Jaki olej do AFN i rolki rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pab24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:53
Lokalizacja: Lódź
Kontakt:

Jaki olej do AFN i rolki rozrzadu

Post autor: pab24 » sob mar 11, 2006 17:33

MAM PYTANIE BO JESTEM PRZED WYMIANA OLEJU I NIE WIEM JAKI OLEJ DO TEGO AUTA WLAC ZNALAZLEM MOBILA 10W-40 I NIE WIEM CZY MOZNA GO LAC I NIE WIEM CZY SIE NADAJE SILNIK MA PRZEJECHANE OK. 180 TYS TAK SAMO MOZE KTOS JUZ JEST W TYM TEMACIE OBLATANY TO MOZE TEZ MI DORADZI JAKI PASEK I ROLKI I NAPINACZE MAM KUPIC BO AUTO JEST Z FRANCJI I CHCE WSZYSTKO TO CO TRZEBA W NIM WYMIENIC ZEBY NIE BYLI NIESPODZIANEK . POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony czw lip 05, 2007 20:16 przez pab24, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob mar 11, 2006 20:11

Tu szukaj odpowiedzi..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

pab24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:53
Lokalizacja: Lódź
Kontakt:

Post autor: pab24 » sob mar 11, 2006 20:44

NO WLASNIE SZUKAM I TAK SREDNIO MI IDZE ALE SPOKO POSZPERAM SOBIE JESZCZE MOZE KTOS TEZ MIAL JUZ Z TYM PROBLEM



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob mar 11, 2006 20:52

Witam. No wcale ci sie nie dziwie ze ci marnie idzie... opcja szukaj rzadko pomaga ale i tak wszyscy usilnie jej doradzaja... ale mniejsza z tym... co do paska to ja osobiscie jezdze na Gaetsie i nie mam co do niego zastrzezen tyle ze wymiana co 60000 km!!! i trzeba tego pilnowac... co do rolki to po prostu ja kupuje i nigdy sie nie zastanawialem jakiej jest produkcji... a jesli chodzi o olej to zalecam cos dedykowanego do diesli... a na czym jezdziles wczesniej?? Bierze ci olej? Bo jesli chodzi o turbo diesle to w nich nie nalezy oszczedzac na oleju... bo to sie moze zle skonczyc dla turbiny... ja dzisiaj do swojego wlalem pelnego syntetyka castrola i jestem zadowolony... mam nadzieje ze obejdzie sie bez przykrych niespodzianek... jesli chodzi o firme to doradzam albo oleje castrol ( oprocz magnateca) i texaco havoline... Pozdrawiam



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » sob mar 11, 2006 21:32

Takie pytanko czy masz pompowtryski czy nie, jeśli silnik jest na pompowtryskiwaczach to trzeba zalać jakiś specjalny olej chyba 50zł za litr ale niestety niepamietam jaki w sklepie napewno ci powiedzą.



ja mam 1.9 TDI AHF 110KM 160tyś jak go kupiłem zaryzykowałem i wlałem syntetyk Mobila 5W-50 i nie żałuje chodzi jak ta lala ;)



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob mar 11, 2006 21:45

No witam ponownie... ja dzisiaj swojemu zaaplikowalem Castorla 0W40 RS i chodzi jak zloto... jest duzo cichszy... co do mocy to nie odczulem roznicy ;) A to nie wszystkie TDi mialy pompowtryski bo myslalem ze wszystkie... A co do oleju to faktycznie sa specjalne oleje dedykowane do tych silnikow... poszperaj ... castrol ma na bank... Pozdrawiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob mar 11, 2006 22:23

KamilW pisze:No wcale ci sie nie dziwie ze ci marnie idzie... opcja szukaj rzadko pomaga
Guzik prawda.. marnie szukasz..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: JAKI OLEJ DO 1,9 TDI AFN 110KM PASEK I ROLKI

Post autor: Razal » sob mar 11, 2006 22:57

pab24 pisze:MAM PYTANIE BO JESTEM PRZED WYMIANA OLEJU I NIE WIEM JAKI OLEJ DO TEGO AUTA WLAC ZNALAZLEM MOBILA 10W-40 I NIE WIEM CZY MOZNA GO LAC I NIE WIEM CZY SIE NADAJE SILNIK MA PRZEJECHANE OK. 180 TYS TAK SAMO MOZE KTOS JUZ JEST W TYM TEMACIE OBLATANY TO MOZE TEZ MI DORADZI JAKI PASEK I ROLKI I NAPINACZE MAM KUPIC BO AUTO JEST Z FRANCJI I CHCE WSZYSTKO TO CO TRZEBA W NIM WYMIENIC ZEBY NIE BYLI NIESPODZIANEK . POZDRAWIAM
Ja rok temu przerabiałem to samo :)

Miałem dokładnie ten sam przebieg - mechanik mi kategorycznie odradził lać minerala 15W40 i polecił zalać Mobila Super S 10W40 półsyntetyk. Dodatkowo wymieniłem pasek rozrządu BOSCH + rolka napinająca SKF + rolka prowadząca SKF, tu niektórzy bawią się jeszcze w wymiane kółka na wale korbowym + śruba + klin, ja tamtej okolicy nawet nie ruszałem jest wszystko złożone od nowości przez fabrykę i jak za 30 tys. pojade na wymiane rozrzadu też nie będe tego ruszał. Sprawdzam od czsu do czasu czy wszystko równo pracuje w okolicy wału korbowego i czy na kole nie ma bić, wszystko w tej okolicy ma równiutko pracować !! ( Nieumiejętna wymiana tego kółka na wale korbowym wiąże za saobą dużę ryzyko ścięcia klina w przyszłości i dlatego nie zamierzam ruszać tego co złożyła fabryka)

Wyminiłem też pasek wielorowkowy przy okazji i pasek napędu wspomagania i klimatyzacji. Olej w/w zalewam już trzeci raz (właśnie w poniedziałek jade) i wszystko OK - silniczek chodzi jak zegarek. Z rozrządem też ok - uważaj na paproków i radzę dać auto na wymianę rozrządu do sprawdzonego machanika (nie paproka) ....

Aha czasem po wymianie paska rozrządu warto sprawdzić kąt wtrysku podpinając VAG'a

U mnie po wymianie było wszystko OK.

Pozdrawiam..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

pab24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:53
Lokalizacja: Lódź
Kontakt:

Post autor: pab24 » ndz mar 12, 2006 00:50

DZIEKI PANOWIE ZA POMOC . SPRAWA WYGLADA TAK ZE WLASNIE KUPILEM TO AUTO AFN 110KM AKURAT TAK MI SIE TRAFILO BO SZUKALEM ZWYKLEGO 1Z 90 KM CHYBA TAKIE MA OZNACZENIE . A ZA TA SAMA KASE KUPILEM Z 98 ROKU AFN Z FRANCJI AUTKO WIEC CIESZE SIE I NIECHCIAL BYL CZEGOS W NIM SPAPRAC I SIE Z NIM ROZSTAWAC WIEC NIE BEDE NA PASKACH I OLEJACH OSZCZEDZAL . A CO MYSLICIE O PASKACH WZMACIANYCH ???? SLYSZALEM ZE SA TAKIE
AA I WLASNIE ZNALA ORGINALNY NIBY OLEJ MOBIL ZA 80ZETA ZA 4 LITRY W OPAKOWANIU 4 LITROWYM 10W40 JESZCZE POGADAM Z MECHANIKIEM OD TDI I BEDE MIAL JASNOSC DZIEKI I POZDRAWIAM

[ Dodano: 11 Mar 2006 23:58 ]
SILNIK TO ZWYKLY JC NASZCZESCIE BEZ POMPO WTRYSKIWACZY STANDARDOWA JEDNOSTKA NAWET NIE WIEM DLACZEGO TEN MA 110 A POPRZEDNI 90 PEWNIE COS Z ELEKTRONIKA JESZCZE SIE NIE ZAGLEBILEM W TEN TEMAT . POZDRO



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Hmm

Post autor: Razal » ndz mar 12, 2006 09:11

Widze, że kolega ma odpowiednie nastawienie co do użytkowania TDI i jego obsługi ;) :pub: . Faktycznie - na olejach, płynach i paskach się niezaoszczędzi. Ja też szukałem AFN'a i miałem okazję oglądać tylko jeden egzemplaż i to w wersji GTI TDI - niestety jego stan był taki, że sobie musiałem odpuścić - ale tak się przytrafiło, że znalazłem fajne GT TDI z 1Z i do tego 5 drzwi na czym mi zależałe ze względu na rodzinke. Jeżdże już ponad roczek nim i jestem bardzo zadowolony - jak kiedyś zmienię to tylko na TDI :bigok: .Nie wiem czy to twój pierwszy VW i czym wcześniej jeździłeś, ale uważam, że postąpiłeś słusznie wybierając to autko i mam nadzieję że będziesz zadowolony jak ja;) A co do różnic między AFN i 1Z to chyba oprócz elektroniki jest też nieco inna turbinka :hmm: .

Olej Mobil 10W40 za 80zł (4l) - jest to możliwe, na allegro widziałem nawet nieco taniej :)
TU MASZ LINK

Ale jak sobie doliczyłem przesyłke + wymiane (a samemu mi się nie chce tego robić bo jest troche grzebania - trzeba płyte zdjąć z pod silnika a ja nie mam warunków do tego) to wyjdzie na to samo co w serwisie albo drożej - więc Twój wybór ;) Filtr kosztuje ok. 30zł u mnie a olej Mobil 10W40 (4l) 106zł - w pon jade wymienić :)

Pozdrawiam....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

pab24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:53
Lokalizacja: Lódź
Kontakt:

Post autor: pab24 » ndz mar 12, 2006 19:45

DZIEKI ZA POMOC TO JUZ WIEM CO I JAK



ALE TERAZ JESZCZE Z TYCH SPRAW NAGLYCH DO ZROBIENIA TO JESZCZE JEST PROBLEM ZE KONTROLKA SWIEC ZAROWYCH DELIKATNIE SIE SWIECI PODCZAS JAZDY I NIE WIEM CO TO MOZE POWODOWAC W DZIEN TEGO NIE WIDZAC BO PALENIA SIE TEJ KONTROLKI JEST DELIKATNE ALE W NOCY TO WIDAC


GDY ODPALAM AUTO TO TA KONTROLKA SWIECI TAK JAK POWINNA W ZALEZNOCI OD STOPNIA NAGRZANIA SILNIKA I OD TEMPERATURY ZEWNETRZNEJ WIADOMO O CO CHODZI



TYLKO NIE CZAJE KLIMATU DLACZEGO TO SIE TAK DZIEJE ZE PODCZAS PRACY SILNIKA TEZ JEST LEKKIE BARDZO SWIECENIE TEJ KONTROLKI




JAK BY KTOS MIAL POMYSL NA TO TO PROSZE O PORADE POZDRAWIAM



pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » czw lip 05, 2007 15:34

jakies przebicie jest na lampke kontrolki. z swiecami wszystko ok jest tylko z zasilaniem kontrolki nie tak. jedyne co sie moze stac to spalic lampa od kontrolki.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 05, 2007 15:50

ja mam 1.9 TDI AHF 110KM 160tyś jak go kupiłem zaryzykowałem i wlałem syntetyk Mobila 5W-50 i nie żałuje chodzi jak ta lala
ludzie co wy z tym ryzykiem, jakiś kowali słuchacie a nie mechaników.... już czytałem że jakiś mechanik polecił wlać minerala do TDI bo miał 200 tys km nalatane !!, to nie PF 125P gdzie po 200 tys km są takie luzy że selektol mineralny trza było lać :) ?

ja mam 260 000 km i leje tez Mobil 1 5w50 full syntetyk i wcale nie ryzukuje - wręcz przeciwnie mam gwaranację że turbinka jest dobrze smarowana...

pomiędzy wymianami co 10-12 tys. km dolewałem 0,3 L, a teraz po zmianie turbinki chyba wcale nie doleje :)

a teraz do autora tematu: pab24, wal do uysego na torfową i zdiagnozuj porządnie auto zanim zacznie eksploatować...

profil uysego:
http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... ile&u=1371

strona firmowa G-LAB
http://www.g-lab.pl/

i przestań krzyczeć (wyłącz CAPS LOCK) i pisz jak człowiek małymi literkami :)

pozdr



SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: SowaBezOka » czw lip 05, 2007 18:12

Ja mam glofa MK3 z silnikiem MK4 110KM,TDi asv,przebieg 187 tys. zalalem oryginalnym olejem volkswagena jakis polsyntetyk 10W40 zebym nie sklamal,i to olej dedykowany,bez dyskusji.Poza tym rolki i napinacze tylko SKF oraz pasek POWERGRIP.I smiga az milo,zadn ych problemow.Dlaczego ten pasek? poprz. wlasciciel nie zadbal o okresowa wymiane i pasek byl wyslizgany ,cienki jak plaster wedliny a mimo to nie strzelil,stad wiara w POWERGRIP (lub MAXGRIP-spotkalem dwie nazwy).Ja zalecam to i tylko to,ale kazdy niech podejmuje decyzje zgodne ze swoim rozsadkiem.Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 233 gości