[MK2 TD] Turbina

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

[MK2 TD] Turbina

Post autor: kos500 » pn mar 06, 2006 21:26

Od pewnego czasu ubywa mi olej silnikowy.Są to nie małe ubytki.W wydechu na końcu jest pełno oleju,aż kapie,a podczas jazdy zarzuca olej na klape bagażnika.Padały już różne wyroki:Pierścienie,uszczelniacze i turbina.Kompresja jest OK 28-29.dzisiaj zdjąłem wąż gumowy łączący turbine z kolektorem ssącym,jest tam pełno oleju.kolektor wydechowy też jest cały mokry na łączeniu z głowicą,oprócz tego jest gdzieś wyciek z turbiny bo wszystko co pod turbiną jest mokre od oleju.Dymy za autem są potężne(biało niebieskie) w dodatku teraz jakby troszkę osłabł,lub dostaje dziury w gazie.Czy jest to wszystko wina turbiny,czy jednak mogą to być uszczelniacze lub pierścienie.
Ostatnio zmieniony wt paź 10, 2006 20:02 przez kos500, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn mar 06, 2006 22:46

Na moje oko to kapitalka turbiny na początek...To po pierwsze.Po drugie wystarczy jeden temat a nie 7!!!!



Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » pn mar 06, 2006 22:56

cała wina to pewnie nie turbiny.ale jak olej cieknie z wydechu to szukaj drugiej turbinki. nie widzialem jeszcze tak zajechanego disla (D) za którym ciekł by olej z rury. widzialem za to kilka TD w których oliwa ciekla z wydechu przyczyną była uszkodzona turbina. najpierw wymień turbinę i uszczelnij wycieki jeżeli i tak będzie drał sporo oliwy to zajrzyj do wnętrza pierścionki ,uszczelniacze zaworowe. coś dużo postów dałeś na ten sam temat?



kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » wt mar 07, 2006 19:02

A czy jest taka możliwość żeby z turbiny przenikał olej do wydechu i tam dopiero był spalany?Chodzi mi o to czy w tym miejscu panuje wystarczająca temperatura,aby olej się spalał,bo jak już pisałem wąż od turbiny do kolektora wydechowego zdjąłem ,ale kopcenie nie ustąpiło,bo jeżeli jest to mało prawdopodobne,to będzie to wyraźny znak na winę uszczelniaczy,bądź pierścieni olejowych.

[ Dodano: 07 Mar 2006 18:03 ]
zdjąłem oczywiście wąż od kolektora SSĄCEGO,a nie wydechowego



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » wt mar 07, 2006 19:11

własnie o tym mowa ze z turbiny olej leci do wydechu i dlatego tak kopci.


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » wt mar 07, 2006 19:31

A tak właściwie to jaki jest średi przebieg turbiny,po którym należy się liczyć z jej naprawą.Przy normalnej eksplaatacji silnika(no extrim)



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » wt mar 07, 2006 19:38

Ciezko powiedziec bo jest zbyt wiele czynników mogących na nią wpłynąć choćby rodzaj silnika jego wysilenie rodzaj oleju i to czy był zmieniany regularnie no i co znaczy normalna exploatacja bo to tez jest zmienną


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » wt mar 07, 2006 20:31

A czy jest taka możliwość żeby z turbiny przenikał olej do wydechu i tam dopiero był spalany?
to raczej odpada, bo jak turbina Ci puszcza to wypluwa olejem w wydech, natomiast w jak puszcza dodatkowo olej do dolotu to bedzie spalany
Tak jak Ci juz radzili na poczatek wymien turbine, wyczysc wszystko i pozniej sprawdzaj reszte



kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » wt mar 07, 2006 20:42

Problem jest w tym,że przewód na dolocie jest zdjęty i dalej kopci,stąd było moje dodatkowe pytanie o przerzucanie oleju do wydechu i jego spalanie już poza komorą sprężania.To że turbina jest padnięta to już wiadomo i wszystko wskazuje na to że chyba nie tylko ona.



kwachu75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 24, 2006 23:12
Lokalizacja: Barcin
Kontakt:

Post autor: kwachu75 » wt mar 07, 2006 21:50

Mam małe pytanko? Kopci ci cały czas równo,czy najmocniej po uruchomieniu silnika do momentu rozgrzania a po rozgrzaniu silnika problem staje sie mniejszy? Mi też zaczął mocno kopcić na biało niebiesko, oleju tez miałem mnustwo w kolektorze wydechowym, wmieniłem turbinę i co??? To samo!!!! Okazało się że to wina uszczelniacza w glowicy. Pękł i olej skapywał do komory spalania. Świata za mna nie było widać. Wymieniłem komplet uszczelniaczy i problem zniknął. Proponuje zacząć od tego. Najmniejszy koszt. Turbinka trochę cię po kieszeni pociągnie.


Pozdro! - KWACHU-

kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » wt mar 07, 2006 22:10

Jest tak jak mówisz,jak się rozgrzeje to mniej dymi,chyba ze dostanie po garach,tak na 3,5tys.obrotów to wtedy też jest zadyma.Wrzuciłem temat na forum dlatego,że mechanik który to widział zawyrokował od razu PIERŚCIENIE i że uszczelniacze nie mają nic do tego.Ale chyba jednak od tego zaczne(uszczelniacze)A jak będzie zdjęta głowica,to się reszte oglądnie



Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » wt mar 07, 2006 22:45

zgadzam się , że przez uszczelniacze może puścić chmure poodpaleniu ale olej który dostanie się przez uszczelniacze zostanie przepalony- i nic wtedy nie kapie z rury. po zdjęciuprzewodu z kolektora dolotowego turbina i tak jest smarowana olejem pod cisnieniem i jezeli jest nieszczelna to oliwa może iść do wydechu i kapać. jeżeli stawiasz na pierścionki to przyznaj się ,ze przegrzałeś auto bo nie zdzierają się tak szybko i nie pękją , bo przy tych objawach to pierścionki olejowe musiał Ci ktoś w nocy wyjąć i nie zauważyłeś, albo popękały od przegrzania. nie masz problemu z odpalaniem rano??



kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » wt mar 07, 2006 22:54

Przegrzany nie był.Rano przy styczniowych mrozach palił i do dziś pali od kopa.Sprężanie jak pisałem też jest OK.Z tych wszystkich wypowiedzi można wysunąć wniosek że i turbo i uszczelniacze do roboty.Bo jak zdjąłem ten nieszczęsny wąż od turbiny do kolektora ssącego(który pływał w oliwie)to jednak olej dalej dostaje się do cylindrów bo dymy są.A czy po zdjęciu dekla zaworów można jakoś sprawdzić stan uszczelniaczy?



Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » wt mar 07, 2006 23:24

uszczelniacze zobaczysz dopiero po rozpięciu sprężyny zaworowej . po zdjęciu pokrywy zaworowej zobaczysz wałek i szklanki. po zdjęciu węża nie przestanie dymić po chwili bo po pierwsze olej w wydechu wypala się pod wpływem gorących spalin , a po drugie olej nadal dostaje się do wydechu przez turbine i tak wkoło. naj prostrzy sposób ( tylko nie wiem czy kolektor od zwykłego D pasuje do reszty wydechu TD, może ktoś podpowie) to zbemontuj turbine załóż kolektor se szroptu (grosze) od D wtedy zobaczysz czy dymienie ustępuje powoli nawed po przejechaniu 50km. jeżeli ustąpi bedziesz miał pewność że to turbina klekocik będzie jeździł a Ty bedziesz miał czas na decyzje regeneracja czy używka!! kolektor też dasz rade połączyć jakimś wężem ze szrotu z filtrem powietrza ,albo kolektor od zwykłego D napewno pasuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości