Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: GRIZLI » czw maja 19, 2011 12:02

Cześć

Sprawa dotyczy autka kolegi. Jest VW Polo z 1997 roku z silnikem 1.9SDI. Tydzień temu przyjechał do mnie na jeziorko i trochę sobie pogadaliśmy. Okazało się, że po prawie 60km silnik nie ma pełnych 90 stopni temperatury -około 80 stopni. Poza tym mówił, że strasznie mułowaty jest(przyśpiesza jak rower) i dużo pali(okolo 6l-7l/100km). Tak się złożyło, ze miałem laptopa i interfejs. Podłączyłem, zagrzaliśmy silnik do 82 stopni -trwało to chyba z godzinę albo i lepiej na postoju. W tdi-timing wyszło, że kąt ustawiony jest na ..13-15 (a powinno być około 50). Wysłałem go do mechanika, który niedawno wymieniał mu rozrząd. Jaki byłem zdziwiony, gdy po 2 dniach ten mehcanik dzwoni do mnie z kolegi telefonu prawie z ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta bo nie ma takiej możliwości. Ja tłumaczyłem mu jak to robi się na przykładzie 1Zeta. Potem, na następny dzień zadzwonił do mnie znowu, że popuścił 4 śruby na pompie ale nie można jej przestawić.
Pojutrze, będę widział się znów z kolegą. Czy procedura w tym SDI wygląda tak samo jak w 1Z czy ten SDI faktycznie jest nieustawialny?


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Re: Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: vision » czw maja 19, 2011 16:38

ustawia się jak 1Z ,AFN itd. ino może być różnica w tym (to zależy od modelu ) że koło pasowe się przestawia a nie pompę :grin:


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: GRIZLI » czw maja 19, 2011 17:29

Jeśli koło to regulacja tak jak w ASV?


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Re: Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: vision » czw maja 19, 2011 19:20

GRIZLI pisze:Jeśli koło to regulacja tak jak w ASV?
tak


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: wesol » czw maja 19, 2011 21:57

Ustawia sie jak ASV wg odczytow vagiem w TDI timeing. Po poluzowaniu srub mozliwe ze kolo sie zastalo na walku pompy i sie nie chcialo przekrecic.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: GRIZLI » pt maja 20, 2011 07:54

Mechanior próbował przestawić pompę ale ona nie chciała przekręcić się. Dziś wieczorem spotkam się z nim i zobaczę, jak ma rozwiązany rozrządzik. Tak czy inaczej , obojętnie czy będzie to wersja 1Z czy ASV, kąt ustawię .


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: Tommi029 » sob maja 21, 2011 00:14

"ryjem, że po zmianie rozrządu nie ustawia się kąta" tak ten pseudomechanik próbuje zatuszowac brak kompetencji.
Jedźcie do kogoś normalnego zrobi to w 30 minut.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Mały kłopot z ustawieniem kąta wtrysku

Post autor: GRIZLI » sob maja 21, 2011 07:59

Ja sam to zrobię dziś w 30 min :hmm: . Nie miałem dostępu do tego autka na co dzień i nie widziałem, jak jest rozwiązany rozrząd.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości