Strona 1 z 5
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: wt maja 17, 2011 16:04
autor: malyktos
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Vw golfa II z silnikiem 1V. Niestety borykam się z problemem wysokiego spalania, wynosi ono około 8l/100 niezależnie od stylu jazdy. Ogólnie jeżdżę spokojnie i płynnie, nie piłuję silnika gdy jest zimny. Auto nie kopci( czasami na zimno puści białego dymka jakby był niedogrzany), oraz puści czarnego dymka przypuszczaniu pedału gazu z wysokich obrotów. Ostatnio w ramach rozpaczy zmniejszyłem dawkę paliwa (o około 1/3 może 1/2 obrotu, ale spalanie się nie zmniejszyło, spadła tylko dynamika i v. max. Dodam że posiadam seryjną pompę z silnika 1V. Filtr powietrza nie jest jakoś specjalnie brudny (tylko szary od strony wlotu powietrza do filtra. pompa nie cieknie, węże przelewowe wymienione. Turbo raczej pompuje gdyż po zdjęciu węża z kolektora czuć było że turbo pompuje, dodam że turbo to k14.
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: wt maja 17, 2011 22:39
autor: Sebus_500
Witam
Sprawdź najpierw hamulce czy się nie blokują gdzieś,może masz zacięte prowadnice,tłoczki cylinderki

itp.,druga sprawą do sprawdzenia jest termostat być może jest ciągle otwarty lub przycięty w jednej pozycji i silnik poprzez tą jest niedogrzany przez co spala więcej paliwa niż trzeba

, a te turbo byłoby najlepiej gbybyś je sprawdził wskaźnikiem boost to chwila roboty zamontować taki wskaźnik a satysfakcja wielka

i dzięki też pomału może też zaczniesz stroić swego 1V(tylko pamiętaj żeby najpierw wywalić kata bo to zamulacz jest

)>Prawidłowe ciśnienie jakie powinna dawać twoja suszara jest gdzieś tak 0,7-0,8 bar (oczywiście jeśli jest zdrowa i silnik nie był jeszcze modzony)
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: wt maja 17, 2011 22:50
autor: Michał_1977
Wytnij kata.Dynamika wzrośnie i spalanie spadnie.
O przebieg nie pytam,ale zapewne jest spory i to może być przyczyną,że trzeba mocniej operować pedałem gazu,bo kat zawalony sadzą prawie na max

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 00:00
autor: malyktos
Kat chyba obecnie za bardzo nie przeszkadza bo ostatnio będąc na kanale zauważyłem że między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest dziura i spaliny tamtędy wylatują. Obecnie auto stoi w garażu

z powodu za wysokiego spalania i w oczekiwaniu na nowy tłumik.
Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 00:02
autor: malyktos
malyktos pisze:Kat chyba obecnie za bardzo nie przeszkadza bo ostatnio będąc na kanale zauważyłem że między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest dziura i spaliny tamtędy wylatują. Obecnie auto stoi w garażu

z powodu za wysokiego spalania i w oczekiwaniu na nowy tłumik.
A co do przebiegu to na blacie ma niecałe 290 tys. więc w realu pewnie ze 400 tys jak wszystkie auta z tych lat

Oglądając auto zauważyłem tylkoże turbo ma jeszcze oryginał i sprzęgło chyba tez bo na śrubach od skrzyni jest jeszcze żółta farba.
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 00:20
autor: Michał_1977
Dziurę uszczelnij,a kata wytnij
Nawet jeśli masz tylko 290tysi,to i tak za dużo jak na tego liliputa
Ja wyciąłem przy przebiegu ok.200tysi i w 60% był zapchany na amen...
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 00:36
autor: malyktos
Proponujecie zostawić pustą puszkę czy zamiast puszki założyć rurę? szukałem dzisiaj w przydomowej rupieciarni ale te rurki które znalazłem są z lekka za ciężkie
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 08:37
autor: Michał_1977
Wstaw rurkę,a kata sprzedaj w całości.
Nie patrz na trochę większą wagę,tylko na to,żeby średnica wewnętrzna nie była mniejsza od ori

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 10:56
autor: malyktos
Średnica mojej rurki jest ok. tylko że to rurka od centralnego ogrzewania, więc ma naprawdę grube ścianki i jest trochę ciężka. Bałem się o wieszaki tłumika, ale skoro tak mówicie to w najbliższym czasie postaram się to zrobić.
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 21:01
autor: Mumin90
malyktos jak coś to mam cały kompletny wydech od mk2 TD silnik JR czyli bez kata
końcowy tłumik był kupiony nowy i 1 rura od turbiny też nowa a środkowy tłumik oryginalny w b.dobrym stanie jak coś to moge oddać tanio jak coś to pisza na pw
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: śr maja 18, 2011 23:53
autor: malyktos
Termostat raczej jest sprawny gdyż auto przed zmniejszeniem dawki rozgrzewało się na tyle że termometr wskazywał nawet przedostatnią kreskę, i czasami włączał się wentylator gdyż chłodnica była gorąca.Lecz teraz po zmniejszeniu dawki paliwa samochód ma mały problem z nagrzaneim się gdyż wskaźnik temperatury nie stanie nawet pionowo. Panowie a tak nawiasem mówiąc to ile paliwa wskazuje ta rezerwa na wskaźniku paliwa, czy dobrze mylę że około 5 litrów?
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: ndz maja 22, 2011 10:40
autor: malyktos
Wydaje mi się że powodem jest jednak tak jak sugerowaliście stale otwarty termostaty bo gdy dzisiaj rano w garażu przy zimnym silniku nacisnąłem wąż przy chłodnicy to w zbiorniczku wyrównawczym słychać było bulgotanie.
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: czw maja 26, 2011 15:41
autor: Greenpower
mam ten sam problem ze spalaniem w moim 1V. Kat wycięty. Termos dobry

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
: czw maja 26, 2011 19:04
autor: trepek
Sprawdź wtryski i kąt wtrysku.