Strona 1 z 3

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: czw kwie 14, 2011 22:29
autor: żelazny
Witam
Proszę o pomoc i wskazówki przy reanimacji mojego golfa 1.9 GTD 75KM. Autko przeszło przeszczep elementów blachy, teraz pora na prawdziwa zabawę przy modernizacji silnika i jego mocy, docelowo chciałbym uzyskać 140KM-150KM. Silnik w doskonalej kondycji nr.ABE F804, da się zrobić???

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: czw kwie 14, 2011 22:59
autor: Bartek_R
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232" onclick="window.open(this.href);return false;
jak wszystko przeczytasz to będziesz wiedział co z czym się je :bigok:

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: czw kwie 14, 2011 23:15
autor: t0mal
ABE to nie jest oznaczenie silnika, popatrz na wlepę w bagażniku

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: czw kwie 28, 2011 11:49
autor: żelazny
Obrazek motor AAZ

t0mal miałeś rajcie to nie było oznaczenie silnika


VireWolf88 co do linku czytałem już dużo i na wstępie problem z pompa,boostpin inny trzeba wymienić ale nie znalazłem tam tez tego kolka zębatego do regulacji napięcia sprężynki po rozebraniu wygladalo to tak
Obrazek
no i nie wiem czy sam mechanizm do tej regulacji montowac, bo chyba to bez sensu, skoro chce podnieść jego osiągi przydała by się wydajniejsza pompa chyba i prośba do was, czego mam szukac jaka pompa

a puki co prace zostaną zatrzymane z powodu suszarki która, zalała się olejem :rozpacz: . pora znaleźć coś mocniejszego :chytry:

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: czw kwie 28, 2011 22:53
autor: Bartek_R
najpierw wymień bostpin, w pompie od 1.9 nie ma koła zębatego i tak zostaje nic nie przekładasz

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: pt kwie 29, 2011 00:44
autor: żelazny
ok wiec tak zrobię z pinem
co do turbiny to mam możliwość kupić od kumpla 100% sprawna (+wtryski), z audi 2.5 r5 115KM symbol silnika att albo aat nie pamiętał dokładnie, jutro możne po weekendzie powinienem już ja mieć zastanawiam się czy będę musiał przerabiać kolektory czy podpasi.

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: sob kwie 30, 2011 18:58
autor: żelazny
no wiec po lekturze i wskazówkach pora na zebranie wszystkich potrzebnych części :food: , na co trzeba dużo $$$ i trochę czasu wiec :-k :-k ze jakoś za dwa miesiące się odezwę i przedstawię zdjęcia z postępu prac :hmm:

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: sob kwie 30, 2011 22:01
autor: karol8114
Szkoda Twojego zachodu, silnik AAZ raczej nie nadaje się do znacznego podkręcania, po pierwsze zetnie klin na wale a po drugie pęknie głowica.

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: sob kwie 30, 2011 22:48
autor: t0mal
karol8114, oj mylisz się, i to bardzo
na vwdiesel.net był AAZ 250 z kunami na pokładzie

Re: MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: sob kwie 30, 2011 23:07
autor: karol8114
Może i mylę się, ale zdania nie zmienię, koło na wale można przerobić ale gorzej z głowicą, jeżdżę jak emeryt a głowice mam popękaną nawet na ekranach, nie wspomnę między zaworami.

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: sob kwie 30, 2011 23:22
autor: t0mal
głowice mam popękaną nawet na ekranach, nie wspomnę między zaworami
Skutek przegrzania silnika i pałowania zaraz po odpaleniu, najczęściej wina dziadka z niemec

Ja mam 1.6, (który tak w gruncie rzeczy różni się od benzyniaka tylko głowicą, korbami i tłokami) przy pałowaniu turbo grzeje się do czerwoności, a głowica jest cała.
Auto oczywiście kupiłem z uszkodzonym czujnikiem wentylatora i pękniętą głowicą.

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: ndz maja 01, 2011 11:33
autor: żelazny
no możne nie będzie 140ps ale 115ps było by już nieźle, jak serducho nie wytrzyma to się zmontuje nowe a podzespoły nie przełoży, puki co planuje zrobić porządek pod maska żeby było czysto schludnie i przytulnie :chytry:.
Gofer to kwestia honorowa do zrobienia, dostaliśmy go od rodziców mojej dziewczyny, wiec musi być dopieszczony na igiełkę a jest co robić, przy nim, ale cóż nie robi się z gęby dupy no nie wiec nie jest to kwestia opłacania czy nieopłacania musi być zrobiony i już.

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: ndz maja 01, 2011 11:45
autor: DaroD
żelazny, Ale wal to ja polecam w pierwszej kolejnosci wymienic, zanim zaczniesz z ostrymi modami. Moje krecenie skonczylo sie na peknietej glowicy, wal mialem juz wczesniej zmieniony od 1Z. Ale nie powiem 1.6 16 v opel i 1.8 8v reno zostawaly daleko w tyle :grin: :grin: :grin:

MKIII 1.9 GTD reanimacjia

: ndz maja 01, 2011 12:02
autor: t0mal
Jak zapewni się odpowiednią ilość powietrza to nic nie będzie się działo z głowicą.