Strona 1 z 4

Auto nie odpala

: sob kwie 30, 2011 15:45
autor: tzebrowski
Witam

Otóż mam problem z uruchomieniem silnika. Z vaga odczytałem następujące błędy

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-00 - -
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Grounda
P1538 - 35-10 - - - Intermittent



Dodam że wymeiniłem już przekaźnik 109 i próbowałem uruchomić silnik bez grzybka w zaworze n109. Nieststy nic to nie pomogło. Zauważyłem, że pompa wtryskowa(vp37) nie zaciąga paliwa ze zbiornika nawt z fitra paliwa( jest napełniony paliwem).
Czy problemem może być uszkodzona pompa łopatkowa w pompie wtryskowej. Czy sprawdzenie ciśnienia wewnętrznego w pompie jednożnacznie stwierdzi że pompa przetłaczająca jest uszkodzona? Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Tomek

Auto nie odpala

: sob kwie 30, 2011 16:26
autor: Adamm
N109 to nie przekaznik 109 :)

jesli wywala Ci blad temp paliwa to sprawdz podlaczenie pompy wtryskowej bo ten czujnik jest w srodku

a jak poluzujesz nakretki na wtryskach to pojawia sie paliwo podczas krecenia?

Auto nie odpala

: sob kwie 30, 2011 17:40
autor: tzebrowski
Z tym przekaźnikiem to wymieniłem go profilaktycznie:). Zrobiłem mały test, nalałem ropy do przewodu doprowadzającego paliwo do pompy i odkręciłem jeden z przewodów wysokociśnieniowych. Rezultatem tego było sączenie się paliwa na wyjściu z pompy. Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo nadal się sączyło. Jak dla mnie nie miało ono ciśnienia 220bar (ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy). Wydaje mi się że powinno ostro trysnąć.

Auto nie odpala

: sob kwie 30, 2011 18:36
autor: Adamm
jak poluzujesz nakretki na wtryskach i zakrecisz silnikiem to powinno tryskac :)

Auto nie odpala

: sob kwie 30, 2011 23:27
autor: t0mal
Chyba że nakrętki są odkręcone, nie poluzowane. Pompę przetłaczającą można sprawdzić w prostszy sposób - odepnij powrót i sprawdź czy wylata z niego paliwo przy kręceniu silnikiem. Normalnie nawet kręcąc kluczem za wałek pompy paliwo leje się przez powrót.

Re: Auto nie odpala

: ndz maja 01, 2011 00:24
autor: tzebrowski
A więc jest paliwo na powrocie z pompy. Z króćca podającego paliwo pod wysokim ciśnieniem do wtryskiwacza paliwo się leje (nie tryska, chyba powinno? , 220bar zobowiązuje :grin: ). Zrobiłem mały test. Wykręciłem wtryskiwacz, ustawiłem przewód wysokociśnieniowy w pompie tak aby wtrysk po wkręceniu był w pozycji poziomej i sprawdziłem czy się otwiera. Otóż wtrysk ani kropelki nie uronił. Nie pojawiło się paliwo na wyjściu (mgiełka paliwowa). Co myślicie o takiej weryfikacji działania pompy. Czy wtryskiwacz powinien się otworzyć w takiej pozycji? Kombinować dalej, czy szukać nowej pompy, a może wtryskiwaczy?

Re: Auto nie odpala

: śr maja 04, 2011 14:40
autor: tzebrowski
Odpaliłem auto na plaku. Golf do mnie zagadał. Pompa zassała paliwo z filtra, jednak auto pracowało dopóki był plak w dolocie. Podejrzenie padło na wtryski. Dzisiaj zawiozłem je do sprawdzenia. Okazało się że nie trzymają ciśnień (po ok 195barów na wtrysk) i co gorsza, 3 rozpylacze leją jakoś dziwnie na boki. Mechanik powiedział że pierwszy raz się z czymś takim spotkał. Dzisiaj zamówiłem komplety naprawcze boscha (nie będzie to tania impreza 190zl za komplet na wtrysk) nie liczą pracy Pana który wymieni końcówki i ustawi ciśnienia otwarcia. Chociaż z drugiej strony, w boschu dostałem informacje że położenia pompy na ich stole to już 650zl :bajer: .

Auto nie odpala

: śr maja 04, 2011 14:55
autor: t0mal
Nastawnik nie podaje paliwa, sprawdź, czy jest sygnał obrotów wału korbowego.

Auto nie odpala

: śr maja 04, 2011 15:01
autor: tzebrowski
Na vagu coś tam się wyświetlało, przed podaniem plaka do dolotu , kręcenie samym rozrusznikiem pokazywało ok 190obr/min. Czyli auto na starych końcówkach powinno załapać?

Auto nie odpala

: śr maja 04, 2011 21:11
autor: t0mal
Powinno nawet na bardzo lejących wtryskach zapalić

Auto nie odpala

: pt maja 06, 2011 20:45
autor: tzebrowski
Dzisiaj odebrałem wtryski na nowych końcówkach, zamontowałem w aucie i nic :banghead: . Panowanie co proponujecie sprawdzić, ewentualnie jakie testy wykonać zanim zdecyduje się na zakup pompy.

Auto nie odpala

: pt maja 06, 2011 20:57
autor: t0mal
Podmiana pompy też może nic nie dać, proponuję zaopatrzyć się w oscyloskop i schemat - trzebaby sprawdzić co się dzieje z sygnałem obrotów wału podczas odpalania

Auto nie odpala

: pt maja 06, 2011 21:04
autor: tzebrowski
To jest jakiś trop. Jutro coś pokombinuje.

Auto nie odpala

: sob maja 07, 2011 17:38
autor: tzebrowski
Sprawdziłem błędy na vagu w sekcji dotyczącej silnika i pojawił się kolejny błąd. Dwa poprzednie które wymieniłem na początku zniknęły po wykasowaniu.
Oto błąd z vaga.

17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached
P1563 - 35-00 - -

I zauważyłem że mruga kontrolka świeć żarowych. Z tego co się zorientowałem to błąd dotyczy nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Typowymi objawami przy tym błędzie jest mrugająca kontrolka świec żarowych i problem z uruchomieniem auta. Zupełnie tak jak u mnie. Co proponujecie abym dalej wykonał, poza tym co zasugerował użytkownik t0mal ? Dodam, że silnikiem ostro trzęsie podczas kręcenia rozrusznikiem.