MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Witam.
Piszę ten temat ponieważ nie znalazłem informacji poprzez szukajkę.
Mam następujące problemy z moim goferkiem III tdi silnik 1z otóż po odpaleniu i nawet lekkim dodawaniu gazu pojawia się biała chmurka z wydechu ale po przejechaniu dość małego dystansu (minimalne zagrzanie silnika) powoduje całkowite zaprzestanie dymienia. Dodam, że w moim autku 2 lata temu wymienione zostały pierścienie, a także splanowana i uszczelniona głowica. Kolejnym problemem również na całkowicie zimnym silniku jest to, że po przegazowaniu i to wcale nie takim ostrym po już niewiele ponad 3000 obr/min (wiem o tym, że nie powinno się tego robić na zimnym silniku) nagle zaczyna szarpać i po spadku z obrotów chodzi nie równo dymiąc przy tym strasznie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika, a jak się silnik zagrzeje mogę go gazować do woli do czerwonego pola na obrotomierzu i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
Piszę ten temat ponieważ nie znalazłem informacji poprzez szukajkę.
Mam następujące problemy z moim goferkiem III tdi silnik 1z otóż po odpaleniu i nawet lekkim dodawaniu gazu pojawia się biała chmurka z wydechu ale po przejechaniu dość małego dystansu (minimalne zagrzanie silnika) powoduje całkowite zaprzestanie dymienia. Dodam, że w moim autku 2 lata temu wymienione zostały pierścienie, a także splanowana i uszczelniona głowica. Kolejnym problemem również na całkowicie zimnym silniku jest to, że po przegazowaniu i to wcale nie takim ostrym po już niewiele ponad 3000 obr/min (wiem o tym, że nie powinno się tego robić na zimnym silniku) nagle zaczyna szarpać i po spadku z obrotów chodzi nie równo dymiąc przy tym strasznie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika, a jak się silnik zagrzeje mogę go gazować do woli do czerwonego pola na obrotomierzu i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Oleju ubywa ? to 1 pytanie ....
W jakim stanie filtry ?
Zdiagnozuj autko - logi statyczne i dynamiczne i do działu DIAGNOSTYKA
A na koniec - jeśli jest na dworze wilgotno to z każdego TDI i nie tylko na początku wylatuje z rury para wodna , która się skropliła w wydechu ,,,
W jakim stanie filtry ?
Zdiagnozuj autko - logi statyczne i dynamiczne i do działu DIAGNOSTYKA
A na koniec - jeśli jest na dworze wilgotno to z każdego TDI i nie tylko na początku wylatuje z rury para wodna , która się skropliła w wydechu ,,,
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
No więc tak co do oleju ciężko jest mi to stwierdzić bo do tej pory moje turbo puszczało olej i to prawdopodobnie przez nią był ubytek oleju rzędu 0.5 l / 10000 km i nie dawno padło dodam, że na starej turbinie było to samo i myślałem, że to ona jest sprawcą tego stanu rzeczy. Ale po wymianie turbiny nic się nie zmieniło jeśli chodzi o przydymianie. O olej i filtry dbam przejeżdzam od 8 do 10 tys km i wymieniam olej. Jeżdżę na Castrolu Magnatec 15W40. Kolego co do pary wydobywającej się z wydechu to na tyle jestem rozgarnięty, żeby odróżnić parę od białego dymka.
P.S logi których bloków masz na myśli?
P.S logi których bloków masz na myśli?
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
a moze kąt wtrysku , sprawdz to .
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
a możesz mi powiedzieć jaki powinien być?? i czy sprawdza się go na rozgrzanym czy zimnym silniku?
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
o kącie http://www.golf3.pl/topics10/kat-wtrysk ... t28215.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.golf3.pl/topics10/pytanie-do ... t28905.htm" onclick="window.open(this.href);return false; i tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=275221" onclick="window.open(this.href);return false; o logach w 1Z i nie tylko
PS - nie chciałem Cię urazić w żaden sposób z tą parą itp ... ale wielu userów na forum miało podobne pytania , i okazywało się potem ,że była to para .... więc sam wiesz ...
http://www.golf3.pl/topics10/pytanie-do ... t28905.htm" onclick="window.open(this.href);return false; i tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=275221" onclick="window.open(this.href);return false; o logach w 1Z i nie tylko
PS - nie chciałem Cię urazić w żaden sposób z tą parą itp ... ale wielu userów na forum miało podobne pytania , i okazywało się potem ,że była to para .... więc sam wiesz ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
No ale sprawdzic kąt wtrysku niezaszkodzi - i logi zrobic to tez nieproblem
Haki ci tu pokazal linki - zrob to co trzeba i wtedy bedziemy myslec
Haki ci tu pokazal linki - zrob to co trzeba i wtedy bedziemy myslec
Haki pisze:o kącie http://www.golf3.pl/topics10/kat-wtrysk ... t28215.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.golf3.pl/topics10/pytanie-do ... t28905.htm" onclick="window.open(this.href);return false; i tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=275221" onclick="window.open(this.href);return false; o logach w 1Z i nie tylko
PS - nie chciałem Cię urazić w żaden sposób z tą parą itp ... ale wielu userów na forum miało podobne pytania , i okazywało się potem ,że była to para .... więc sam wiesz ...
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Dobra no więć tak, co do kąta wtrysku to został ustawiony bo był zły i to znacząco i zauważam tyle, że na zimno troszkę szybciej zapala, ale niestety przydymianie na zimno się nie skończyło, a co najlepsze oleju nie ubywa praktycznie wcale, a jak tylko się troszkę zagrzeje przestaje wogóle przydymiać.
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- maro1982
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:43
- Lokalizacja: Gródek Szl. okolice Parczewa
- Kontakt:
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Ja bym sprawdził czy rozrząd nie przeskoczył,czy koło pasowe nie "fajcze",ja kiedyś miałem w golfie ze na zimnym kopcił po przejechaniu paruset metrów ustawało.na pewno koło mi krzywo chodziło-pewnie z klinem coś nie tak,ale nie wiem czy przypadkiem oleju mi nie żarł(może uszczelniacze bo tylko przy odpaleniu dym,a przy ostrej jeździe dyma z tyłu nie widziałem)wtedy mało wiedziałem za dużo i go sprzedałem:)i tez miałem ze po przegazowianiu ale to mocnym(kupca niestety:( zaczął dziwnie chodzić,jakby nie na wszystkie gary,pomyślałem pewnie koniec pierścieni,po zgaszeniu odczekaniu i odpaleniu ok.) szwagier miał w td z tym klinem coś chyba nie tak bo zaczął mu nierówno chodzić i dymić mocno.po zrobieniu klina spokój.najpierw sprawdź rozrząd i koło jeśli ok.to bym sprawdzał ciśnienie i próba olejowa.no i by się przydały logi tak jak koledzy napisali.
MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Dodam tylko że zimne TDi prawie każde nie oddaje przejrzystych niewidocznych spalin. Na zimnym po małej przegazówce może pojawić się niewielka ilość niebiesko-błękitnego dymku. Dym ten również wydobywa się na wolnych obrotach, widać go wyraźnie w refleksach słońca na czarnym tle. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej dymienie ustaje całkowicie. Byłem zainteresowany tą kwestią i z moich obserwacji wynika że każde TDi przydymia na zimnym.
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
- mobi65
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
podwieszaja sie zaworyKolejnym problemem również na całkowicie zimnym silniku jest to, że po przegazowaniu i to wcale nie takim ostrym po już niewiele ponad 3000 obr/min (wiem o tym, że nie powinno się tego robić na zimnym silniku) nagle zaczyna szarpać i po spadku z obrotów chodzi nie równo dymiąc przy tym strasznie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika, a jak się silnik zagrzeje mogę go gazować do woli do czerwonego pola na obrotomierzu i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc.
MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Kolego problem w tym, że nie każde tdi tak ma, nie pisałbym tutaj gdybym tego nie sprawdził. Co do rozrządu to tą teorię od razu odrzucam, a co do zaworów to co miałbym zrobić, żeby przestały się podwieszać?
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- mobi65
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: MK3 TDI - problemy na zimnym silniku
Zacznij od pomiaru ciś. oleju na zimnym silniku. Zawór przelewowy w pompie ma się otwierać przy +/- 7bar.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości