Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

makinen_rally
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 19, 2005 22:20
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: makinen_rally » pn maja 02, 2011 22:48

Hej. Zajeździłem bore AJM czyli 116KM. :blush: Chodzi mi plan w głowie aby zrobić ją mocniejszą o 24KM czyli montaż 150konnej jednostki TDI. Znalazłem taki silnik kompletny lecz bez komputera, katalizatora i filtra powietrza... Pytanie? Czy jest możliwe w miarę możliwości proste zamontowanie tego silnika? Czy instalacja elektryczna w moim samochodzie zgra się z tą będącą na nowym silniku. Dzięki za pomoc . Po za tym zdaję sobie sprawę że wzmocnić/zmienić trzeba zawias i hamulce.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: Adamm » pn maja 02, 2011 22:55

a nie taniej Ci wyjdzie podrasowac ten?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: JABcok20 » wt maja 03, 2011 00:45

makinen_rally pisze:Hej. Zajeździłem bore AJM czyli 116KM. :blush:
zajeździł więc pewnie i tak będzie wymienial co nieco. niby ajm p programie daje ok 140 koni. a zajeździłeś go w jaki sposób:P tzn co się stało?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: Tommi029 » wt maja 03, 2011 12:43

Nie rozumiesz istoty rzeczy. 150 KM od 115KM różni się w skrócie wytrzymałością układu korbowego. W ARL moc bierze się z osprzętu.



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: guziolek » wt maja 03, 2011 13:14

hmmm też się czasem nad takimi rzeczami zastanawiałem. Pomysł dość ciekawy jeśli da się go zrobić bez wyciągania połowy kabli z samochodu, a "jedynie" wymieniając silnik z osprzętem i programując/wymieniając kompa. Koszt wymiany silnika i tak trzeba ponieść, a może da się jeszcze ulepszyć w aucie przy okazji takiego zabiegu.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: Adamm » wt maja 03, 2011 14:28

nie doczytalem. jesli zajezdziles to wkladal ARLa z jego pompkami i turbo, reszta podejdzie bez problemu bo to blizniacze silniki tak jak 1z i AFN


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: Detektor » wt maja 03, 2011 21:38

makinen_rally pisze:Zajeździłem bore AJM czyli 116KM. Chodzi mi plan w głowie aby zrobić ją mocniejszą o 24KM czyli montaż 150konnej jednostki TDI.
skoro ma być 150KM to był by mocniejszy o 34KM
makinen_rally pisze:Znalazłem taki silnik kompletny lecz bez komputera, katalizatora i filtra powietrza...
a na cholere Ci katalizator a filtr powietrza przekładasz ze starego AJM
makinen_rally pisze:Czy instalacja elektryczna w moim samochodzie zgra się z tą będącą na nowym silniku
wszystko jest to samo więc korzystasz ze swojej starej instalacji do nowego silnika a jednostke sterującą silnikiem możesz sobie kupić na allegro za około 300zł i wszystko bedzie banglać jak trza :bigok:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: JABcok20 » wt maja 03, 2011 22:47

TAK A KTO ZGRA KOMPA IMMO, I PEWNIE COŚ TAM JESZCZE WYJDZIE W MIEDZY CZASIE...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: Adamm » wt maja 03, 2011 23:12

silnik jako blok i glowica podejdzie bez problemu bo to taka sama konstrukcja, ecu nie trzeba zmieniac wystarczy soft wgrac i bedzie banglac na pompach od ARLa , tyle :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: guziolek » wt maja 03, 2011 23:16

JABcok20 pisze:TAK A KTO ZGRA KOMPA IMMO, I PEWNIE COŚ TAM JESZCZE WYJDZIE W MIEDZY CZASIE...
Sam sobie zgra immo jak ma kabel, toć jest milion porad na ten temat :bigok:



makinen_rally
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 19, 2005 22:20
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: makinen_rally » śr maja 04, 2011 10:36

Dzieki za odpowiedzie

Padł na autostradzie przy normalnej jeździe , równe tempo i poszedł korbowód, uszkodził blok silnika

Faktycznie zmiana da 34 konie plus chip więc może być grubo

martwiłem się o katalizator bo średnica wydechu jest inna .... ale chyba już jest decyzja :bajer:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: Adamm » śr maja 04, 2011 11:19

kolego czym sie martwisz?

i tak wkladasz turbo od ARLa i flansza bedzie pasowala. mocowania itd tez, wiazka rowniez, ECU zostawiasz i robis chipa i latasz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

makinen_rally
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 19, 2005 22:20
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: makinen_rally » śr maja 04, 2011 12:51

czytam i czytam szukam i szukam i problemów może być parę... Ale pierwszy mocny to intercooler i przedni pas które są inne....



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Re: Czy można zrobić łatwego swapa z 116KM na 150KM

Post autor: guziolek » śr maja 04, 2011 15:17

makinen_rally pisze:czytam i czytam szukam i szukam i problemów może być parę... Ale pierwszy mocny to intercooler i przedni pas które są inne....
Robisz FMICA i nie trzeba zmieniać pasa, fakt koszt jakiś jest, ale zawsze masz już potem bazę pod mody. Ori graty puszczasz tanio, żeby szybko zeszły i część kasy odbierasz, a skoro chcesz program to fmic jak najbardziej będzie wskazany, a na pewno nie zawadzi :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości