cieknąca pompa wtryskowa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
cieknąca pompa wtryskowa
Witam zaczęła mi się pocić pompa w miejscu którym zaznaczyłem na foto . Czy jest możliwość uszczelnienia tego samemu ????? Jak tak to prosił bym o jakieś wskazówki
Części golf III Tel . 782-849-888
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
cieknąca pompa wtryskowa
Siema. Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.
Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Całą operacje odkręcania korpusu musisz przeprowadzić bardzo ostrożnie i z czuciem.
Pozdro
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.
Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Całą operacje odkręcania korpusu musisz przeprowadzić bardzo ostrożnie i z czuciem.
Pozdro
Re: cieknąca pompa wtryskowa
Krystian GTD pisze:Siema. Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.
Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Całą operacje odkręcania korpusu musisz przeprowadzić bardzo ostrożnie i z czuciem.
Pozdro
k_grzesiu pisze:Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.
Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:
Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:
oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.
Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)
Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy
cieknąca pompa wtryskowa
Dobrze by było zdjąć pasek rozrządu i sprawdzić czy się pompa nie blokuje - jak za dużo wykręcisz głowicę to może wylecieć podkładka pomiędzy tłoczek a falę i zblokować pompę, co może doprowadzić do zerwania paska rozrządu.
Póki sprężyny naciskają na śruby to jest dobrze.
Póki sprężyny naciskają na śruby to jest dobrze.
cieknąca pompa wtryskowa
Witam oring wymieniony ale auto anie nie dycha . Odkręcałem przewody paliwowe i kręciłem rozrusznikiem i z przewodów nie leci paliwo . Macie jakieś pomysły ????
Części golf III Tel . 782-849-888
cieknąca pompa wtryskowa
Czytałem robiłem tak jak pisali i nadal nic
Części golf III Tel . 782-849-888
Re: cieknąca pompa wtryskowa
Jesteś pewien że masz paliwo w filtrze i w pompie?Tomas91 pisze:Czytałem robiłem tak jak pisali i nadal nic
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
cieknąca pompa wtryskowa
Napisz skąd dokładnie . W przewodach jest paliwo bez żadnych pęcherzyków powietrza a przez przewody do wtrysków nic nie leci susza
Części golf III Tel . 782-849-888
Re: cieknąca pompa wtryskowa
Sprawdź jeszcze czy masz napięcie na elektrozaworze z głowiczce.
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
cieknąca pompa wtryskowa
Powrót to jest to miejsce na pompie, do którego podpięty jest ten materiałowy wężyk od wtryskiwaczy, śruba z napisem OUT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości