Strona 1 z 1

MK3 TDI 1Z Po wymianie pompy brak mocy

: ndz kwie 10, 2011 09:13
autor: krzysiek400244
Witam. Ostatnio w aucie przy 1200obr zaczeło coś stukać jakby silniku, oddałem do warsztatu okazało się że pompa paliwa, więc kupiłem używaną sprawną na 100% pompe lecz od Audi 98r (nie wiem dokładnie z jakiego silnika) mechanik powiedział że może być i zamontował ją. Przychodzę po auto przejechałem się z mechanikiem i mówi mi że te auto umiera bo niema mocy. Dziwiło mnie to bo wszystko było ok ale teraz jakby bez turbiny(niema tego pociągnięcia przy 2000obr) Radzili mi wywalić katalizator bo może być zapchany, wywaliłem i może jest troszke lepiej ale to jeszcze nie to bo kolega również ma te golfa z tym silnikiem i widać bardzo dużą różnice.
Z dziwnych objawów to mruga kontrolka świec żarowych, poza tym wszystko ok, nic nie kopci, obr ok, turbina również pompuje, także nie wiem... Mam problem zainstalowałem sterowników do kabla vag, ale jak mi się uda zainstalować to poradzicie mi co mam sprawdzić.

Re: MK3 TDI 1Z Po wymianie pompy brak mocy

: ndz kwie 10, 2011 12:55
autor: golfer_1984
krzysiek400244 pisze: Z dziwnych objawów to mruga kontrolka świec żarowych, poza tym wszystko ok, nic nie kopci, obr ok, turbina również pompuje, także nie wiem... Mam problem zainstalowałem sterowników do kabla vag, ale jak mi się uda zainstalować to poradzicie mi co mam sprawdzić.
podpiąć i sprawdzić błędy a później zrobić diagnozę silnika :grin:

MK3 TDI 1Z Po wymianie pompy brak mocy

: ndz kwie 10, 2011 16:00
autor: Selladian
Podjedz na komputer bo morze byc walniety sterownik(przestawiacz) kata wtrysku w pompie mialem cos takiego w swojim AFN zero ciagu a jak zgasilem i ponownie odpalilem to autko przez 100m jechalo jak rakieta poczym znow zgon a czasem sam wskakiwal i jechal jak nalerzy
a moze tez byc ze turbina nie doladowuje lub przeladowuje

Re: MK3 TDI 1Z Po wymianie pompy brak mocy

: ndz kwie 10, 2011 16:12
autor: krzysiek400244
532 napiecie zasilania nieprawidlowy sygnał
542 czujnik położenia(wniosu)iglicy -G80
553 przypływomierz masowy powietrza- G70
1237 zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy
513 czujnik predkosci obrtowej silnika -G 28
brak sygnału - błąd sporadyczny

Gdzie tego wszystkiego szukać? gdzie sa te czujniki? wszystko musi powiązane z pompą bo przed naprawą wyświetlało mi tylko jeden błąd(ten pierwszy), który też nie wiem z czego wynika.

Re: MK3 TDI 1Z Po wymianie pompy brak mocy

: ndz kwie 10, 2011 22:21
autor: krzysiek400244
Sam sobie odpowiedziałem :) wszystko znalazłem okazało się że musiałem wziąć czujnik ze starej pompy i drugi błąd ten G80 faktycznie kabelek się przerwał... :) teraz turbinka hula chociaż troche wysoko bierze

Re: MK3 TDI 1Z Po wymianie pompy brak mocy

: ndz cze 05, 2011 08:23
autor: krzysiek400244
Chciałem wrócić do tematu bo jak pisałem turbina wkreca się dosyć późno, bierze dopiero od ok 2600 obr a zanim te obroty osiągnę auto ma strasznego muła, porównywałem z kolegi golfem ten sam silnik i jego zbiera się o wiele lepiej, u mnie jest wrażenie jakbym miał dłuższe przełożenia, dodam że tylko była wymieniana pompa(od jakiegoś audi 97r, nie wiem jakiego silnika). Pytanie co może powodować takie opóźnienie, błędy mi nie wyskakują, silnik bardzo ładnie odpala i nie kopci ani troszke.