dymi, słabo jedzie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » śr kwie 13, 2011 01:27

Witam, krótka piłka. Golf III 1,9GTD VARIANT special rok 1993. Zdarzało mi się jeździć do głębokiej rezerwy kilka razy, auto w styczniu kiedyś na trasie zaczęło falować mocą powyżej 2 tys obrotów. Wymieniłem filtr paliwa, nie wiele to pomogło. Objawy- zwłaszcza kiedy ciepły, traci wyraźnie moc, i bardzo (BARDZO!) dymi na czarno, zostawia przy depnięciu na parkingu czarny nalot na ulicy. Podczas jazdy zwłaszcza na 3,4 biegu, na 5 zachowuje sie dość normalnie ( ale moze dlatego ze przy tych prędkościach trudniej dostrzec dym?) . Zaraz po odpaleniu, kiedy jest zimny, przez chwilę jedzie normalnie. Złapie temperature- muł i dymi. Odpala bardzo dobrze. Co obstawiacie? Wtryskiwacze? Jeśli tak to czy warto na początek zalać jakiś preparat do czyszczenia, czy od razu mechanik i czyszczenie/regeneracja?



arwam

dymi, słabo jedzie

Post autor: arwam » śr kwie 13, 2011 12:36

raczej pompa lub turbina. zrzuć przewód od filtra powietrza do turbo i zobacz jak się wirnik ma.
nie masz problemów z paleniem na ciepłym



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » śr kwie 13, 2011 18:07

zimny czy ciepły pali na dotyk. Dodam jeszcze że jak się zagrzeje podnosi na jałowym obroty do równego 1000, zaraz po odpaleniu jest normalnie, czyli jakies 850-900



Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

dymi, słabo jedzie

Post autor: mara_010 » czw kwie 14, 2011 20:15

coś mi się zdaje ze to powoli turbo siada bo momentami masz dobrze a jak wdepniesz to turbo nie daje razy i nie przepala dawki i wszytsko idzie w komin i dlatego dajesz na czarno :)
Ale bez dymu nie ma ognia :)
sprawdz luzy na wirniku


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

dymi, słabo jedzie

Post autor: t0mal » czw kwie 14, 2011 23:01

Sprawdzanie luzów nie ma sensu - jak będzie zkoksowany olej na łożyskach i nagar w muszli to nie wyczuje się żadnego, tylko ciśnienie doładowania umożliwi postawienie diagnozy.

-preparat do czyszczenia odpuść
-wtryski odpadają - na zimnym by nierówno pracował, kopcił na biało
-pompa raczej odpada - jak nic nie dłubane to byłby problem z paleniem kiedy świece już nie grzeją (rozgrzany silnik)

Wyciągnięty, stary pasek rozrządu może być powodem szarpania, bądź klin na wale. Ale ja bym w pierwszej kolejności obadał turbo.
Dobrze jakbyś podał rocznik auta.



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » ndz kwie 17, 2011 16:53

Rocznik 1993. Klin na wale padł we wrzesniu zeszłego roku, były luzy, auto przestało odpalać etc.Był serwisik, został wycięty nowy i od tego czasu jest ok,auto pali na dotyk nawet przy -15 stopniach, żadnego brzydkiego dymku oprócz tej obecnej czarnej chmur. Pierwsze objawy były takie, jakoś w okolicach sylwestra, auto zaczęło falować mocą powyżej 2 tys obrotów- przyspieszało, po czym chwilke muł, po czym znowu ogień. Obecnie jest tak że raz lepiej raz gorzej, natomiast przy ok 3100 obrotach czuć jak nagle łapie moc i ciągnie. Początkowo faktycznie obstawiałem turbine, ale dziwiło mnie to że zaraz po odpaleniu, zimny ciągnie dobrze, a to przecież TD czyli nie ma opcji na notlauf.
Ps. Ja tym autem nie chcę jeździć wieki, natomiast fajnie by było gdyby w końcu osiągi wróciły do poziomu gdzie Tico przestaje być śmiertelnym wrogiem na światłach, a ludzie trzymają sie pod górę 20 metrów za moim autem w obawie przed zaczadzeniem;p Jeśli to turbo to pewnie kupię coś używanego, zależy mi żeby to było jak najmniejszym kosztem bo auto w zimie pójdzie do wymiany pewnie i tak.



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » ndz kwie 17, 2011 17:38

dodam jeszcze że olej raczej dawno nie wymieniany, z rzeczy eksploatacyjnych to wymieniony filtr paliwa.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

dymi, słabo jedzie

Post autor: t0mal » pn kwie 18, 2011 23:29

Zbadaj doładowanie podczas jazdy



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » wt kwie 19, 2011 16:21

zapytam z głupa- JAK? Proszę o porady jak dla laika, mam zerowe doświadczenie w naprawach samochodów, jeździłem niezniszczalną corollą 1,8D ,a w domu nie uznaje się samochodów starszych niż 5 lat, więc również wiedza serwisowa jest znikoma, podobnie jak kontakty z mechanikami nie z ASO.



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » śr kwie 27, 2011 18:45

dolane do paliwa STP do czyszczenia wtryskiwaczy i butelka denaturatu, po przejechaniu 40 km problem ustąpił. Auto nie dymi, ciągnie pięknie w całym zakresie obrotów a turbinka wyrywa aż miło:)



arwam

dymi, słabo jedzie

Post autor: arwam » czw kwie 28, 2011 08:44

ciekawe czy po ponownym tankowaniu problem nie pojawi się ponownie



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: dymi, słabo jedzie

Post autor: snabollskrieg » pt kwie 29, 2011 14:41

nie nie trzeba było czekac do tankowania, wczoraj auto caly dzien jezdzilo super, dzisiaj znowu raz ma moc raz nie. Na II biegu jest caly czas dobrze, potem III i IV roznie, na V raczej ciagnie. To sprawia wrazenie jakby to byla jednak turbina, ale jak to jest mozliwe ze nie dzialala przez dwa miesiace, po czym nagle dolalem wiecej paliwa niz zwykle i to stp, i ozyla na caly dzien? Przeciez to nie powinno miec nic wspolnego z turbo hmmm



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

dymi, słabo jedzie

Post autor: t0mal » sob kwie 30, 2011 00:04

Możesz spróbować wyczyścić elektrozawór odcinający, ale lepiej jest sprawdzić doładowanie, bo przy odkręcaniu zaworu można go uszkodzić, a ewentualne zanieczyszczenia mogą uszkodzić pompę, lub wtryskiwacze.

Jeśli będziesz miał zamiar wykręcać zawór to pamiętaj o tym, żeby dokładnie umyć pompę wtryskową. Musisz mieć także porządny klucz, bo jeśli ten nie będzie dobrze dopasowany to zawór się poprostu zegnie w jajco. Przy czyszczeniu używaj niepylących ściereczek. Jak wyjmiesz trzpień to włóż silny magnes do gniazda - pomoże on pozbyć się opiłków.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości