Strona 1 z 2

[MK3] "sportowy" wydech do TDI - jest sens???

: pt mar 10, 2006 01:27
autor: siwkins
Jak w temacie zamierzam wymienic tłumnik zastanawiam sie nad zajefajna koncuwka ultera tylko niewiem jaki będzie efekt w dieselku

: pt mar 10, 2006 09:34
autor: Corvax
żaden, tak jak i w benzynie, chyba że chodzi Ci o dźwiek, ale VRa i tak z tego nie zrobisz

: pt mar 10, 2006 09:37
autor: Cinek
nie można powiedzieć że bedzie żaden, na pewno zrobi sie jeszcze głośniej :) ja właśnie mam plan ale w drugą strone, gdybyś chciał sprzedać w rozsądnych pieniądzach twój tłumik to możemy podyskutować

: pt mar 10, 2006 11:32
autor: Shane84
Witam.efekt bedzie na pawno.ale wiadomo ze nie porownywalny z benzyna,ale i tak mozna osiagnac np.ladny i w miare gleboki bas!! kupilismy z kolesiem dwa indentyczne tlumiczki ,tylko ze on na beznyne a ja diesla,u niego tak chodzi glosnio ze jak zacznie go lekko wciskac to z tylu nie da sie wysiedziec,nawet juz na wolnych obrotach jest spory pomruk, z kolei u mnie (1.6 D Mk II), jak stoi na luzie to tylko jest delikatny dzwiek,podczas jazdy po miescie tez wyciagam z niego ladny dzwiek,spotkalem sie z takim czyms ze ludzie mysleli ze to benzyna haha (jadac za mna). A jezeli chodzi o jazdee poza miastem,to praktycznie jak go wkrece juz na piatke i tak sobie jade kolo 100km/h to nawet go nie slychac,tak ze nie jest uciazliwy na dluzsze trasy(przeciwnie do benzyny).A czy go zaisntalujesz to juz tylko Twoj wybor? ja osobiscie jestem zadowolony i bym polecal.U siebie mam wstawiony taki http://allegro.pl/item89377881_super_mu ... _bas_.html
pozdro :bajer:

: pt mar 10, 2006 12:17
autor: szerszeniak
efekty moze dac tłumnik dedykowany do własnie twojego modelu i silnika to moze dac jakas poprawa osiągów bo jest specjalnie wyliczany pod twój silnik ale zwykły uniwersalny nic nie da poza dzwiekiem. a dedykowany kosztuje koszmarną kase ponad 1000zł w przypadku renomowanych marek wiem cos o tym:)

: pt mar 10, 2006 16:54
autor: siwkins
wielkie dzieki za odp za miesiąc planuje montaz głownie chodzi mi o dzwięk (bass)znalazlem podobny do tego mojego prawie taki sam tyle ze ulter http://allegro.pl/item89385345_super_tl ... 05_06.html :bigok: :bigok:

: ndz mar 19, 2006 16:04
autor: marcin-kielce
Co do efektu słuchowego to NIC sie nie zmieni. Ja mam założony w moim mk3 tdi ostatni tłumik Supersprinta i wycięty katalizator i dzwięk nic sie nie zmienił. Zmieniła sie natomiast charakterystyka w zakresie niskich (do 2000) obrotów i wysokich (od 3500) obrotów. Pierwsze jest spowodowane pozbyciem sie katalizatora, drugie montarzem wydechu. Tak mi sie przynajmniej wydaje...

: ndz mar 19, 2006 16:14
autor: szerszeniak
siwkins, to jakaś dziwna sprawa u ciebie bo ja mam sebringa tylko ze dedykowany nie jakis uniwersalny i dzwiek jest bardzo przyjemny i soczysty łatwo go pomylić z benzynką zwłaszcza przywiększych pretkościach gorąco polecam bo warto

: ndz mar 19, 2006 16:24
autor: zaprzal
szerszeniak, w tdi jest inaczej, w 1.6 dziwiek sie bardzo zmienia, w tdi jest chyba wieksze turbo i duzo bardziej tlumi dzwiek

: ndz mar 19, 2006 19:30
autor: szerszeniak
no moze i tak ale widziałem mkIII TDi dwie rurki w dół z nabitym na obu Abt wieksze niz normalnie i wydaje mi sie ze dźwiek był milszy dla ucha niż z serji ale fakt cichszy był niz u mnie

: ndz mar 19, 2006 21:59
autor: zaprzal
nie musi byc supersport, sebring, remus czy nabite abt, starczy gieta rura 2,5" od poczatku do konca (ewentualnie rezonatory) i bedzie wydech odetkany i dobry dzwiek

: ndz mar 19, 2006 22:44
autor: Rapix
Zaprzal a jak myslisz w TD jakiej srednicy rury beda najbardziej odpowiednie czy 2.5 cala nie bedzie za duze?

: pn mar 20, 2006 00:24
autor: szerszeniak
tak sie składa ze kumpel miał 1,6 Td z własnie takim przelotem jak dawał po gazie to dzwiek ciekawy ale zupełnie nie jak benzynka a u mnie jest przyjemny basik wiec nie przekona mnie nikt kto powie ze zwykła rurka da to samo co dedykowany tłumnik, tkos to wszystko liczył bral po uwage parametry silnika i na koniec wzioł za to ciezką kase wiec chyba jakiś efekt musi to dawać. Nie pisze tak zeby sobie poprawic humor ze niby 1200zł wywaliłem na tłumnik bo to akurat nie ja za niego płaciłem tylko poprzedni właściciel -dla mnie fanatyk :helm:

: pn mar 20, 2006 01:17
autor: zaprzal
Rapix, czytalem, ze 2,5" bedzie odpowiednia, sam mam jednak 2,20" i jestem bardzo zadowolony. To jest rura 2,20" z dwoma tlumikami przelotowymi - rezonatorami - nie zamula auta i dzwiek jest ladny - nie ryczy jak silnik odrzutowy ale ma ladna barwe. Co do wydechu w silniku turbo to nie ma co liczyc, tylko musi stawiac jak najmniejszy opor i tyle... Ale nie zawsze to za co sie placi gruba kase jest lepsze. ps. to tylko moje zdanie