Strona 1 z 2

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: śr mar 30, 2011 21:57
autor: bajer151
Witam,
Od pewnego czasu mam mały problem z moim 1.9 TDI ALH. Po wciśnięciu sprzęgła przez chwile jest wszystko ok ale później coś zaczyna pukać i po pewnym czasie przestaje, gdy puszcze sprzęgło i wcisne je ponownie sytuacja się powtarza :-( Czy może ktoś z was miał podobny przypadek? Jaki jest koszt naprawy tego "problemu". Dodam że auto ma przejechane 240 tys i przyspiesza cały czas normalnie, sprzęgło nie ślizga się i dwumas raczej też jest ok. Proszę o pomoc.

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: wt kwie 05, 2011 21:31
autor: bajer151
Nie wierzę że nikt nie wie co może być przyczyną tego pukania?

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: wt kwie 05, 2011 22:51
autor: krzysiek1aa
MożE łożysko oproowe?? moze byc 2 mas

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: śr kwie 06, 2011 09:04
autor: bajer151
Łożysko oporowe może być, ale dwumas raczej nie bo nie puka jak nie wciskam sprzęgła. Musze podjechać do mechanika i sprawdzić vo jest grane.

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: śr kwie 06, 2011 10:02
autor: Coldfire28
Raczej łożysko oporowe. 2mas bedzie pukał na wyciśniętym sprzegle.

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: śr kwie 06, 2011 11:01
autor: bakutyl
Witam!

łożysko na bank, miałem to samo ale z rozmachu wymieniłem komplet dwumas i sprzęgło z łozykiem. Możesz tak jeździć, raczej się nić nie powinno stać. Ja z takim pukaniem przejechałem 20 tys :) i dalej pewnie bym jeździł, ale udało mi się kupić okazyjnie dwumas więc wymieniłem. łożysko kosztuje 180 -200 zł Sasch, wymiana od 300 zł do 500 w zależności od czarodzieja.

Pozdrawiam

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: pt sty 06, 2012 21:03
autor: bajer151
Po długim czasie ale w końcu wyeliminowałem pukanie. Przyczyną było łożysko oporowe. Zrobiłem to przy okazji sprzęgła, które zaczęło się ślizgać. Teraz w Golfiku jest nowy zestaw Valeo ze sztywnym kołem zamachowym.

Re: [MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: pt sty 06, 2012 22:08
autor: krzysiek1aa
bakutyl pisze: wymiana od 300 zł do 500 w zależności od czarodzieja.
Radze dobrze szukać moj magik kasuje 150 zł wymieniał mi koło na jednomas sprzegło i łożysko wiem że da się to zrobić bez wyciągania skrzyni tylko się ją odsowa :smoke:

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: sob sty 07, 2012 00:44
autor: bajer151
Mój magik za wymianę sprzęgła, napinacza osprzętu z paskiem, łożysk w przednich kołach, uszczelnienie głowicy i wymianę uszczelniacza półosi wziął 250 zł także też niedrogo ;)

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: sob sty 07, 2012 16:30
autor: krzysiek1aa
No to całkiem tanio bo z ta wymiana łozysk to troche grzebania jest a jak ci uszczelnił głowice?? jakims srodkiem do uszczelniania??

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: sob sty 07, 2012 18:15
autor: bajer151
Głowice uszczelnił mi silikonem który używają do mis olejowych.

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: sob sty 07, 2012 20:17
autor: przemlin
bajer151, jaka różnica miedzy dwumasem a zwykłym kołem?telepał Ci dwumas? Głośniej jest?Widze że golfik po wirusie,jak JM sie sprawuje?

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: sob sty 07, 2012 21:14
autor: bajer151
Dwumas jeszcze dawał rade ale sprzęgło się ślizgało. Przy wymianie zdecydowałem się na wymianę razem z kołem zamachowym. Na JM samochód jak na razie sprawuje się bardzo dobrze, chociaż zrobiłem na tym zwykłym kole dopiero 500km. Odczucia są takie:

1. Samochód trochę głośniej chodzi na biegu jałowym
2. Przy 2000 obrotów słychać lekki szum ale to podobno minie po przejechaniu 1k km na tym sprzęgle
3. Autko dużo lepiej się zbiera ale to pewnie przyczyna nowego sprzęgła i nie ślizgania się go :grin:

A na wirus i zestaw Valeo współpracują bardzo dobrze, planuje jeszcze wtryski 0.216 albo od asv ale to czas pokaże :grin: w poniedziałek jadę do Twojego miasta z Torunia to trochę lepiej to przetestuje :satan:

[MKIV] Pukanie przy wciśniętym sprzęgle ALH

: sob sty 07, 2012 21:37
autor: przemlin
U mnie też sprzegło sie ślizga, za to dwumas trzyma sie dzielnie, i nie wiadomo co począć , wymienić sprzęgło czy wsadzić JM + g60...Jak DM dobry to po co wymieniać na JM, są też teorie że sprzęgło powinno być wymienione razem z DM/który może później paść :banghead:/ a to koszta spore.Zestaw valeo też nie jest tani, raczej jak coś, to będę składał zestaw na dobrej używce JM+ g60.PZDR