharanie AUY wymienia sie rozrzad co 60 tys km gdy w ASZ tez w szariku jest co 90 tys km. Autodata tak podaje. W sumie zrozumialbym jeszcze roznice w tych interwalach wymiany ze silnik w wiekszej budzie jest bardziej narażony ale co ma teoretycznie moc bo konstrukcja auta jest przecież taka sama. Nawet mozna powiedziec ze ASZ ma wydajneisze pompki wiec i walek musi wiecej sily na pompowtryski dawac by siknac tym paliwem do komory.
W nowszej autodacie mozna wyczytac ze do roku modelowego 2003 w auy wymiana co 60 tys km a od roku 2004 juz co 90 tys a rolka napinajaca podlega wymianie co 180 tys km. Nic nie pisza o pompie wodnej ale to juz pomijam. ASZ od samego poczatku ma taki interwal jak AUy. Z drugiej strony w sharanach po lifcie nie bylo odrazu asz tylko anu i auy wie cmoze na poczatku jakby testowali czy nie bedzie przypadkow zerwania a moze dawali jakies slabsze paski tak jak bylo w tdi VP( zwykle i te wzmocnione- mozna poczytac na forum). Chodzi mi oto ze w moim mam ksiazke serwisowa z datami i opisami i to juz czwarty rozrzad bedzie w nim. Kupilem auto i standardowo nie tyle ze wymieniam ale sprawdzam kondycje co podaje nawet autodata ze nalezy sprawdzac rozrzad co roku. Ja sprawdzilem i pasek wyglada jak nowy rolki blyszczace. Do tego wszytskiego dochodzi fakt taki ze jesli auto bylo robione w ASO VW w 2008 roku to czy tam zalozono juz ten zestaw mocniejszy(montowany od roku 2004). Chyba nie jest to zalezne kiedy auto byl skladane. Pytanie czy jest sens wymieniac rozrzad? Nie interesuja mnie odpowiedzi w stylu ze : "ja zawsze wymieniam po zakupie a to ze nie wiem co kto tak naprawde robil w aucie itd"
W nowszej autodacie mozna wyczytac ze do roku modelowego 2003 w auy wymiana co 60 tys km a od roku 2004 juz co 90 tys a rolka napinajaca podlega wymianie co 180 tys km. Nic nie pisza o pompie wodnej ale to juz pomijam. ASZ od samego poczatku ma taki interwal jak AUy. Z drugiej strony w sharanach po lifcie nie bylo odrazu asz tylko anu i auy wie cmoze na poczatku jakby testowali czy nie bedzie przypadkow zerwania a moze dawali jakies slabsze paski tak jak bylo w tdi VP( zwykle i te wzmocnione- mozna poczytac na forum). Chodzi mi oto ze w moim mam ksiazke serwisowa z datami i opisami i to juz czwarty rozrzad bedzie w nim. Kupilem auto i standardowo nie tyle ze wymieniam ale sprawdzam kondycje co podaje nawet autodata ze nalezy sprawdzac rozrzad co roku. Ja sprawdzilem i pasek wyglada jak nowy rolki blyszczace. Do tego wszytskiego dochodzi fakt taki ze jesli auto bylo robione w ASO VW w 2008 roku to czy tam zalozono juz ten zestaw mocniejszy(montowany od roku 2004). Chyba nie jest to zalezne kiedy auto byl skladane. Pytanie czy jest sens wymieniac rozrzad? Nie interesuja mnie odpowiedzi w stylu ze : "ja zawsze wymieniam po zakupie a to ze nie wiem co kto tak naprawde robil w aucie itd"
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Wymiana rozrządu silnik ASZ
wesol to ja Ci odpowiem tak, trzeba by było zadzwonić do Wolfsburga i zapytać się ich czym się kierowaliwesol pisze:To ja mam pytanie w zwiazku z tym czemu w moim sharanie AUY wymienia sie rozrzad co 60 tys km gdy w ASZ tez w szariku jest co 90 tys km.
wydając 2 różne zalecenia do tych modeli skoro według Etki obydwa silniki (ASZ i AUY) mają te same podzespoły
w rozrządzie
a w tej wypowiedzi uważam że sam sobie już wszystko wyjaśniłeś, na koniec dodam jeszcze, że kiedyśwesol pisze:Do tego wszytskiego dochodzi fakt taki ze jesli auto bylo robione w ASO VW w 2008 roku to czy tam zalozono juz ten zestaw mocniejszy(montowany od roku 2004).
tu na forum czytałem jak to gościu (nie pamiętam nazwy użytkownika) od nowości golfem 4 nakulał bez wymiany
rozrządu 240tyś.km (lub nawet ciut więcej) i dopiero wymienił rozrząd (auto firmowe).
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości