Strona 1 z 2

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: śr kwie 13, 2011 23:40
autor: powertrain
witajcie
mam delikatne drgania na kole pasowym"duzym" ale tylko na wolnych obrotach dodadam że to oczywiście AAZ ,czytam o sciętym klinie itd ale nikt nie sprecyzował czy przy ściętym klinie po dodaniu gazu koło dalej sie gibie i trzeba dopiero wtedy kminić co dalej,bo u mnie po dodaniu gazu obydwa pracują równiutko,ale na wolnych obrotach koło ma odchyly o 1mm w lewo i prawo,gofer mi pali ok,nie zamula ale przy zimnym paski popiskują.Te duże koło jest dokręcane do tego skręconego razem z wałem chodzi ote z klinem??jezeli te duże sie giba na wolych obrotach to znaczy że tamto też i to koniec klina i trzeba rzeżbić??czy moze jest to tylko zuzycie tego dużego??

ps: jeśli jest to tylko zużycie koła ,,a ktos ma to kupię z chęcią

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: śr kwie 13, 2011 23:58
autor: t0mal
Duże koło do wymiany, jak dalej będzie popiskiwać wał do roboty. Przy wyższych obrotach przestaje z powodu efektu żyroskopowego i mniejszych wibracji od wału.

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: czw kwie 14, 2011 10:23
autor: ciachotdi
t0mal pisze: Przy wyższych obrotach przestaje z powodu efektu żyroskopowego
właśnie o to chodzi :D

a czy ktos sie orientuje czy podejdzie takie koło z samochodów grupy vag po 2000 roku,

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: czw kwie 14, 2011 22:31
autor: t0mal
A czemu pytasz? Od jakiego konkretnie auta miałoby pasować?

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: pt kwie 15, 2011 17:15
autor: ciachotdi
chodzi mi czy od mk3 1.9td podejdzie koło pasowe z mk4 1.9tdi? bo od mk3 tdi to chyba podejdzie ???

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: pt kwie 15, 2011 22:19
autor: arwam
ciacho840, raczej nie podejdzie ale mogę się mylić. natomiast jaśli któryś z Was ma problemy polecam zmianę wału na ten od TDI. to definitywnie załatwi problem

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: pt kwie 15, 2011 23:43
autor: t0mal
Ba nawet od TD może nie pasować, bo koła miały różne odsadzienie.

Re: Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: ndz kwie 17, 2011 16:58
autor: snabollskrieg
od tdi na pewno nie podejdzie bo ma klina na półksiężyc a nie ząbek

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: ndz kwie 17, 2011 19:15
autor: Krystian GTD
Też polecam wymienić wał korbowy od TDI razem z kołem rozrządu. Ja zrobiłem błąd i wymieniłem wał na taki jaki był "TD" i teraz znowu po jakimś czasie koło zaczyna się gibać (ma bicie już od 2 lat i dalej jeździ). Człowiek uczy się na błędach. Dlatego wał tylko od TDI. Pozdro

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: ndz kwie 17, 2011 23:56
autor: arwam
snabollskrieg, do silników TD AAZ będzie pasował wał z silników: 1Z, AFN, AHU, AEF, AEY

jak chcesz to mam taki.

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: pn kwie 18, 2011 09:30
autor: Michał_1977
snabollskrieg pisze:od tdi na pewno nie podejdzie bo ma klina na półksiężyc a nie ząbek
Mowa o dużym kole pasowym,a nie małym-zębatym :bajer:
arwam pisze:polecam zmianę wału na ten od TDI
Hehehe,a ja polecam zmianę silnika na lepszy :bigok:
arwam,myślisz,że wszystkim manna z nieba leci? Wymiany wału nie wykonasz za dotknięciem czarodziejskiej różdżki...trzeba mieć do tego sporo czasu i zaplecze finansowe...
Ja polecam frezowanie czoła wału,zmianę małego koła zębatego z śrubą na nowe i dużego,jeżeli zachodzi taka potrzeba.Tyle w temacie :bajer:

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: pn kwie 18, 2011 22:40
autor: arwam
Michał_1977 pisze:Ja polecam frezowanie czoła wału,zmianę małego koła zębatego z śrubą na nowe i dużego,jeżeli zachodzi taka potrzeba.Tyle w temacie :bajer:
a potem po roku lub póltora robisz to ponownie i jeździsz z duszą na ramieniu czy aby po wyjeździe z domu do niego wrócisz na kołach czy na lawecie.
pamiętaj że 1.6 to nie 1.9 gdzie masz z racji większego skoku tłoka znacznie większe drgania na wale i na rozrządzie.

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: wt kwie 19, 2011 21:01
autor: ciachotdi
jeden i drugi sposob jest dobry pod warunkiem ze robi to ktoś kto się zna na tym, a nie udaje że się zna na tym problemie.

problem przeważnie powstaje wyłacznie przez śrubę także w tdi która się luzuje i to ona robi takie kłopoty.

Ja co jakiś czas biorę klucz 19 dwunastokatną w dłoń i sprawdzam czy sie nie poluzowała, sprawdzić nie zaszkodzi :chytry:

Re: Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

: wt kwie 19, 2011 21:27
autor: punxbrygade
Ja także polecam wymianę wału na tego z tdika... przerobiłem juz w t4 gibające koło pasowe.. wynik remont głowicy,,,, i inne koszta . a tak kupisz sobie używkę nominalną , do tego nowe panewki... gwarantuje ci że wyniesie cie sporo mniej kasy niż jeżdzenie z reką na sercu....