Strona 1 z 1

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 20:23
autor: fifel
Witam,

Postanowilem napisam w dziale technicznym, bo moje pytanie jest dosc techniczne i dotyczy budowy silnikow.

A chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2... chodzi mi o tloki, zawory, korby - czym dokladnie roznia sie te silniki a co maja wspolnego?

Nie wie ktos przypadkiem czy cos wspolnego ma silnik 1,6 diesel od golfa i 1,4 diesel od polo?

Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke, a nie za bardzo wiem z jakich elementow jest ten silnik zbudowany i co bym musial pomodzic :)
Na wstepie chcialbym prosic o wstrzymanie sie z komentarzami ze lepiej zrobic swapa i ze to bez sensu :satan: , prosze tylko o konstruktywne wypowiedzi.
Chce ustalic na ile elementy silnika 1,4 diesel sa wytrzymale i moglyby wytrzymac z turbina, a jesli cos trzeba wymienic to skad wziac taki element, bo moze cos od 1,6 td spasuje.

Zamysl jest taki zeby przymodzic jakas turbinke (ewentualnie kompresor), np od silniczka 1V czy SB i dodac pare kucykow do fabrycznych 48ps, jezeli bym osiagnal 60ps to by bylo super, ale bardziej mi chodzi o moment obrotowy no i o to czy ma to jakakolwiek szanse na dzialanie bo wiadomo ze moze byc i tak ze po kilku tys km sie to rozleci bo elementy silnika nie wytrzymaja :)
Stad wlasnie moje pytania...

Jezeli moderatorzy stwierdza ze jest to jednat topic do dzialu speed to bardzo przepraszam i prosze o przeniesienie.

A tu dowod na istnienie podobnych tworow :) gdzies jeszcze bylo z turbina ale nie moge sie doszukac :)

" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdro

Re: Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 20:44
autor: bikerxc
Na pewno zaraz mechanicy ci odpiszą ale na wstępie powiem tylko że bez zmiany pompy to trochę kicha,musi być od TD.

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 22:42
autor: Michał_1977
fifel pisze:chodzi mi o roznice pomiedzy silnikiem diesla i turbodiesla w golfie mk2
Zwykły klekot nie ma natrysku olejowego na denka tłoków i chłodnicy oleju.Nie ma też odpowiedniej pompy wtryskowej,no i oczywiście suszarki :bajer:
fifel pisze:Generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym do polo 1,4 diesel wsadzic eksperymentalnie jakas turbinke
Nie rób tego,bo stopisz tłoki.Był już temat o uturbieniu 1,6D i po jakimś czasie,wyciągnął kopyta.Bez natrysku oleju i chłodniczki,nic z tego nie będzie...
Same tłoki,korby i panewki dadzą będą dawały radę,ale jak temperatura skoczy (a na pewno skoczy),to tłoki tulejach spuchną i będzie po silniku.Po to właśnie w TD montowane są natryski i chłodnice oleju.
Chłodnicę możesz zamontować,ale z natryskiem nie dasz rady :bajer:
Droga wolna...nikt Cię nie zatrzyma... Ja swoje sugestie przedstawiłem :bigok:

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 22:55
autor: t0mal
fifel, niestety diesel 1.4 jest nic nie warty, i nierozwojowy
Co do tego G40 osiągi tego auta były, co tu pisać, niezadowalające - jechał jak seryjny golf 1.6 SB z ruszoną dawką.

Jak chcesz koniecznie diesla to kup sanki wraz z maglem i zawieszeniem z 6N1 (może się da jakoś przylepić) i zasadź 1.6 do tego sportowe sprzęgło. Wtedy tylko wrzucisz zapasową skrzynię i półosie w kufer i można jechać.

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 22:57
autor: bikerxc
Zwykły klekot nie ma natrysku olejowego na denka tłoków i chłodnicy oleju.Nie ma też odpowiedniej pompy wtryskowej,no i oczywiście suszarki
o tym zapomniałem. Michał_1977 dobrze mówi jak walniesz turbawkę to przetopi tłoki :grrr:

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 23:02
autor: t0mal
Nie walnie turbawki bo nie ma kolektora do diesla 1.4, no i nie ma miejsca.

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 23:15
autor: fifel
bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi, bardzo mi rozjasnily w glowie... Nie zgodze sie tylko z tym ze nie da rady zmiescic turbiny bo nie ma miejsca- patent na kolektor i turbine jest na luzie do ogarniecia:) tak czy siak odpuszczam... Ale jeszcze moje polo zagada turboklekotem:)

Roznica pomiedzy silnikami diesel i td golf/polo

: śr kwie 27, 2011 23:49
autor: t0mal
A co do pasowności - niestety 1.6 to zupełnie inny silnik, inaczej mocowany, ale też o wiele łatwiejszy w przerabianiu, chociażby ze względu na to, że ma prawą pompę.