Strona 1 z 1

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: czw maja 19, 2011 12:02
autor: GRIZLI
Cześć

Sprawa dotyczy autka kolegi. Jest VW Polo z 1997 roku z silnikem 1.9SDI. Tydzień temu przyjechał do mnie na jeziorko i trochę sobie pogadaliśmy. Okazało się, że po prawie 60km silnik nie ma pełnych 90 stopni temperatury -około 80 stopni. Poza tym mówił, że strasznie mułowaty jest(przyśpiesza jak rower) i dużo pali(okolo 6l-7l/100km). Tak się złożyło, ze miałem laptopa i interfejs. Podłączyłem, zagrzaliśmy silnik do 82 stopni -trwało to chyba z godzinę albo i lepiej na postoju. W tdi-timing wyszło, że kąt ustawiony jest na ..13-15 (a powinno być około 50). Wysłałem go do mechanika, który niedawno wymieniał mu rozrząd. Jaki byłem zdziwiony, gdy po 2 dniach ten mehcanik dzwoni do mnie z kolegi telefonu prawie z ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta bo nie ma takiej możliwości. Ja tłumaczyłem mu jak to robi się na przykładzie 1Zeta. Potem, na następny dzień zadzwonił do mnie znowu, że popuścił 4 śruby na pompie ale nie można jej przestawić.
Pojutrze, będę widział się znów z kolegą. Czy procedura w tym SDI wygląda tak samo jak w 1Z czy ten SDI faktycznie jest nieustawialny?

Re: Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: czw maja 19, 2011 16:38
autor: vision
ustawia się jak 1Z ,AFN itd. ino może być różnica w tym (to zależy od modelu ) że koło pasowe się przestawia a nie pompę :grin:

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: czw maja 19, 2011 17:29
autor: GRIZLI
Jeśli koło to regulacja tak jak w ASV?

Re: Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: czw maja 19, 2011 19:20
autor: vision
GRIZLI pisze:Jeśli koło to regulacja tak jak w ASV?
tak

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: czw maja 19, 2011 21:57
autor: wesol
Ustawia sie jak ASV wg odczytow vagiem w TDI timeing. Po poluzowaniu srub mozliwe ze kolo sie zastalo na walku pompy i sie nie chcialo przekrecic.

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: pt maja 20, 2011 07:54
autor: GRIZLI
Mechanior próbował przestawić pompę ale ona nie chciała przekręcić się. Dziś wieczorem spotkam się z nim i zobaczę, jak ma rozwiązany rozrządzik. Tak czy inaczej , obojętnie czy będzie to wersja 1Z czy ASV, kąt ustawię .

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: sob maja 21, 2011 00:14
autor: Tommi029
"ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta" tak ten pseudomechanik próbuje zatuszowac brak kompetencji.
Jedźcie do kogoś normalnego zrobi to w 30 minut.

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

: sob maja 21, 2011 07:59
autor: GRIZLI
Ja sam to zrobię dziś w 30 min :hmm: . Nie miałem dostępu do tego autka na co dzień i nie widziałem, jak jest rozwiązany rozrząd.