Strona 1 z 1

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: czw mar 31, 2011 21:47
autor: ha3n
Witam Serdecznie.

Od niedawna jestem posiadaczem passka b3, z silnikiem 1.6 TD - turbodoładowany, intercooler - 80 KM (RA/SB).

Postanowiłem go zlitrazowac w ekonomicznej jeździe, na dosc długich dystansach, tankując go max i dolewaniem.
Wykonałem kilka prób.

Najniżej potrafiłem zejść do 7 litrów.
A więc wydaje mi się to dośc wysokie, gdyż mam mk3 z 1z i schodze do 5 - 5.5.

Jakie mogą byc przyczyny takiego zajścia ?

Bo niewiem czy naprawiać go czy sprzedać ?

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: czw mar 31, 2011 22:42
autor: kahn91
Poszukać wycieków a po 2 to Passat jest sporo cięższy od golfa wiec tez ma większe opory toczenia

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: czw mar 31, 2011 22:59
autor: ha3n
MK3 1175 kg
Passat b3 1188 kg


Tu chyba inna przyczyna, ten silniczek chyba tyle nie powinien palić

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: czw mar 31, 2011 23:01
autor: coleman
może kręcona dawka , wyciek, łapie temperaturę do końca może niedogrzany wiecznie, butujesz?

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: czw mar 31, 2011 23:05
autor: piotrekgal
:bylo:

http://www.google.pl/custom?hl=pl&clien ... .vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: czw mar 31, 2011 23:34
autor: ha3n
Koledzy ale to 1.6TD, na zwykłej pompie nie elektronicznej, wiec tematy o tdi naprzykład aaz i 1z , afn troche różne.

Mi chodzi tu o SB.

Nie butuje, na wyczucie w miare delikatanie(nie ma obrotomierza) W okolicach 2k obrótów, podobnie 1z jezdze, i w
1z schodze do 5 przy podobnej jezdzie co tu przy SB w passku schodze do 7.

To porównanie na dwóch autach

Re: Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: pt kwie 01, 2011 08:25
autor: bikerxc
AAZ to również nie elektronika tylko to samo co 1.6TD

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: pt kwie 01, 2011 08:34
autor: arwam
najpierw sprawdzić czy silnk się dogrzewa czyli czy utrzymuje temperaturę plus minus 90*C.
potem do sprawdzenia kat wtrysku, ewentualnie wtryskiwacze. na sam koniec do sprawdzenia turbo lub też zobaczyć czy nic nie utrudnia się toczenia pojazdu.


może być też taki myk że wał jest przytarty na panewkach ale to raczej do żadkości należy.
teraz pytanie jak z rana odpala? i jaki kolor dymu jest przy porannym rozruchu? bo jakiś dymek jest na pewbo. nie trzepie sięz rana jak go odpalasz? i czy nie musisz używać przyspieszacza ( wajcha po lewej stronie kolumny kierowniczej) żeby się nie trzepał

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: pt kwie 01, 2011 22:55
autor: ha3n
Odpala git, bez przyspieszacza, przy długim podgrzaniu swiec, mozna powiedziec ze przekreci i pali.

Przy gazowaniu kopci na czarno, ale pozniej ustaje, najwiecej chwili gazowania.
Podczas jazdy przy zmianie biegów, ale podczas jazdy nie kopci.

Przy odpalaniu chwile niebieski dymek i zaraz znika silnik w miare pracuje.

Wycieków z wężyków itp zbytnio brak, toczy sie ładnie na luzie

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: sob kwie 02, 2011 09:56
autor: Marcin997
No to mi się wydaje że dawka jest w górze skoro kopci na czarno.. Bo nie ruszana dawka nie powinna prawie dymka puścić...

Wysokie Spalanie 1.6 TD+IC SB Passek B3

: sob kwie 02, 2011 10:28
autor: arwam
kat wtrysku do sprawdzenia i nadal nie odpowiedziałeś czy silnik utrzymuje odpowiednię temp.
i jeszcze pytanie z innej beczki jaką masz skrzynię bo możliwe że ktoś założył skrzynię od benzyniaka.

i jeszcze jedno jeśli paliwo jest kiepskie to jest to normalne że będize więcej palił