Strona 1 z 1

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 08:16
autor: kamilmkm
Witam, ojciec ma sharana 99r 1,9tdi 110km i mamy z nim dziwny problem.

Mianowicie po pełnym rozgrzaniu silnika (w sharanie jest to po przejechaniu przynajmniej 20-30km) cieknie płyn chłodniczy. Nie ma tego objawu na krótkich odcinkach 0-20km. W czasie postoju też nic nie kapie. Szybciej zaczyna kapać po bardziej dynamicznej jeździe.
Z tego co zaobserwowałem to płyn kapie z samego środka auta, tuż za obudową silnika. Myślałem że może gdzieś z nagrzewnicy ale jest tam sucho. Silnik chodzi normalnie, nie ma żadnych innych problemów. Płynu nie gotuje, ani nie wylewa przez zbiorniczek. W samochodzie jest obudowa pod silnikiem i na nią nie kapie, tylko tuż za nią, jakby z węży do nagrzewnicy – ale węże są suchutkie. Patrząc pod maskę nigdzie nie widać wycieku, zbiorniczek, węże przy silniku są suche.
Tak jak pisze objaw jest wyłącznie po dłuższej jeździe (min 20km).

Może ma ktoś jakieś pomysły skąd może być ten wyciek.
Bardzo proszę o jakieś porady.

Re: ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 09:56
autor: hejfranekkk
Może kapie z klimy, a nie z chłodnicy ?




______________
pnb bank

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 10:34
autor: bladzio1
A czy zauważyliście, żeby ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Bo jeżeli nie to faktycznie może to kapać z klimy.

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 20:29
autor: kamilmkm
Cieknie właśnie tak jakby koło tego miejsca co z klimy woda się wylewa. Ale to jest płyn, bo ze zbiorniczka faktycznie znika, ok. 0,5-1L na 1000km. Plama na kostce schnie 1-2 dni., a woda to by od razu wyparowała. Na ten wyciek nie ma wpływu włączenie/wyłączenie ogrzewania, bo już to sprawdzaliśmy.

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 20:57
autor: Detektor
wygląda mi to na typowy objaw padniętej pompy wody, moja propozycja jest taka, że jak rozgrzejesz silnik
do temperatury roboczej to zdejmij osłonę rozrządu i (najlepiej weż w rękę latarkę) przyświeć sobie na pompe wody.
Jak pompa zaczyna padać to popuszcza płyn, w pompie wody jest taki mały zaworek i dopuki pompa jest dobra to nie puszcza nim płynu a jak pompa daje powoli :ass: to zaczyna upuszczać nim płyn, na poczatku są to takie ilości o jakich piszesz ale z biegiem czasu jest coraz gorzej aż w końcu dochodzi do takiego etapu że żeby normalnie jezdzić autem to potrzebujesz około 5l płynu na 2 dni no i w stanie agonalnym oczywiście silnik zaczyna się grzać. Jeszcze jak pompa daje ciała to też czasami płyn wybija z węży od nagrzewnicy najczęściej przy trójnikach i ciężko to czasami namierzyć.
Czy przy ostatniej wymianie rozrządu wymienialiście pompe wody i kiedy ostatnio był robiony rozrząd ?

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 21:21
autor: kamilmkm
Sprawdzę to jak piszesz, faktycznie może to być to. Pompa była zmieniana razem z rozrządem w lutym tego roku (ok. 5000km zrobione dopiero), i tak po kilku tygodniach zauważyłem ten problem. Może faktycznie jakaś wadliwa jest. Tylko miejsce gdzie się robi plama pod autem jest przynajmniej 0,5m od miejsca gdzie pompa jest w silniku, no ale może się sączy po jakiś elementach i dopiero tam ucina.
Posprawdzam jak piszesz i zobaczę czy to wina pompy.

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 22:20
autor: Detektor
teoretycznie pompa powinna wytrzymać 2 wymiany rozrządu a w moim firmowym aucie całkiem niedawno padła pompa a co najciekawsze auto ma dopiero 3 lata i przejechane 32tyś.km, co Ty na to ? wiesz czasami trafiają się różne buble

ubywa płynu chłodniczego po pełnym rozgrzaniu silnika

: pt maja 06, 2011 22:23
autor: Detektor
kamilmkm pisze:Tylko miejsce gdzie się robi plama pod autem jest przynajmniej 0,5m od miejsca gdzie pompa jest w silniku
tym się nie sugeruj bo płyn ścieka w najniższym miejscu osłony dolnej silnika i może to wprowadzać w błąd kierowcę