Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Witam Panowie,
ostatnio zauważyłem plamę oleju pod autem - wyciek nie jest duży. Ściągnąłem pampersa, wymyłem dokładnie silnik, pojeździłem z 300km i sprawdziłem skąd wycieka. Zauważyłem, że olej stoi w "rowkach" na rancie obudowy silnika przy czujniku ciśnienia oleju i przy bagnecie (w załączeniu fotki). Bagnet i jego obudowa są suche. Czy może być nieszczelność na tym czujniku ??
Zdjęcia:
http://zapodaj.net/e4a43b2667d6.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/efe3a78891d9.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/e06708677685.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ostatnio zauważyłem plamę oleju pod autem - wyciek nie jest duży. Ściągnąłem pampersa, wymyłem dokładnie silnik, pojeździłem z 300km i sprawdziłem skąd wycieka. Zauważyłem, że olej stoi w "rowkach" na rancie obudowy silnika przy czujniku ciśnienia oleju i przy bagnecie (w załączeniu fotki). Bagnet i jego obudowa są suche. Czy może być nieszczelność na tym czujniku ??
Zdjęcia:
http://zapodaj.net/e4a43b2667d6.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/efe3a78891d9.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/e06708677685.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
WKS Śląsk Wrocław
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
No właśnie podstawa filtra jest sucha, bagnet też. A w rowkach pełno oleju.
Nie wiem czy dobrze myślę - ale czy to jest czujnik ciśnienia oleju ? Czy jakiś inny ?
Poza to podczas mycia silnika od spodu, zauważyłem że nie mam takiego czujnika poziomu oleju jak kolega w AGR Audi A3 (mój silnik to ALH Golf 4) - tak powinno być ?
Nie wiem czy dobrze myślę - ale czy to jest czujnik ciśnienia oleju ? Czy jakiś inny ?
Poza to podczas mycia silnika od spodu, zauważyłem że nie mam takiego czujnika poziomu oleju jak kolega w AGR Audi A3 (mój silnik to ALH Golf 4) - tak powinno być ?
WKS Śląsk Wrocław
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Re: Wyciek oleju ALH MK4 Golf
U mnie kilka dni temu puścił czujnik ciśnienia oleju Niestety okazało się, że czujników było kilka rodzajów i na swój muszę czekać aż przyjedzie z NiemcowniJaaro pisze:Czy może być nieszczelność na tym czujniku ??
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Jedne auta mają czujnik w misce inne nie, dlatego dwa rodzaje misek olejowych jedne z miejsce na czujnik a drugie bez.Jaaro pisze:Poza to podczas mycia silnika od spodu, zauważyłem że nie mam takiego czujnika poziomu oleju jak kolega w AGR Audi A3 (mój silnik to ALH Golf 4) - tak powinno być ?
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Ok, ale co to za czujnik jest ? Od ciśnienia ? Macie może jakiś jego numer ? Tam jest uszczelka/oring ? Co to mogło puścić ? Na vagu zero błędów.
WKS Śląsk Wrocław
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
G28 - czujnik prędkości obrotowej (położenia wału)Jaaro pisze:co to za czujnik jest ?
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Re: Wyciek oleju ALH MK4 Golf
[quote="italiano_83]Jedne auta mają czujnik w misce inne nie, dlatego dwa rodzaje misek olejowych jedne z miejsce na czujnik a drugie bez.[/quote]
A czy wszystkie auta mają czujnik temperatury oleju? VAG pokazuje mi temperaturę oleju 0 stopni i zastanawiam się, czy czujnik uszkodzony, czy po prostu go nie ma... W przypadku czujnika temperatury zewnętrzenj (którego nie mam) pokazuje wartość n/a a tutaj konkretną wartość: 0 stopni
A czy wszystkie auta mają czujnik temperatury oleju? VAG pokazuje mi temperaturę oleju 0 stopni i zastanawiam się, czy czujnik uszkodzony, czy po prostu go nie ma... W przypadku czujnika temperatury zewnętrzenj (którego nie mam) pokazuje wartość n/a a tutaj konkretną wartość: 0 stopni
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Jak wykręcę ten czujnik to jest tam jakaś uszczelka ? Wyleci mi olej z silnika jak wyciągnę g28 ?
WKS Śląsk Wrocław
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Na czujniku jest uszczelka typu o-ring,ale jaki rozmiar to nie wiemJaaro pisze:Jak wykręcę ten czujnik to jest tam jakaś uszczelka ?
Nie wyleciJaaro pisze: Wyleci mi olej z silnika jak wyciągnę g28 ?
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Witam Panowie,
właśnie wróciłem z warsztatu - tak jak mówiłem olej cieknie mi spod tego czujnika położenia wału G28 - tylko mechanik mówi, że tam nie powinno być w ogóle oleju pod tym czujnikiem ??
Ewidentnie spod czujnika wali olej - co to może być ??
Uszczelniać to na siłę jakimś sylikonem wysokotemp. ?? To będzie jakaś rzeźba przecież. Wymienić czujnik ? Nie mam koncepcji - pierwszy raz się z takim czymś spotykam...
I jeszcze pytanko - ta śruba mocująca czujnik G28 - położenia wału - to jest torx czy sześciokątka i jaki rozmiar ?? Oczywiście klucz z "dziurką" - muszę kupić nasadkę, żeby to odkręcić ale nie wiem jaką.
właśnie wróciłem z warsztatu - tak jak mówiłem olej cieknie mi spod tego czujnika położenia wału G28 - tylko mechanik mówi, że tam nie powinno być w ogóle oleju pod tym czujnikiem ??
Ewidentnie spod czujnika wali olej - co to może być ??
Uszczelniać to na siłę jakimś sylikonem wysokotemp. ?? To będzie jakaś rzeźba przecież. Wymienić czujnik ? Nie mam koncepcji - pierwszy raz się z takim czymś spotykam...
I jeszcze pytanko - ta śruba mocująca czujnik G28 - położenia wału - to jest torx czy sześciokątka i jaki rozmiar ?? Oczywiście klucz z "dziurką" - muszę kupić nasadkę, żeby to odkręcić ale nie wiem jaką.
WKS Śląsk Wrocław
Re: Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Mam ten sam problem tez mi się zbiera olej w tym rancie.
Wydaje mi się że też mam wyciek spod czujnika.
Jak wyglądała naprawa jakie klucze sa potrzebne.
No i najważniejsza sprawa jaki oring tam pasuje. czy uszczelniać na silikon?
Zbliża sie wymiana oleju i bym to od razu zrobił. Prtzy okazji wymienię tez uszczelki chłodniczki oraz mocowania obudowy filtra do korpusu.
Wydaje mi się że też mam wyciek spod czujnika.
Jak wyglądała naprawa jakie klucze sa potrzebne.
No i najważniejsza sprawa jaki oring tam pasuje. czy uszczelniać na silikon?
Zbliża sie wymiana oleju i bym to od razu zrobił. Prtzy okazji wymienię tez uszczelki chłodniczki oraz mocowania obudowy filtra do korpusu.
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
malomal, kolego ja kupiłem oring w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, po prostu dobrałem na wymiar (kupiłem 2 sztuki na wszelki wypadek to postaram się zmierzyć i Ci podam wymiar) - koszt chyba 0,20gr za sztukę Nic nie cieknie już od maja
WKS Śląsk Wrocław
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Wyciek oleju ALH MK4 Golf
Jaaro,
ten czujnik wchodzi w skrzynie korbowa wiec sila rzeczy jest tam rozchlapywany olej
to nie jest torx tylko nasadka 12 katna jak widac na foto, po odkreceniu moze stawiac opor to pokrec na boki i wyciagnij, wytrzyj szmatka z oleju i ewentualnych opilkow (czujnik jest magnesem) , zmien oring i mozesz lekko przesmarowac silikonem, skrec spowrotem i powinno byc ok
zmien mechanika bo glupoty gadaJaaro pisze:tylko mechanik mówi, że tam nie powinno być w ogóle oleju pod tym czujnikiem ??
ten czujnik wchodzi w skrzynie korbowa wiec sila rzeczy jest tam rozchlapywany olej
to nie jest torx tylko nasadka 12 katna jak widac na foto, po odkreceniu moze stawiac opor to pokrec na boki i wyciagnij, wytrzyj szmatka z oleju i ewentualnych opilkow (czujnik jest magnesem) , zmien oring i mozesz lekko przesmarowac silikonem, skrec spowrotem i powinno byc ok
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości