Strona 1 z 1

ukręcona śruba w obudowie turbo

: pn maja 02, 2011 22:00
autor: sliver
Zabrałem się dziś za czyszczenie łopatek w turbosprężarce- (1.9 TDI 110KM turbo Garreta, kolektor wydechowy i obudowa turbo od strony gorącej to jeden odlew. Wszystko szło pięknie niestety do czasu - podczas odkręcania trzech śrub na torx, które trzymają mechanizm z łopatkami dwie z nich się ukręciły :grrr: Próbowałem je rozwiercić ale podczas tej operacji złamało się wiertło i zostało w środku. Czy jest szansa na reanimację kolektora wydechowego, który jest jednocześnie obudową turbo czy szukać nowego? Przeglądałem oferty na allegro ale nie znalazłem samych kolektorów - jedynie w komplecie z turbiną... Może ktoś z Was wie gdzie można dostać taki kolektor albo ma jakiś zbędny?

ukręcona śruba w obudowie turbo

: pn maja 02, 2011 23:19
autor: mxsebek
Czasem tak bywa że się śruba ukręci, nie poddawaj się z rozwierceniem tych śrub, kup kilka dobrej jakości wierteł 3,2 mm / tam są 3 śrubki M4 na torxa więc pod gwintownik M4 wierło 3,2/ do tego środek do wiercenia i gwintowania / nie pamiętam nazwy, taki niebieski/ i poprostu powoli wiercisz /najlepiej na wiertarce stacjonarnej/

Można też robić próby z różnym kątem ostrzenia wierteł i próbować wiercić. Wiem o czym mówie bo mam warsztat ślusrsko-spawaliczy i udało mi sie nawetk iedyś przewiercić ułamany gwintownik /było maskrycznie ciężko ale po kilku zajechanych wiertłach jakoś poszło/

ukręcona śruba w obudowie turbo

: śr maja 04, 2011 05:47
autor: Detektor
Dawaj ojciec jedziesz dalej z tym wierceniem, nawet ułamane wiertło można rozwiercić tylko oczywiście musisz zainwestować teraz w kilka dobrej jakości wierteł ale to dużo taniej Cię wyjdzie niż kupowanie nawet samego
kolektora.

ukręcona śruba w obudowie turbo

: śr maja 04, 2011 06:38
autor: Sztomel
Wątpię byś kupił sam kolektor wydechowy z muszlą gorącą turbo a nawet jeśli już to i tak z pewnością bez pierścienia zmiennej geometrii więc tak jak koledzy wcześniej napisali : dawaj ojciec i jedź dalej z wierceniem :-)

ukręcona śruba w obudowie turbo

: czw maja 05, 2011 21:14
autor: sliver
Udało się naprawić kolektor :bajer: Zgłosiłem się do profesjonalisty w tym fachu i o ile z rozwierceniem był problem to uratowała go elektrodrążarka, która pięknie wypaliła ułamane wiertło oraz ukręcone śruby nie ruszając gwintu. Podobno taka maszynka doskonale radzi sobie z każdym twardym materiałem nawet z ułamanymi gwintownikami :smirk: Koszt za dwie śruby - 50zł.

ukręcona śruba w obudowie turbo

: czw maja 05, 2011 21:22
autor: Detektor
sliver pisze: Podobno taka maszynka doskonale radzi sobie z każdym twardym materiałem nawet z ułamanymi gwintownikami
widzisz, jak powiadają dla chcącego nic trudnego
sliver pisze:Koszt za dwie śruby - 50zł.
załóżmy, że się poddałeś i zainwestowałeś w drugi kolektor, zobacz ile byś stracił niepotrzebnie pieniędzy

najważniejsze, że się nie pospieszyłeś i nie dokonałeś jakiegoś zbędnego zakupu :pub: