Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
powertrain
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob cze 02, 2007 17:58
Lokalizacja: bielsko biała

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: powertrain » śr kwie 13, 2011 23:40

witajcie
mam delikatne drgania na kole pasowym"duzym" ale tylko na wolnych obrotach dodadam że to oczywiście AAZ ,czytam o sciętym klinie itd ale nikt nie sprecyzował czy przy ściętym klinie po dodaniu gazu koło dalej sie gibie i trzeba dopiero wtedy kminić co dalej,bo u mnie po dodaniu gazu obydwa pracują równiutko,ale na wolnych obrotach koło ma odchyly o 1mm w lewo i prawo,gofer mi pali ok,nie zamula ale przy zimnym paski popiskują.Te duże koło jest dokręcane do tego skręconego razem z wałem chodzi ote z klinem??jezeli te duże sie giba na wolych obrotach to znaczy że tamto też i to koniec klina i trzeba rzeżbić??czy moze jest to tylko zuzycie tego dużego??

ps: jeśli jest to tylko zużycie koła ,,a ktos ma to kupię z chęcią



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: t0mal » śr kwie 13, 2011 23:58

Duże koło do wymiany, jak dalej będzie popiskiwać wał do roboty. Przy wyższych obrotach przestaje z powodu efektu żyroskopowego i mniejszych wibracji od wału.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: ciachotdi » czw kwie 14, 2011 10:23

t0mal pisze: Przy wyższych obrotach przestaje z powodu efektu żyroskopowego
właśnie o to chodzi :D

a czy ktos sie orientuje czy podejdzie takie koło z samochodów grupy vag po 2000 roku,



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: t0mal » czw kwie 14, 2011 22:31

A czemu pytasz? Od jakiego konkretnie auta miałoby pasować?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: ciachotdi » pt kwie 15, 2011 17:15

chodzi mi czy od mk3 1.9td podejdzie koło pasowe z mk4 1.9tdi? bo od mk3 tdi to chyba podejdzie ???



arwam

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: arwam » pt kwie 15, 2011 22:19

ciacho840, raczej nie podejdzie ale mogę się mylić. natomiast jaśli któryś z Was ma problemy polecam zmianę wału na ten od TDI. to definitywnie załatwi problem



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: t0mal » pt kwie 15, 2011 23:43

Ba nawet od TD może nie pasować, bo koła miały różne odsadzienie.



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: snabollskrieg » ndz kwie 17, 2011 16:58

od tdi na pewno nie podejdzie bo ma klina na półksiężyc a nie ząbek



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: Krystian GTD » ndz kwie 17, 2011 19:15

Też polecam wymienić wał korbowy od TDI razem z kołem rozrządu. Ja zrobiłem błąd i wymieniłem wał na taki jaki był "TD" i teraz znowu po jakimś czasie koło zaczyna się gibać (ma bicie już od 2 lat i dalej jeździ). Człowiek uczy się na błędach. Dlatego wał tylko od TDI. Pozdro



arwam

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: arwam » ndz kwie 17, 2011 23:56

snabollskrieg, do silników TD AAZ będzie pasował wał z silników: 1Z, AFN, AHU, AEF, AEY

jak chcesz to mam taki.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 18, 2011 09:30

snabollskrieg pisze:od tdi na pewno nie podejdzie bo ma klina na półksiężyc a nie ząbek
Mowa o dużym kole pasowym,a nie małym-zębatym :bajer:
arwam pisze:polecam zmianę wału na ten od TDI
Hehehe,a ja polecam zmianę silnika na lepszy :bigok:
arwam,myślisz,że wszystkim manna z nieba leci? Wymiany wału nie wykonasz za dotknięciem czarodziejskiej różdżki...trzeba mieć do tego sporo czasu i zaplecze finansowe...
Ja polecam frezowanie czoła wału,zmianę małego koła zębatego z śrubą na nowe i dużego,jeżeli zachodzi taka potrzeba.Tyle w temacie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: arwam » pn kwie 18, 2011 22:40

Michał_1977 pisze:Ja polecam frezowanie czoła wału,zmianę małego koła zębatego z śrubą na nowe i dużego,jeżeli zachodzi taka potrzeba.Tyle w temacie :bajer:
a potem po roku lub póltora robisz to ponownie i jeździsz z duszą na ramieniu czy aby po wyjeździe z domu do niego wrócisz na kołach czy na lawecie.
pamiętaj że 1.6 to nie 1.9 gdzie masz z racji większego skoku tłoka znacznie większe drgania na wale i na rozrządzie.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: ciachotdi » wt kwie 19, 2011 21:01

jeden i drugi sposob jest dobry pod warunkiem ze robi to ktoś kto się zna na tym, a nie udaje że się zna na tym problemie.

problem przeważnie powstaje wyłacznie przez śrubę także w tdi która się luzuje i to ona robi takie kłopoty.

Ja co jakiś czas biorę klucz 19 dwunastokatną w dłoń i sprawdzam czy sie nie poluzowała, sprawdzić nie zaszkodzi :chytry:



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Drdania na dużym kole pasowym"tylko na wolnych obrotach"

Post autor: punxbrygade » wt kwie 19, 2011 21:27

Ja także polecam wymianę wału na tego z tdika... przerobiłem juz w t4 gibające koło pasowe.. wynik remont głowicy,,,, i inne koszta . a tak kupisz sobie używkę nominalną , do tego nowe panewki... gwarantuje ci że wyniesie cie sporo mniej kasy niż jeżdzenie z reką na sercu....


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości