klapa gaszaca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
UCIU26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: czw mar 25, 2010 18:06
Lokalizacja: WLKP

klapa gaszaca

Post autor: UCIU26 » czw maja 05, 2011 10:57

Panowie mam taki o to problem, że podczas gaszenia raz zatrzesie silnikiem raz jest spokojnie. Zauważyłem, że klapa gaszaca raz zamknie sie do konca i chwilke stoi raz zamknie sie do polowy i zaraz opada. Dodam, ze egr byl zdemontowany i wyczyszczony poniewaz myslalem ze jest syf i nie moze sie domknac. Klapa leciutko chodzi jak sie reka rusza a auto gasi sie jak chce. Jak myslicie o co chodzi. I czy za każdym razem klapa powinna sie zamknac o 90 stopni i chwile być w pozycji zamknietej?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

klapa gaszaca

Post autor: italiano_83 » czw maja 05, 2011 11:29

Klapa gasząca powinna się zamykać podczas gaszenia silnika i "chwilę" pozostać w tej pozycji po zgaszeniu silnika, skoro w środku klapa jest czysta, to warto sprawdzić sterowanie klapy, nie napisałeś jaki masz silnik, ale w starszych wersjach jest sterowanie podciśnieniowe za pomocą siłownika którym steruje zawór n239 zazwyczaj przyczepiony do rury dolotowej turbo, warto sprawdzić wężyki podciśnienia od niego i wtyczkę. W nowszych wersjach sterowanie odbywa się za pomocą silniczka elektrycznego.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
UCIU26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: czw mar 25, 2010 18:06
Lokalizacja: WLKP

klapa gaszaca

Post autor: UCIU26 » czw maja 05, 2011 11:48

Problem dotyczy silnika ALH 90 KM, zwykła pompa.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

klapa gaszaca

Post autor: italiano_83 » czw maja 05, 2011 12:49

Więc sprawdź zawór N239 oznaczyłem go czerwoną strzałką i wężyk podciśnienia który wychodzi z trójnika oznaczonego żółta strzałką, oraz siłownik podciśnienia który jest połączony z n239 wężykiem podciśnienia, czy nie jest uszkodzony. Jeśli wężyki od podciśnienia są całe oraz wiązka elektryczna do n239 też- sprawdź styki w kostce i n239 , a siłownik przy klapie gaszącej działa poprawnie to wszystko wskazuje na zawór n239 . Siłownik możesz sprawdzić ściągając wężyk podciśnienia łączący go z zaworem i zaciągając powietrze dużą strzykawką.

Obrazek

Warto także odwiedzić w wyszukiwarkę, gdyż ten temat był wiele razy omawiany.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości