Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo
: śr kwie 27, 2011 20:23
Witam,
Postanowilem napisam w dziale technicznym, bo moje pytanie jest dosc techniczne i dotyczy budowy silnikow.
A chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2... chodzi mi o tloki, zawory, korby - czym dokladnie roznia sie te silniki a co maja wspolnego?
Nie wie ktos przypadkiem czy cos wspolnego ma silnik 1,6 diesel od golfa i 1,4 diesel od polo?
Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke, a nie za bardzo wiem z jakich elementow jest ten silnik zbudowany i co bym musial pomodzic
Na wstepie chcialbym prosic o wstrzymanie sie z komentarzami ze lepiej zrobic swapa i ze to bez sensu
, prosze tylko o konstruktywne wypowiedzi.
Chce ustalic na ile elementy silnika 1,4 diesel sa wytrzymale i moglyby wytrzymac z turbina, a jesli cos trzeba wymienic to skad wziac taki element, bo moze cos od 1,6 td spasuje.
Zamysl jest taki zeby przymodzic jakas turbinke (ewentualnie kompresor), np od silniczka 1V czy SB i dodac pare kucykow do fabrycznych 48ps, jezeli bym osiagnal 60ps to by bylo super, ale bardziej mi chodzi o moment obrotowy no i o to czy ma to jakakolwiek szanse na dzialanie bo wiadomo ze moze byc i tak ze po kilku tys km sie to rozleci bo elementy silnika nie wytrzymaja
Stad wlasnie moje pytania...
Jezeli moderatorzy stwierdza ze jest to jednat topic do dzialu speed to bardzo przepraszam i prosze o przeniesienie.
A tu dowod na istnienie podobnych tworow
gdzies jeszcze bylo z turbina ale nie moge sie doszukac 
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Postanowilem napisam w dziale technicznym, bo moje pytanie jest dosc techniczne i dotyczy budowy silnikow.
A chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2... chodzi mi o tloki, zawory, korby - czym dokladnie roznia sie te silniki a co maja wspolnego?
Nie wie ktos przypadkiem czy cos wspolnego ma silnik 1,6 diesel od golfa i 1,4 diesel od polo?
Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke, a nie za bardzo wiem z jakich elementow jest ten silnik zbudowany i co bym musial pomodzic

Na wstepie chcialbym prosic o wstrzymanie sie z komentarzami ze lepiej zrobic swapa i ze to bez sensu

Chce ustalic na ile elementy silnika 1,4 diesel sa wytrzymale i moglyby wytrzymac z turbina, a jesli cos trzeba wymienic to skad wziac taki element, bo moze cos od 1,6 td spasuje.
Zamysl jest taki zeby przymodzic jakas turbinke (ewentualnie kompresor), np od silniczka 1V czy SB i dodac pare kucykow do fabrycznych 48ps, jezeli bym osiagnal 60ps to by bylo super, ale bardziej mi chodzi o moment obrotowy no i o to czy ma to jakakolwiek szanse na dzialanie bo wiadomo ze moze byc i tak ze po kilku tys km sie to rozleci bo elementy silnika nie wytrzymaja

Stad wlasnie moje pytania...
Jezeli moderatorzy stwierdza ze jest to jednat topic do dzialu speed to bardzo przepraszam i prosze o przeniesienie.
A tu dowod na istnienie podobnych tworow


" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro