Strona 1 z 1
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: śr kwie 20, 2011 21:02
autor: swierku20001
Witam, problem rozpoczął się od cieknącej pompy wtryskowej, po identyfikacji okazało się, że cieknie spod cięgna gazu. Kupiłem zestaw tulejki z oringiem i uszczelkami i dziś wymieniłem... złożyłem wszystko do kupy i... nic...
(na zdjęciu pompa taka jaką ja mam tylko zdjęcie znalazłem w internecie)... mam dwie opcje, albo jest zapowietrzona albo do regulacji (ustawienia są takie jak przed awarią). Z góry dzięki za zainteresowanie...
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: śr kwie 20, 2011 22:31
autor: t0mal
1) upewnij się, że pompa jest odpowietrzona - , zaciśnij przewód powrotny do filtra i odepnij od pompy przewód przelewowy od wtryskiwaczy i przeciągnij przez niego paliwo, np przy pomocy dużej strzykawki - jak pojawi się paliwo to pompa jest odpowietrzona i można wszystko popodpinać jak było.
2) Nie zakładaj dźwigni gazu - przekręć palcami ośkę w lewo, aż poczujesz opór i tak zostaw
3) Poluzuj nakrętki na wtryskach (nie odkręcaj)
4) Kręć silnikiem (nie czekaj na grzanie świec) aż zacznie bić paliwo z wtryskiwaczy.
5) Dokręć wtryski i odpalaj.
6) Silnik może mieć zbyt wysokie wolne obroty - albo zbyt niskie - ustaw ośkę gazu w takiej pozycji, żeby obroty biegu jałowego wynosiły ok 950, wyłącz silnik
7) Załóż rękawiczki i walnij kielicha na uspokojenie - musisz założyć dźwignię i sprężynę tak, żeby dźwignia oparła się na śrubie z tyłu, ale przy tym nie może się obrócić ośka gazu, bo inaczej będą problemy z wolnymi obrotami albo będzie "dziura w gazie"
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: czw kwie 21, 2011 14:27
autor: swierku20001
Dobra... mój golfik stał na podwórku które ma spad... no i stał przodem do góry... postąpiłem wg 1-5pkt...i nic... ale coś mnie tknęło i sprawdziłem filtr paliwa....pusty... zalałem mu tam paliwo postawiłem dziobem w dół... i kręce... paliwo jeszcze w baku jest... macie jakieś pomsły?
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: czw kwie 21, 2011 14:49
autor: Krystian GTD
100% zapowietrzony układ wtryskowy.
tOmal dobrze pisze żeby zdjąć sprężyny z ośki gazu.
Popuść nakrętki przy wtryskach. Poproś drugą osobę aby kręciła silnikiem. Kręć rozrusznikiem, po kilku obrotach tryśnie paliwo spod przewodów paliwowych. Dokręć nakrętki przewodów na wtryskach. Po całej operacji poskładaj ośkę gazu do kupy (sprężyny i dźwignie).
Wlepa jak wyregulować pomp wtryskową.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: czw kwie 21, 2011 18:33
autor: swierku20001
HA ha!!! Udało się chłopaki! zaklekotał!!! Jak będziecie przez Łódź przejezdem to zapraszam na pifko ;>
Stokrotne dzięki!!! Ale żeby nie było za wesoło, to chciałem go wyregulować... i moje pierwsze pytanie jest takie: czy zaworek od gazy ma być zamknięty maksymalnie kiedy chcę założyć dźwignię? reszta jutro bo już ciemno trochę;D
jeszcze raz dzięki... chylę czoła..
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: czw kwie 21, 2011 22:11
autor: t0mal
Który zaworek?
Przyspieszacz ma być schowany, silnik nagrzany, ustaw sobie palcami ośkę, tak żeby były odpowiednie wolne obroty i zakładaj dźwignię i sprężyny.
postąpiłem wg 1-5pkt...i nic... ale coś mnie tknęło i sprawdziłem filtr paliwa....pusty
Jak przeciągasz podciśnieniem przez powrót filtr może być pusty - napełni się, musisz mieć nieszczelności.
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: pt kwie 22, 2011 06:57
autor: swierku20001
Który zaworek?
no od gazu, od cięgna gazu.
mam regulować od zamkniętego gazu, czy od otwartego " maksymalnego gazu, wciśniętego pedału".
Chodzi mi o to w jakiej pozycji mam zakładać dźwignię i sprężyny...
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: pt kwie 22, 2011 10:27
autor: t0mal
Masz założyć tak, żeby dźwignia oparła się na śrubie z tyłu i żeby nie przekręcić ośki od gazu, obroty jak pisałem wcześciej ustaw obracając palcami tę ośkę, na pracującym silniku.
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: pt kwie 22, 2011 14:04
autor: Krystian GTD
swierku20001 Musisz skasować tzw martwy ruch ośki przyśpieszacza. Przekręć palcami ośkę max w lewo (pedał gazu w spoczynku). Załóż dźwignie wraz z sprężynami (uważaj mają potężny naciąg i mogą zrobił ałaaa). Po całej operacji wyreguluj wydatek resztkowy i obroty na biegu jałowym. Pozdro
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: śr sie 03, 2011 20:42
autor: swierku20001
Dobra...wszysko niby w porządku ale śruby na regulacje wolnych obrotów i kąta wtrysku nie reagują...czemu?
ps. ile wynosi spalanie golfika z taką pompą?
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: śr sie 03, 2011 22:09
autor: t0mal
Chodzi o tę regulację z tyłu pompy? Albo oparła się o ogranicznik (dwie szpilki M6 z kontrą na klucz 10, tuż obok regulacji biegu jałowego), albo wykręciłeś ją z uchwytu na dole.
Albo przy składaniu zapomniałeś zaczepić sprężynkę od regulacji obrotów do korektora dawki.
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: śr sie 03, 2011 22:18
autor: swierku20001
t0mal
a zdradzisz jak wyrególować to krok po kroku?
Problemy z odpaleniem po wumianie tulejki cięgna gazu 1.6d
: śr sie 03, 2011 22:30
autor: t0mal
Kiedy naciśniesz dźwignię zaznaczoną na zielono to obroty mają się podnieść, jeśli się nie podnoszą, a dźwignia nie jest oparta o ogranicznik (jeden z nich zaznaczony czerwoną strzałką) to pompa jest źle złożona.
W takiej pozycji jak jest na obrazku nie da się zmniejszyć obrotów biegu jałowego, bo dźwignia od wolnych obrotów oparła się na szpilce.