cieknąca pompa wtryskowa
: czw kwie 21, 2011 11:42
Krystian GTD pisze:Siema. Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.
Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Całą operacje odkręcania korpusu musisz przeprowadzić bardzo ostrożnie i z czuciem.
Pozdro
k_grzesiu pisze:Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.
Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:
Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:
oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.
Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)
Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy
Jesteś pewien że masz paliwo w filtrze i w pompie?Tomas91 pisze:Czytałem robiłem tak jak pisali i nadal nic