cieknąca pompa wtryskowa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: Tomas91 » czw kwie 21, 2011 11:42

Witam zaczęła mi się pocić pompa w miejscu którym zaznaczyłem na foto . Czy jest możliwość uszczelnienia tego samemu ????? Jak tak to prosił bym o jakieś wskazówki Obrazek


Części golf III Tel . 782-849-888

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: Krystian GTD » czw kwie 21, 2011 11:55

Siema. Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.

Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Całą operacje odkręcania korpusu musisz przeprowadzić bardzo ostrożnie i z czuciem.
Pozdro



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Re: cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: damcio151 » czw kwie 21, 2011 13:30

Krystian GTD pisze:Siema. Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.

Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Całą operacje odkręcania korpusu musisz przeprowadzić bardzo ostrożnie i z czuciem.
Pozdro
k_grzesiu pisze:Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.
Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:

Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:

oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy :)
:otepienie:



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: ciachotdi » czw kwie 21, 2011 20:54

piknie brakuje ino foto i do faq



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: t0mal » czw kwie 21, 2011 22:28

Dobrze by było zdjąć pasek rozrządu i sprawdzić czy się pompa nie blokuje - jak za dużo wykręcisz głowicę to może wylecieć podkładka pomiędzy tłoczek a falę i zblokować pompę, co może doprowadzić do zerwania paska rozrządu.

Póki sprężyny naciskają na śruby to jest dobrze.



Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: Tomas91 » pt kwie 22, 2011 08:41

Witam oring wymieniony ale auto anie nie dycha . Odkręcałem przewody paliwowe i kręciłem rozrusznikiem i z przewodów nie leci paliwo . Macie jakieś pomysły ????


Części golf III Tel . 782-849-888

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: tower » pt kwie 22, 2011 09:02



A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: Tomas91 » pt kwie 22, 2011 09:45

Czytałem robiłem tak jak pisali i nadal nic


Części golf III Tel . 782-849-888

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: tower » pt kwie 22, 2011 10:24

Tomas91 pisze:Czytałem robiłem tak jak pisali i nadal nic
Jesteś pewien że masz paliwo w filtrze i w pompie?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: t0mal » pt kwie 22, 2011 10:28

Czy paliwo leci z nadmiaru pompy?



Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: Tomas91 » pt kwie 22, 2011 11:13

Napisz skąd dokładnie . W przewodach jest paliwo bez żadnych pęcherzyków powietrza a przez przewody do wtrysków nic nie leci susza


Części golf III Tel . 782-849-888

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: tower » pt kwie 22, 2011 11:18

Sprawdź jeszcze czy masz napięcie na elektrozaworze z głowiczce.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Tomas91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: SLU

Re: cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: Tomas91 » pt kwie 22, 2011 12:10

Napięcie na elektrozaworze jest


Części golf III Tel . 782-849-888

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

cieknąca pompa wtryskowa

Post autor: t0mal » pt kwie 22, 2011 12:13

Powrót to jest to miejsce na pompie, do którego podpięty jest ten materiałowy wężyk od wtryskiwaczy, śruba z napisem OUT



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości