Strona 1 z 3
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: czw kwie 14, 2011 21:29
autor: matisim
witam. kolega od kupna samochodu ma taki problem, zrobił nim 20tys i jeszcze nic sie nie posypało więc to pewnie drobne uszkodzenie... problem polega na tym że: odpalamy samochód rozgrzany damy mu od razu pedał w podłogę i jak dostanie ok 3tys obr wtedy puszczamy gaz a on puści chmurkę i zgaśnie, przy odpaleniu telepie sie tak jak by go zalewało (podobnie do silników benzynowych). Żeby chodził normalnie trzeba odczekać z 2min i pali normalnie. dzieje sie też tak przy ostrym ruszaniu z krzyżówki na 1 biegu dostanie wysokie obroty i potem szarpie pyr pyr pyr i zgaśnie...Wg mnie jest tak tylko jak silnik ma lekko bo np na 3 biegu czy wyższym można dać do 4/5tys i jedzie, na zimnym silniku dzieje sie to samo, nie zależnie od pogody... Autko na pewno podłącze pod kompa ale czy to nie są problemy z pompą? Jakieś oznaki że sie kończy czy coś? Bardzo proszę o pomoc....
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: czw kwie 14, 2011 22:26
autor: JABcok20
filtr paliwa wymieniałeś
jak zgaśnie musisz pochetłać żeby odpalił
?
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: czw kwie 14, 2011 22:36
autor: t0mal
W następnej kolejności wtryskiwacze - końcówki mogą się zawieszać. Pozostaje jeszcze zawieszony zawór przelewowy w pompie olejowej i podwiesza zawory - wtedy silnikiem telepnie i potrafi zgasnąć.
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: pt kwie 15, 2011 14:48
autor: matisim
filtr paliwa przed zimą nowy, jak i olej itp. wczoraj jeszcze zrobił tak- powoli do 4tys obr i nic wszyst6ko cacy, a jak dał but to przed 3tys sam zgasł,
JABcok20,
żeby odpalić to trzeba długo czekać. jeśli chcemy odpalić odrazu to silnik kręci tak lekko jakby kompresji nie było,poczekamy chwile i chwyci normalnie ale sie telepie więc trzbea poczekać jeszcze chwile i wszystko wraca do normy....
dziś zobaczę czy jaki9eś błędy wywałił i może logi pomogą jeśli to coś z wtryskami?
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: pt kwie 15, 2011 20:19
autor: krzysiek1aa
Miałęm tak samo w 1z ale na zimnym jak dowaliłem gazu to go zalalo na rozgrzanym było ok po zmniejszeniu dawki było ok mechanik mi powiedział ze mialem ustawioną maxymalna dawke. Też telepotało ale niegasł chwile powarczał i wruciło wszystko do normy
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: pt kwie 15, 2011 20:21
autor: krzysiek1aa
Miałęm tak samo w 1z ale na zimnym jak dowaliłem gazu to go zalalo na rozgrzanym było ok po zmniejszeniu dawki było ok mechanik mi powiedział ze mialem ustawioną maxymalna dawke. Też telepotało ale niegasł chwile powarczał i wruciło wszystko do normy
Re: 1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: pt kwie 15, 2011 22:25
autor: JABcok20
matisim pisze:
JABcok20,
żeby odpalić to trzeba długo czekać. jeśli chcemy odpalić odrazu to silnik kręci tak lekko jakby kompresji nie było,poczekamy chwile i chwyci normalnie ale sie telepie więc trzbea poczekać jeszcze chwile i wszystko wraca do normy....
dziś zobaczę czy jaki9eś błędy wywałił i może logi pomogą jeśli to coś z wtryskami?
skoro nie odpala od razu to objawy jakby zapowietrzona , a wez jak zgasnie odkrec sruby przy wtryskach zakrec chwile silnikiem i skrec te sruby jak poleci ropa i zobacz czy odpali od strzała
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: pt kwie 15, 2011 23:50
autor: t0mal
Jak silnik gaśnie podczas jazdy to nie może się zapowietrzać, to samo z moją wcześniejszą wypowiedzią - jak zawieszą się wtryski, to może zgasnąć jak zdejmiesz nogę z gazu po przyspieszaniu, ale wtedy jest problem z odpaleniem.
Elektrozawór odcinający też raczej odpada, bo pompa ma sitko zapobiegające dostawaniu się zanieczyszczeń pod trzpień zaworu. Proponuję zrobić logi grupy 10 i 11 - gaśnięcie to może być oddzielny problem.
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: sob kwie 16, 2011 21:54
autor: matisim
najważniejsze błędy jakie pokazał to takie:
00553-Czujnik masy przepływu powietrza – G70
01262-Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75
jakieś podpowiedzi co i jak sprawdzić? myślę że jak naprawimy te błędy to zrobię logi po raz drugi dla porównania...
a tu pozostałe błedy mniej istotne.
17978 - coś z immo
00532-Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie
t0mal pisze:Jak silnik gaśnie podczas jazdy to nie może się zapowietrzać, to samo z moją wcześniejszą wypowiedzią - jak zawieszą się wtryski, to może zgasnąć jak zdejmiesz nogę z gazu po przyspieszaniu, ale wtedy jest problem z odpaleniem.
biorę to pod uwagę ale niestety nie sprawdzę tego na "sucho" na razie chce wykluczyć wszystko domowymi sposobami..
t0mal pisze: Proponuję zrobić logi grupy 10 i 11
na pewno zrobimy

1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: ndz kwie 17, 2011 00:28
autor: t0mal
00553-Czujnik masy przepływu powietrza – G70
Popularny błąd pojawiający się przy wymmienianiu filtra powietrza - często odpina się przepływomierz
01262-Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75
Przyczyna notlaufa logi dynamiczne poproszę.
17978
Problem z immobiliserem
Odczytanie błędów nic nie daje praktycznie, musisz skasować wszystkie i oczczytać zaraz po pojawieniu się usterki.
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: ndz kwie 17, 2011 08:22
autor: pawka508
matisim, Witam i mam nadzieje że mogę pomóc, miałem w swoim 1z też takie coś, zrób na początek taki cwancyk po prostu zdejmij rurę od kolektora ssącego i wtedy go odpal i sprawdź czy to będzie się działo i jeszcze mi powiedz czy przy wyższych biegach np na 5 będziesz ciągnął go na biegu i po 5 sekundach dostaje ower boosta czyli turbo przestaje ładować

jak tak to Ci na bank przeładowuje turbo

1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: ndz kwie 17, 2011 08:30
autor: pawka508
a i jeszcze coś jak masz vaga odpal go zimnego wejdz w kolumne doładowania 1000-1bar to będzie atmosferyczne a dalej doładowanie turbiny u mnie na biegu jałowym na zimnym ładowało 3100 czyli 2,1bara nie możliwe a jednak i wtedy silnik skakał albo gasł, po odpaleniu nie równo pracował, a po czasie wracał do normy

1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: ndz kwie 17, 2011 15:14
autor: matisim
http://vaglog.rtnet.pl/matisim_43169.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/matisim_43170.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dwa logi zrobione robiłem to pierwszy raz więc jakby coś było nie tak to prosze o wyrozumiałość
pawka508, po zdjęciu rury z kolektora samochód nie zgasł a po założeniu odrazu, przed tym wykasowałem błędy i jak zgasł to nic innego nie wywalił
co do over boosta to róznie, raz jedzie normalnie a raz powyżej 2,5tys nie ciągnie tak jak od 1800 do 2000tys...
1z gaśnie po przekroczeniu 3tys obr
: ndz kwie 17, 2011 21:58
autor: pawka508
masz problem z turbo wyciągnij je i poczyść dobrze będziesz miał z bani po prostu zapiekło Ci się ostro, sam to zrobisz gdzieś na forum jest opisane jak to zdziałać i jeszcze sprawdz przewody podciśnienie i n70 bo w 1z właśnie taki zawór siedzi, mam nadzieje że w czymś pomogłem ;]
Pozdro