AJM - coś zablokowało silnik - pomocy !!!
: śr maja 11, 2011 00:47
Panowie POMOCY !!!
Jadąc do Niemiec 800km od domu nagle autem zaczęło mi szarpać, przy dodawaniu gazu były mocne, nie naturalne drgania i w tym momencie odrazu zjechałem na parking. Na biegu jałowym silnik pracował dużo głośniej i bardzo nim szarpało. Wyłączyłem go i za kilka minut zapaliłem. Zapalił ale nadal dzwięk był jak z traktora Ursusa ( taki silny wysoko tonowy, metaliczny klekot) i nadal silnikiem mocno rzucało. Próbowałem ruszyć i sprawdzić czy da się powoli jechać ale niestety po 2-3 sekundach od ruszenia silnik zgasł i już nie da się go odpalić. Jak próbuję go zapalić to słyszę tylko pojedyncze cyknięcie i rozrusznik nie zrobi nawet ćwierć obrotu.
Olej , płyn chłodniczy w normie bez ubytku. Zdjąłem osłonę rozrządu i pasek rozrządu cały bez żadnych śladów zużycia, mocno napięty. Inne paski też w porządku. Kontrolka żadna na liczniku nie świeci. Żadnych plam pod samochodem nie było. Samochód nie dymił podczas tego zdarzenia. Myślę, że coś zablokowało silnik bo jak leciutko na wysokim biegu próbowałem choć z pół metra auto popchać to po niecałym obrocie koła stawiało duzy opór.
Nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego ale jadąc 200km wcześniej na piątym biegu z prędkością 110km/h poczułem minimalne szarpnięcie, oświeciła się kontrolka świec żarowych i ASR po czy zgasła kontrolka świec, a została ASR i od tego momentu samochód wszedł w tryb awaryjny. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik , a po ponownym jego odpaleniu kontrolki zgasły i auto odzyskało normalną moc aż do tego opisanego wyżej zdarzenia.
Jak uniosłem przód,wrzuciłem piąty bieg i obracałem przednim kołem to po wykonaniu połowy obrotu koła coś silnik blokuje i możliwe jest wykonanie połowy obrotu ale w drugą stronę i znów jest blokada. Co mogło tak zablokować silnik ? Czy może to być spowodowane przeskoczonym paskiem rozrządu , a jeśli tak to na wymianę czego muszę być przygotowany ?? Po telefonicznej konsultacji mechanik sugeruje rozpadnięte koło dwumasowe - czy przez koło może być zblokowany silnik ?
Vag w bloku silnik pokazał dwa błędy:
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301, 35-00
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) Open or Short to Ground P1549, 35-00
Proszę o jakieś sugestię.
Jadąc do Niemiec 800km od domu nagle autem zaczęło mi szarpać, przy dodawaniu gazu były mocne, nie naturalne drgania i w tym momencie odrazu zjechałem na parking. Na biegu jałowym silnik pracował dużo głośniej i bardzo nim szarpało. Wyłączyłem go i za kilka minut zapaliłem. Zapalił ale nadal dzwięk był jak z traktora Ursusa ( taki silny wysoko tonowy, metaliczny klekot) i nadal silnikiem mocno rzucało. Próbowałem ruszyć i sprawdzić czy da się powoli jechać ale niestety po 2-3 sekundach od ruszenia silnik zgasł i już nie da się go odpalić. Jak próbuję go zapalić to słyszę tylko pojedyncze cyknięcie i rozrusznik nie zrobi nawet ćwierć obrotu.
Olej , płyn chłodniczy w normie bez ubytku. Zdjąłem osłonę rozrządu i pasek rozrządu cały bez żadnych śladów zużycia, mocno napięty. Inne paski też w porządku. Kontrolka żadna na liczniku nie świeci. Żadnych plam pod samochodem nie było. Samochód nie dymił podczas tego zdarzenia. Myślę, że coś zablokowało silnik bo jak leciutko na wysokim biegu próbowałem choć z pół metra auto popchać to po niecałym obrocie koła stawiało duzy opór.
Nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego ale jadąc 200km wcześniej na piątym biegu z prędkością 110km/h poczułem minimalne szarpnięcie, oświeciła się kontrolka świec żarowych i ASR po czy zgasła kontrolka świec, a została ASR i od tego momentu samochód wszedł w tryb awaryjny. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik , a po ponownym jego odpaleniu kontrolki zgasły i auto odzyskało normalną moc aż do tego opisanego wyżej zdarzenia.
Jak uniosłem przód,wrzuciłem piąty bieg i obracałem przednim kołem to po wykonaniu połowy obrotu koła coś silnik blokuje i możliwe jest wykonanie połowy obrotu ale w drugą stronę i znów jest blokada. Co mogło tak zablokować silnik ? Czy może to być spowodowane przeskoczonym paskiem rozrządu , a jeśli tak to na wymianę czego muszę być przygotowany ?? Po telefonicznej konsultacji mechanik sugeruje rozpadnięte koło dwumasowe - czy przez koło może być zblokowany silnik ?
Vag w bloku silnik pokazał dwa błędy:
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301, 35-00
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) Open or Short to Ground P1549, 35-00
Proszę o jakieś sugestię.