Wymiana pompy wtryskowej !
: pn kwie 18, 2011 20:57
Hej
Mam taką (przy najmniej dla mnie na chwile obecną) niezrozumiałą sytuację.
Stoją obok siebie dwa z pozoru identyczne silniki 1.9 1Z 96r i AHU 99r. Montuje na silnika AHU pompę (powiedzmy, że od AAZ )w przeciętnie normalny sposób blokując pozostałe koła (rozrząd i wał korbowy) pompę montuje na tak zwany "pierwszy cylinder" używając przy tym bolca do blokowania na przestrzał koła pompy i podstawy pompy WSZYSTKO SIĘ ZGADZA 100%. Silnik oczywiście startuje nie ma problemu. Idąc dalej wyjmuje ta pompę z silnika który wystartował używając TYCH samych elementów KOŁA,KLINU,NAKRĘTKI. Silnik 1Z (drugi) oczywiście tak samo jak poprzedni ustawiony jak należy,po blokowany. Montuje tą pompę do niego i PROBLEM! Po zamontowaniu tej samej pompy jak w poprzednim silniku AHU silnik ani dymka puść raczy. Aby wystartował OD STRZAŁU muszę tą pompę przyspieszyć (lub opóźnić) o 180 stopni DLACZEGO??? Mam zagadkę! Wałek rozrządu jest inny?? O CO CHODZI??
Przewody wysokiego ciśnienia wszędzie takie same
Mam taką (przy najmniej dla mnie na chwile obecną) niezrozumiałą sytuację.
Stoją obok siebie dwa z pozoru identyczne silniki 1.9 1Z 96r i AHU 99r. Montuje na silnika AHU pompę (powiedzmy, że od AAZ )w przeciętnie normalny sposób blokując pozostałe koła (rozrząd i wał korbowy) pompę montuje na tak zwany "pierwszy cylinder" używając przy tym bolca do blokowania na przestrzał koła pompy i podstawy pompy WSZYSTKO SIĘ ZGADZA 100%. Silnik oczywiście startuje nie ma problemu. Idąc dalej wyjmuje ta pompę z silnika który wystartował używając TYCH samych elementów KOŁA,KLINU,NAKRĘTKI. Silnik 1Z (drugi) oczywiście tak samo jak poprzedni ustawiony jak należy,po blokowany. Montuje tą pompę do niego i PROBLEM! Po zamontowaniu tej samej pompy jak w poprzednim silniku AHU silnik ani dymka puść raczy. Aby wystartował OD STRZAŁU muszę tą pompę przyspieszyć (lub opóźnić) o 180 stopni DLACZEGO??? Mam zagadkę! Wałek rozrządu jest inny?? O CO CHODZI??
Przewody wysokiego ciśnienia wszędzie takie same